Dag dames! Begin dit jaar zijn we voorzichtig op zoek geweest naar een oppas voor de kleine. (Ik lag er na de bevalling qua werk een tijd uit) met een kdv hebben we niet veel mee en aangezien een GO meer onze interesse opwekte zijn we op zoek gegaan naar wat gastouder bureaus. En we hadden succes want onze eerste GO was een topper. Door een paar omstandigheden is ze er mee gestopt en dat begrepen we helemaal. Goed nu komt het wel moesten op zoek naar een ander. Na wat heen en weer gezoek en gebel stuitte we op een GO waarvan we dachten dit wordt m. Maar tevergeefs.. kleine heeft het totaal niet naar zijn zin. En het komt weleens voor dat de GO niet thuis is en iemand anders (niet bevoegd) aan het oppassen is. Dan denk ik wow stel je toch voor dit en dat.. ik ga er niet te veel op in maar hoe dan kleine gaat daar echt niet meer naar toe. Nu komt het weer het zoeken is weer begonnen. maar het is zo sneu voor de kleine om steeds in verschillende omgevingen te komen en te moeten wennen. Ik wordt er zo moe van! Heeft er iemand tips en advies hoe we dit nu het beste aan kunnen pakken??
Heb je dit wel gemeld aan het gastouderbureau?? Schrik er gewoon van dat je gastouder dan iemand anders laat oppassen??? Bizar! Dit mag echt niet en zou ik ook echt melden bij de GGD/gastouderbureau. Heel slecht. Verder geen tips eigenlijk, het is vooral belangrijk dat je echt een klik hebt met je gastouder, maar dat leek je ook te hebben ....
nou wat goldsword zegt...melden bij het GOB, dat sowieso. Wat de GO doet mag nl niet, je mag alleen je achterwacht inschakelen bij echte nood. Als ik bv plotseling naar de dokter moet en ik niet alle kindjes in de auto krijg. Verder een duidelijk gesprek met je GOB voeren dat je zoekt naar een echt betrouwbare go die dit soort geintjes niet uithaald.
Mischien gastouder bij jullie thuis is fijner voor de kleiner ik heb toen ik 18 was ook als gast ouder gewerkt en paste op bij hun thuis lekker in eigen omgeving
Is voor 1 kind heel duur. Is interessant vooral voor grotere gezinnen. Ik schrik van dit onderwerp: go laat anderen de kinderen opvangen?! Schandalig dit mag nooit. Weet dat je het kan melden bij de GGD als het gob er niks mee doet of haar de hand boven het hoofd houdt. Ook kan het gevolgen hebben als de GGD komt controleren! Want die toleren het absoluut niet! Weet het gob het? Want anders zou ik prima direct ook een ander gob zoeken! Ik vind het heel erg voor je kindje dat hij nu al aan de derde go toe is. Ik ben zelf dus ook go en vind het sneu voor je kindje. Ik heb ook twee kinderen waarvan ik de tweede go ben. Een had ook een go die dingen deed die niet kloppen en dat kind was nog een baby, duurde echt een tijd voor ze mij vertrouwde. Tips: zelf zoeken op go + woonplaats. En kijken wie je aanspreekt? En dan dit ter sprake brengen en kijken hoe ze reageert?