Drank + eten na eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamavs, Dec 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavs

mamavs Actief lid

Oct 8, 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of jullie na je eisprong tot aan je nod alcohol
    drinken en dingen eten wat niet mag in je zwangerschap.

Het hoeft natuurlijk niet raak te zijn, maar wat als je nou wel zwanger blijkt te zijn en je hebt wat gegeten/gedronken zou het
    dan kwaad kunnen ?

Misschien domme vraag hoor, maar vroeg het mezelf af...

2. MvanL

MvanL Bekend lid

Sep 24, 2013
    993
    0
    0
    ergens anders op dit forum had ik laatst gelezen dat je pas na 5 weken zwangerschap invloed kan hebben op je kind qua eten en drinken.

natuurlijk is het slim als je zwanger wilt worden om alvast wat minder te drinken qua alcohol dat wil schijnbaar ook helpen.

heb verder geen ervaring hoor maar puur info van andere onderwerpen in dit forum hahah ;)

3. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik drink sowieso niet :) Dus dat is voor mij geen probleem.
    Verder hou ik ook niet van vlees, dus biefstuk/rosbief/carpaccio etc. eet ik ook niet.
    Ik eet dus niet anders dan normaal :p

4. mamavs

mamavs Actief lid

Oct 8, 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf ook niet veel hoor, maar stond vanmiddag een wrap met roomkaas sla en gerookte zalm te maken en toen bedacht ik wat als het deze rond raak is kan het dan kwaad(de zalm) ...

Mocht het niet raak zijn zal ik rond 5 januari weer mijn nod hebben dus wel/niet drinken met oudjaar ... ?

Geen idee of het in zo'n (evt) vroeg stadium kwaad zou kunnen

5. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Nee volgens mij kan dat nog geen kwaad.
    Heb ook ergens gelezen dat je pas vanaf 5 weken moet gaan opletten met wat je eet/drinkt.

6. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Nee, ik vind dat je wel moet leven, en je pas 'druk' moet gaan maken als dat nodig is. ;)

Liefs,

7. niseje84

niseje84 Lid

Mar 21, 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik vind persoonlijk dat je geen alcohol meer moet drinken, een sigaret moet roken en ook op moet letten qua voeding, als je begint aan je kinderwens. Juist de innesteling en de periode er net na is cruciaal, denk aan celdeling, aanmaak van de juiste cellen enz. Iedereen moet dit voor zichzelf weten maar als het pas vanaf de 5e week belangrijk zou zijn, raadt men je ook niet aan om van te voren al met foliumzuur etc. te beginnen.

8. Pommepom

Pommepom Bekend lid

Feb 12, 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het met niseje84 eens. Als je er voor gaat vind ik dat je in elk geval gestopt moet zijn met roken, drinken doe ik na mijn eisprong tot aan NOD niet en daarbuiten heel minimaal (is sowieso niet bevorderlijk voor vruchtbaarheid). En met eten ook je verstand gebruiken. Nou is het wel lastig hoor. Zit vandaag 7dpo en heb keelontsteking, paracetamol doet bij mij niet zo veel, dus als ik wat slik is het ibuprofen, wilde afgelopen maandag gewoon werken, dus hop ibuprofen erin en gaan. Toen las ik later dat dit ook al bij prille zwangerschap sterk ontraden wordt, het kan zelfs innesteling in de weg staan. Maar bijvoorbeeld ook strepsils schijn je bij zwangerschap niet te mogen.. Oeps!
    Ik denk dat je er niet te krampachtig mee om moet gaan, en die ene keer zalm echt niet erg is, maar ik heb zelf toch in m'n achterhoofd van stel het gaat mis, dan wil ik me niet schuldig voelen over iets dat ik gedaan heb.
    Maar ieder moet doen wat goed voelt natuurlijk, dat is het belangrijkste

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik deed het de rondes voor deze wel. Keurig stoppen met drinken en geen dingen eten die schadelijk zijn.
    Deze ronde was het nog net een weekje erg mooi weer en vakantie en hadden we een laatste bbq en laatste festivals.
    Heb toen gewoon gedronken (behoorlijk wat) en alles gegeten. Wel genoeg gesport en veel vitamines binnen gekregen dmv groenten en fruit.

