Bang dat het niet lukt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MammaJo84, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Hey meiden,

Verstandelijk weet ik wel dat er nog geen reden tot paniek of twijfel is, wij zitten nu in ronde 8...
    Echter maakt m'n gevoel me wel eens flink bang dat het niet lukt bij ons.
    De meest bizarre scenario's spoken afwisselend door m'n hoofd.
    Zijn er meer meiden die dit herkennen?

Ik voel me ook wel schuldig dat ik deze gevoelens heb, omdat ik weet dat er meiden zijn die al veeeeel langer bezig zijn...

2. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    heey mamajo dat gevoel ken ik ook...dat heb ik al sinds ik gestopt ben met de oil maar komt door heel veel dingen ben geopereerd aan me urether etc dus der zijn wel dingn waar door ik dat denken

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé MamaJo,

Heel herkenbaar hoor, en wij zitten pas in ronde 5! Ik heb hetzelfde, zo bang dat het nooit zal lukken... Ook al weet ik best dat het 2 jaar zou kunnen duren, heb ik helemaal zo'n gevoel dat het niet zal lukken. Ik voel me ook best schuldig als je hier leest dat sommige al 4-5 jaar of nog langer bezig zijn... Elke keer dat ik ongesteld wordt, wordt de teleurstelling groter. Maar er zit niets anders op dan gewoon te wachten en klussen op de juiste momenten natuurlijk!;)

4. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Hey..

Ook voor mij is het herkenbaar, ik heb zelfs altijd het gevoel gehad dat zwanger raken voor mij niet zo heel makkelijk zou gaan..
    En het lijkt erop dat mijn gevoel wel klopt, wij zijn nog niet zo lang bezig om zwanger te raken maar mijn cyclus is hopeloos!

Ik zit vandaag op dag 59 van deze cyclus, ik word er niet vrolijk van, al wel contact gehad met h.a maar het is nog even afwachten...

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit rotgevoel om zo maar even te zeggen...

5. Flower86

Flower86 Lid

14 aug 2010
    95
    0
    0
    sociaal pedagogisch medewerkster
    He mammajo,

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Bij mij zakt de moed soms ook in mijn schoenen en ben ik bang dat het niet gaat lukken. Heb regelmatig huilbuien en elke maand dat je toch weer ongi wordt is een grotere teleurstelling. En er wordt wel gezegd ben er niet teveel mee bezig, maar als je eenmaal in de mmm zit, wordt je door al het temperaturen, continue naar zkh er alleen maar meer mee bezig gehouden.

Nou meid ik hoop dat het snel lukt en sterkte. (geldt ook voor alle andere meiden die hier zitten)

Veel liefs Flower.

6. MammaJo84

Fijn dat ik niet de enige ben ;)

Aan het begin dacht ik echt dat het niet kon missen als je maar goed rond de eisprong klustte...
    Maar helaas... Blijkbaar is het toch een ingewikkeld proces dat net precies goed moet gaan.
    Hoe sommige vrouwen in vredesnaam 'per ongeluk' of gelijk de eerste ronde zwanger worden? Pff daar snap ik niets van.

7. Flower86

Flower86 Lid

14 aug 2010
    95
    0
    0
    sociaal pedagogisch medewerkster
    haha mammajo ik snap precies wat je bedoelt. Soms voelt het zo oneerlijk als iemand in je omgeving zegt van ja het was meteen raak, dan denk je echt waarom bij mij nou niet. Maar we moeten maar zo denken onze tijd komt gewoon nog :)

Veel liefs Flower

8. MammaJo84

Ja laten we dat maar gewoon blijven hopen ;)
    Het komt vast gewoon helemaal goed en dan denken we achteraf 'wat heb ik me nu druk gemaakt om niks ;) '

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat er nog meer meiden zijn die zo onzeker zijn over of het allemaal wel gaat lukken.... Ik ben pas in mijn eerste cyclus en heb nog geen eisprong gehad, maar ik ben ook zo bang dat het gewoon niet gaat lukken. In mijn omgeving zijn er ook behoorlijk wat mensen waarbij het niet van een leien dakje ging of gaat en dan alle verhalen hier op het forum.... Nou ja, kunnen niet veel meer te doen dan klussen op het juiste moment en heel hard duimen ;)

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

hoiik herken je verhaalmijn vriend en ik zijn nu een jaartje bezig en nog steeds een lege buik, vandaag ongi geworden en voel me heel verdriettig.en ookal hebben andere meiden het soms net zo zwaar of zwaarder, jij bent ook verdriettig en dit mag je best laten blijken!ik hoop voor je dat het snel zo ver is! liefs, Vagans

11. MammaJo84

Dat hoop ik voor jou ook! En voor alle andere meiden die last hebben van deze onzekerheden en twijfels!

