Mijn dreumes van net 1 jaar moet naar de fysio, wie nog meer? Ervaringen uitwisselen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nataly1972, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn zoontje is 24 maart 1 jaar geworden en ik vind dat hij zich langzaam ontwikkelt. Hij kan wel rollen maar doet dit alleen als het echt niet anders kan (hij kan zo weken niet rollen en dan opeens weer wel beide kanten op). Hij teigert niet, kruipt niet, gaat niet zelf zitten van lig naar zit, trekt niet zich op tot staan, klapt niet in zijn handjes, zwaait niet en doet mij niet of nauwelijks na. Hij brabbelt wel heel veel maar het is niks verstaanbaars. Als hij op zijn buik ligt dan gaat hij achteruit ipv voorruit, hij draait om zijn as en speelt vliegtuigje. Hij kan wel goed hele kleine kruimeltjes oppakken en die van de ene vinger naar de andere vinger verplaatsen. Stevig zitten kon hij al wel met bijna 7 maanden.

Nu heb ik zelf de kinderfysio gebeld en zij vinden dat hij ook wat ondersteuning kan gebruiken. We krijgen oefeningen die we met hem moeten doen zodat hij zich wat beter kan ontwikkelen.

Als ik dan google en lees wat kindjes rond een jaar eigenlijk allemaal moeten kunnen dan begin ik me wel erg zorgen te maken omdat mijn zoontje dat helemaal nog niet kan.

Het meest zorgerlijke vind ik dat hij veel herhalende bewegingen maakt als hij zit op de grond of op de bank zit. Hij beweegt dan van voor naar achter en kan dit wel een uur volhouden. Ook fladdert hij veel met zijn armpjes in de lucht. Als je dit leest op google dan lijkt het op handelingen die kunnen wijzen op autisme of iets wat daar op lijkt. Hij is wel heel vrolijk en maakt veel oogcontact en je kunt goed met hem spelen.

Zijn er meer moeders die in een vergelijkbare situatie zitten en kunnen we ervaringen uitwisselen?

Deel Deze Pagina