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Ho ho! Zeker weten niet! Foliumzuur moet je opbouwen, dáárom moet je er al 4 weken van te voren mee beginnen, niet omdat het dan gelijk werkt. ;)

Liefs,

11. Pommepom

Pommepom Bekend lid

Feb 12, 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja om dus op het moment van de bevruchting een goede hoeveelheid te hebben.. Als het de eerste weken nog niet zo nodig is zou he vanaf dat je weet dat je zwanger bent kunnen beginnen toch..
    Maargoed foliumzuur lijkt me ook veel belangrijker dan dat je in de periode van bevruchting eens een wijntje hebt gedronken of een biefstuk hebt gegeten

12. niseje84

niseje84 Lid

Mar 21, 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt! Ik bedoelde ook dat je ruimschoots van te voren met foliumzuur moet beginnen;)

13. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee daar let ik niet op
    als ik zou weten dat ik zwanger ben uiteraard wel
    maar nu eet en drink ik wat ik wil.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Sinds ik met de pil gestopt ben hou ik rekening met alles wat ik eet en drink. Wil geen risico's nemen. Word er alleen nog niet voor beloond maar goed ;) Heb in die 20 maanden maar 1x wat alcohol op, toen ik wist dat ik een MA had. Vlees eet ik sowieso niet, daarom is het ook wel makkelijk voor mij.

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het schijnt geen kwaad te kunnen aangezien de eicel eerst nog niet is ingenesteld in die tijd en vanaf innesteling nog geen bloed met je deelt.

16. AnElisa

AnElisa Actief lid

Nov 5, 2013
    198
    0
    16
    Female
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Echt onzin! Na je eisprong is het eitje aan hat 'zweven' van je eierstokken naar baarmoeder. Het heeft dan helemaal geen contact met jouw lichaam. Pas na het innestelen staat het vruchtje in contact met jouw bloed. Dit is de natuurlijke bescherming van het vruchtje tegen foute stoffen.

Blijf lekker af en toe een wijntje drinken en rood vlees eten. Zodra je weet dat je zwanger bent stop je daar natuurlijk mee!

Bovendien kan het maanden duren voordat je zwanger bent en is het in mijn ogen niet heel bevorderlijk om je hele leven in te richten op een mogelijke zwangerschap. Hoe meer het een issue wordt hoe langer het naar mijn mening kan duren. Je moet ook nog genieten natuurlijk.

En daarnaast zijn er duizenden misschien wel
    Miljoenen mama's over de hele wereld die de eerste 4 a 5 weken niet weten dat ze zwanger zijn en toch gezonden kindjes op de wereld zetten.

Alvast fijne feestdagen! :) :)

17. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Gewoon doen wat je altijd doet. Niet krampachtig mee bezig zijn.
    Succes!

18. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Dit is waar, je kindje krijgt eerst voeding uit het eigen vruchtzakje en krijgt niet mee wat jij eet en drinkt. Het is zelfs nog langer maar precies weet ik het niet. Mijn verloskundige heeft me dit verteld bij mijn eerste afspraak.
    Roken is op een heel andere manier slecht voor je (bloedsomloop etc) dus daar zou ik mee proberen te stoppen als je zwanger wilt worden.
    Maar eten en drinken kan dus echt geen kwaad! Ik zou zeggen, geniet ervan zolang het nog kan ;)

Een gezond voedingspatroon is trouwens wel belangrijk maar lekker broodje gerookte zalm is natuurlijk niks mis mee ;)

19. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ik neem straks ook nog lekker mijn wijntje en ik eet wat ik wil hoor. Straks duurt het een jaar voordat het raak is, ga niet al die tijd extreem opletten. Wil ook nog leven, mijn wereld draait straks niet alleen maar om het proberen voor een kindje (klinkt misschien hard maar sommigen zijn er direct al zo obsessief mee bezig dat ik het wat meer los wil laten. Ik ga in de we-zien-wel modus).

Zodra ik een sterk vermoeden heb/weet dat ik zwanger ben dan drink ik niks meer en eet ik ook de dingen die ook zo lekker vind (gerookte zalm, filet americain, rare biefstuk) niet meer.

Zit me nu serieus af te vragen wat ik mezelf aan ga doen, hahaha :p

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid je mag 'officieel' niets meer drinken/eten na 8 weken zwangerschap omdat dan het vruchtje overgaat naar de placenta en dan pas komt het in aanraking met wat jij eet/drinkt. Die periode daarvoor krijgt het vruchtje genoeg voedingstoffen van de cellen om zich heen. Ik persoonlijk zou gewoon eten/drinken (ik drink zelf zelden tot nooit) wat je wilt totdat je een positieve test hebt en dan stoppen. Roken is sowieso beter om mee te stoppen.

Share This Page