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben net voor het eerste ermee bezig en net ongesteld geworden ook helaas. Zat me nu al druk te maken.. maar dat moet jij nog veel meer dan ik na ronde 8... ik stel me echt aan! Succes meid!!

13. MammaJo84

Dankje! Ik hoop voor je dat het bij jullie niet zo lang hoeft te duren ;)

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik denk dat iedereen die gevoelens wel heeft hoor. Ik schets soms ook van die afschuwelijke scenario's in mijn hoofd. &wij zijn ook nog niet zo lang bezig. Maar al dat stress is niet goed, dus ik probeer er maar zo weinig mogelijk mee bezig te zijn :D

15. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hey meiden... ook voor mij heeeeel herkenbaar!

@ MamaJo
    Meis ik snap je helemaal.. wij zitten in ronde 9 en ik heb ook af en toe de angst dat het niet gaat lukken. En ja dan hoor/lees je dat andere veeeeeeel langer bezig zijn en dan denk je pffff en ik maak me zorgen?? Heb me ook al serieus afgevraagd wanneer je hulp mag vragen; als in naar huisarts met de klacht dat het niet lukt. Wat voor ons ook nog echt een domper is is dat we dachten en hoopte dat het snel zou lukken omdat we eerder eens dwars door de pil zwanger zijn geweest (EUG) en nu toch ronde 9 in en nog niets:(

@MwMariska :)? sorry als ik je naam verkeerd heb onthouden)
    Het gemiddelde van een cyclus ligt op 28.. maar het uitlopers tot 35. Men geeft aan dat alles wat langer duurt niet echt oke is.. en zeker boven de 45 dagen.. wil je niet angstig maken hoor meis maar heb zelf veel gelezen en info van artsen omdat ik in het begin ook een cyclus had waar je U tegen zei. Toen ik wat allemaal de oorzaken zouden kunnen zijn heb ik niet aan de bel getrokken bij mijn ha maar ben er echt op het stoeppie gaan zitten en niet weg gegaan zonder geholpen te worden (al was het maar serieus een gesprek met de juiste info) heel bijzonder was dat daarna mijn cyclus op 32 zit (ehhh jok een beetje alleen afgelopen maand op dag 35.. maar gaat nu dus stukke beter.. zou gewoon even doordrammen en informeren. (tis maar een tip hoor, geen negatieve bedoelingen)

Zo meiden sorry voor lang verhaal ;)

LiefssSjors

16. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit soort angsten zijn helemaal niet raar. Ik had dat al toen we pas 3 maanden bezig waren. Het gevoel (voorgevoel?) dat er iets mis was werd met de maand sterker. En uiteindelijk trokken we na 8 maanden proberen al aan de bel. Velen verklaarde me voor gek of ongeduldige, maar ik ben achteraf gezien blij dat we toen al aan de bel trokken. Me voorgevoel was namelijk correct, er was wel degelijk iets mis.

Maar positief blijven meiden, hopelijk zullen jullie snel zwanger zijn!

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Lieverds, dat is toch heel normaal.
    Helaas zijn wij al meer dan 4 jaar bezig en is IVF onze laatste hoop...

Maar meiden, het maakt niet uit al ben je 1 maand bezig of 8 maanden of 2 jaar of langer, iedere maand die erbij komt is er een teveel.
    Ik hoop voor jullie dat jullie snel het geluk vinden.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Vlinder! Elke maand is er één te veel, ongeacht hoe lang je nou bezig bent.

19. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Intussen 13 maanden bezig (ronde 11) en de twijfel is al behoorlijk toegeslagen.. Ik ben zo bang dat er iets mis is! Intussen hebben we besloten na deze ronde naar de huisarts te gaan..

Ik had het gevoel trouwens ook al vrij snel, na een paar maanden al (en voordat we uberhaubt begonnen had ik altijd al zo'n angst dat het niet zou lukken). Gelukkig hoor je zoveel verhalen dat het wel goed kan komen, dat ik wel goede hoop heb, maar elke maand wordt de twijfel dat het mis is groter..

Ik duim voor iedereen die met dezelfde twijfel zit, dat we allemaal maar snel zwanger mogen raken! ;)

20. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

ik snap ook wat er bedoeld wordt... zeker omdat het bij mijn eigen moeder ook niet makkelijk ging... ik was bijna in staat om bij de ha aan de bel te trekken, thja toen was het raak... helaas niet goed genoeg, maar het geeft wel hoop... om door te gaan.
    al ben ik wel bang om volgende keer weer negatieve testen te krijgen... maar we houden hoop

Deel Deze Pagina