wanneer moet ik mijn kind inschrijven.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door cindy 26, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy 26

cindy 26 Lid

16 jan 2009
    5
    0
    0
    kapster
    kerkrade
    Ik wil mijn kind in december 1 dag naar een kinderdag verblijf brengen,wanneer moet ik em inschrijven?

Groetjes cindy

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    dat zou ik nu al doen. Hier in de buurt moet je inschrijven voordat je 12 weken zwanger bent en dan nog is een plekje niet gegarandeerd. Ik ben uiteindelijk overgestapt van de maandag naar de woensdag omdat ik dan meer kans had op een plekje

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het verschilt erg per plaats.
    Wij wonen in Rotterdam, en daar moet je je kind inschrijven zodra je weet dat je zwanger bent. Volgend jaar verhuizen we naar een dorp vlakbij rotterdam en kdv dat wij gekozen hebben heeft geen wachtlijst. Het verschilt dus heel erg per gemeente.
    Ik zou het kdv bij jouw in de buurt bellen en vragen wat of en hoelang de wachtlijst is.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heel verschillend, het scheelt wat voor wachtlijsten er zijn en of je een voorkeursdag hebt. Maar ik zou al zeker informeren anders heb je al kans dat je te laat bent!

5. Bri

Bri Niet meer actief

De verschillen zijn gigantisch per regio; en binnen de regio verschilt het per kdv.
    Voorbeeldje: ik heb ingeschreven bij 12 weken zwanger, en hij kan vanaf 1 juni as naar een kdv hier in de buurt. Dan is hij dus 1 jaar en 2 maanden oud. Ik heb me toen bij meer kdv's ingeschreven en van 2 andere organisaties heb ik nog niet eens een plek aangeboden gekregen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het hangt inderdaad erg van de regio, het KDV, de dag etc af..

Mijn zoontje heb ik begin november aangemeld via de gemeente (student, dus speciale doelgroep), en ik kon er begin december terecht. Waarschijnlijk wel iets geregeld door de gemeente, maar de wachtlijsten zijn hier in het oosten ook minder lang.

De gemeente heeft me toen verteld dat vrijdag het makkelijkst is, dan maandag en woensdag. En donderdag en dinsdag zijn lastig.

Deel Deze Pagina