Ik heb afgelopen nacht een miskraam gehad of tenminste het is nog steeds bezig Ik verlies bloed en stolsels zoals bij een normale menstruatie (misschien wat meer) Ik ben er helemaal kapot van maar zou graag willen weten wat me te wachten (kan) staan en wat normaal is... - Hoe lang duurt het bloeden ongeveer/mag het duren? - Hoe lang duurt het voordat je het vruchtje kwijt ben? - Is het normaal om een echo te krijgen om te kijken of alles schoon is of kan je daarom vragen? - Hoe lang duurt et voordat je weer ongi word?
Hoi, Allereerst wil ik even zeggen dat ik het erg moeilijk voor je vind. Wat je kan verwachten staat al vaker op de site beschreven, dus daar kun je even naar zoeken. Volgens mij mag je ong een week vloeien. De echte miskraam met eventuele pijnklachten (ergens tussen menstruatiekramp en weeen in) duurt een dag. Wordt dit te ondraaglijk of vloei je erg overmatig dan moet je even contact opnemen met de gyn/HA/VK. Een echo om te kijken of je schoon bent wordt niet altijd gedaan. Sommigen gaan er vanuit dat als het vloeien na een week stopt het ook schoon is (je stopt niet met vloeien als het niet goed zit). Kun je dus aanvragen als je er behoefte aan hebt. Wanneer je weer ongesteld bent is voor iedereen een vraag. Kun je echt alleen maar afwachten, helaas. Sterkte en ik hoop dat je zo een beetje meer duidelijkheid hebt. Mummy
sorry kreeg het door mn tranen heen niet gedaan om het halve forum te lezen Bedankt dat je wilde natwoorden...
Tuurlijk, ik weet wel hoe die eerste emoties zijn, dan wil je gewoon meteen antwoorden Ik bedoelde het meer voor als je in de loop van de tijd nog vragen hebt, dan zijn er op de site genoeg antwoorden te vinden. Zoals Mirre al vroeg: hoe is het nu met je? Vreselijk hè, die eerste ochtenden? Wakker worden en beseffen dat het over is...
@Mummy Ik heb nu nog 'last' van verdrietig wakker worden Dat is idd heel moeilijk. Na een uurtje gaat het wel weer, maar het voelt zo leeg, alleen en koud aan dan. (sorry moest er ff uit) Zoals Mummy ook schrijft als je vragen hebt denk ik dat je hier wel antwoord op zult kunnen vinden. Hou je taai meis. Mirre
Hallo Ikkes, Heel veel sterkte. Ik weet precies wat je meemaakt. Ik zelf heb twee vroege miskramen snel achter elkaar gehad. Ben er ng steeds niet overheen. Denk er zeker nog dagelijks aan. Vooral omdat de kinderwens er zo serk is. Bij mij waren de miskramen verschillend van aard. De eerste was bij 6 weken, een dag van te voren kramp, volgende dag bloeding, maar geen pijnen meer. Vier dagen later heb ik het vruchtje spontaan afgesoten. it gebeurde allemaal in het buitenland. En toen ik terug kwam in Nederland heb ik de verlskundige op gebeld en die had een echo in het ziekenhuis geregeld voor me. Dus zes dagen na de miskraam voor de echo gegaan en alles was schoon. Iets meer dan een week later had k weer mijn eisprong en ben er voor gegaan en ik was weer (snel) zwanger. Toen ging het bij 8 weken mis. Ben meteen naar de spoedeisende hulp gegaan. Echo toonde miskraam aan. Pas de volgende dag had ik heftige buikpijn. Ik had toevellig een vrije dag en de volgende dag werkte ik alweer. Weer 7 dagen later stoote ik het vruchje af en hoopte ik weer dat ik schoon zou zijn zoda ik niet gecuretteerd hoefde te worden (vond het best eng). EEn echo toonde echter aan dat het niet volledig was afgestoten en een