Sinds 2 weken begin ik vocht vast te houden. Vooral mijn voeten zijn dik (olifantenpoten). Ze doen soms ook echt pijn. Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschappen niet zo gehad. Heeft er iemand tips? Groetjes, Gina
De beste tip die ik je kan geven is met je benen omhoog gaan zitten. Liefst met een kussen onder je voeten zodat je enkels nog iets hoger dan je heupen zijn. Maar ja.....daar was je zelf waarschijnlijk ook al opgekomen
HEEEEl veel drinken, en volgens mij was er ook thee voor. Ik weet zo niet hoe die thee heet, maar mischien iemand anders hier wel.
Klopt, bleekselderij ... Gina, ik zie dat jij maar een paar dagen na mij bent uitgeteld ... inderdaad, ik heb nu ook meer last van vocht in mijn voeten, verder nooit last van gehad ! Ik leg ze hoog, dan trekt het weg, of laat mijn man mijn voeten masseren. Maar het is vaak van korte duur, dan komt het weer terug ... Ik denk ook dat dit warme weer niet echt bevordelijk is voor dat vocht ... van mij mag het wel weer gaan regenen ! Groetjes, Nikki F
Oke. Ik heb gisteren een kilo druiven gehaald! Die ga ik vanavond dan maar eens verorberen met mijn voeten in een bak water en brandnetelthee drinken......... Ik hoop dat het helpt. En dan die chippies maar laten staan dus.. @NikkiF, ik hoop inderdaad ook dat de warmte afneemt. Groetjes,
Wil jullie niet alle hoop ontnemen en wellicht is het bij iedereen weer anders maar.... Ik hou vanaf week 20 veel vocht vast. Dacht dat het niet erger kon worden maar wordt het keer op keer toch wel weer. Bij mij helpt tot nog toe bijna niets. Ja benen omhoog helpt enigszins, maar ook niet voldoende. Na een nacht slapen zit het er nog. Druiven, veel drinken etc allemaal geprobeerd. Ach nog een paar weekjes en dan zal het wel verdwijnen.
Bij mij helpen steunkousen (model pantykous) van de Hema erg goed. Ze zijn niet echt charmant maar m'n voeten zijn veel minder dik en nog belangrijker: ze doen geen pijn meer!
Venkelthee stimuleert dacht ik ook de darmen ... ik weet niet of het ook dan laxerend werkt ... Gina, gelukkig was het vandaag al wat koeler ! Groetjes, Nikki F
Ja fijn, dat het wat koeler is. Ik heb gisteren voeten-gel op mijn voeten gesmeerd, het helpt niet echt denk ik, maar het is heerlijk verkoelend. Groetjes,
Help!! Nou is het echt erg......... Ik heb nu zelfs kussentjes met vocht op mijn tenen. Ik kan mijn schoenen niet meer aan, dus ik loop de hele tijd op teenslippers. Het is nu officieel herfst, nou maar hopen dat het weer niet herfstachtig wordt want dan wordt het wel koud op mijn teenslippers. Gina