curettage was toen onvermijdelijk. ik heb totaal meer dan 14 dagen gebloed en toen ook gecuretteerd. Pas 6 weken later na de curettage werd ik weer ongesteld. Ik dacht dat ik het nooit meer zou worden omdat ik altijd een korte cyclus hebt. Sorry voor mij lange verhaal, Maar schroom niet om naar je verloskundige te gaan voor een echo. Ook als het vruchtje is afgestoton. tijd wanner je lichaam afstoot verschlt dus ook aanzienlijk. De richtlijnen zeggen dat een bloeding 14 dagen mag aanhouden. Voor dat je weer ongi raakt verschilt dus ook. kan tot twee maanden duren. Heel veel sterkte Miel
Hier mijn antwoorden ik was 5 weken zwanger. - Hoe lang duurt het bloeden ongeveer/mag het duren? Bij mij duurde het 2 dagen langer dan mijn ongi (6dagen) maar de huisarts had gezegd dat ik aan de bel moest trekken als het langer dan 10-14 dagen duurde. - Hoe lang duurt het voordat je het vruchtje kwijt ben? Ik heb (gelukkig) mijn vruchtje niet herkend. - Is het normaal om een echo te krijgen om te kijken of alles schoon is of kan je daarom vragen? Ik heb geen echo niets gehad. - Hoe lang duurt et voordat je weer ongi word? Zie onderaan
Opzich gaat het wel goed. Ik blij mezelf maar zeggen dat het NIET mijn schuld is, dat het vast zn reden heeft gehad en ga zo maar door. Maar ik had toch ng een vraagje... Even een vies verhaaltje Want ik weet niet of het eigenlijk "normaal" verloopt. Volgens huisarts niets aan de hand en moet ik iig deze week nog afwachten maar op internet lees ik andere verhalen... - Vrijdag op zaterdag nacht begon het bloeden. Nog heel licht van kleur maar het ging zeker niet om een paar druppels. Onwijs veel buikpijn (ernstige menstruatie krampen zeg maar) maar in urine was nog niets te vinden. - Zaterdagochtendag ochtend zette het echt door en verloor ik eerst een soort slijmdraad. Later in de ochtend verloor ik steeds donkere stukjes. Verschillend van grootte en de ene keer slijm(draden) erbij en dan weer niet. De stukjes zagen eruit zoals ook bij gewone menstruatie zeg maar (het eitje zeg maar) alleen was het bij elkaar genomen wel meer. En bij iedere keer dat ik naar toilet ging. Buikpijn kwam in aanvallen en was soms echt mega heftig. Bloeden was nu heftiger als normale menstruatie. - Zondag verloor ik allen nog helder rood bloed maar in de loop van de dag werd het al minder. Ook buikpijn nam wat aaf. Het kwam soms nog in aanvallen maar niet zo heftig als eerdere dagen En vandaag is het bloeden eigenlijk al zowat over. In urine zit al niets meer en in maandverband alleen nog donker/oud bloed wat eigenlijk met inlegkruisje al op te vangen is. Buikpijn gaat ook goed al voelt de boel nog wel gezwollen aan. Eigenlijk heb ik dus maar 1,5 dag echt gevloeid! Is dit niet erg kort? kan mn baarmoeder in zo'n korte tijd al schoon zijn?
Of het schoon is dat weet je niet (je kan bijv ook over een paar dagen weer wat oud bloedverlies hebben), maar mijn VK gaf ongeveer 1 dag aan als indicatie voor hoe lang de 'uitdrijving' van een miskraam ongeveer duurt. Ik ben geen kenner (gelukkig), maar het klinkt wel alsof het 'normaal' verloopt... Succes verder
denk dat je het beste toch even een afspraak kan maken voor een echo. dan weet je zeker wat er aan de hand is. je leest ook veel dat het niet altijd een miskraam is. ik vind het heel erg voor je... veel sterkte......... liefs je zusje