quinny buzz + maxi-cosi vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door trotsepappa, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsepappa

7 aug 2011
    85
    0
    0
    8-17 uur vrachtwagenchauffeur
    rotterdam
    hallo dames,

voor ons klein prinsesje hebben wij een nieuwe quinny buzz 3 2011 gekocht en we hebben een maxi-cosi gehad city uit 2010 volgens mij.

nu gaat de maxi-cosi erop klikken wel eenvoudig, maar het eraf klikken daar moet zelfs ik, nog redelijk veel kracht voor zetten en als de kleine er nog in zit aardig wat heen en weer wrikken om het uit de quinny te krijgen... nu neem ik aan dat dit niet hoort... wie heeft ook ervaring met deze combinatie?

gaat het bij u ook zo stug of juist soepel als boter?

bij voorbaat dank

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik heb ook de Quinny buzz met MC, geen idee uit welk jaar moet ik zeggen (via MP :))
    En herken het probleem wel.. het lukt wel, maar echt soepel gaat het niet..
    Dus of het een probleem van de wagen is?? ik denk het!

Ach, de MC staat er toch het minste op.. (bij mij dan ;))
    De reiswieg staat er nu nog veel op, maar zal binnen kort over moeten naar de buggyzit (soft) daar mijn boefje te lang begint te worden!
    Deze twee gaan veel gemakkelijker er op en eraf..

3. trotsepappa

7 aug 2011
    85
    0
    0
    rotterdam
    ja precies , die reiswieg is mega soepel.. hmmm ik denk dat ik morgen nog even naar de winkel gaat en dan mogen hun mij wel eens laten zien dat het soepel gaat..

dat ik echt moet wrikken en doen om de MC eraf te krijgen wel raar hoor, maar ben blij dat ik niet de enige ben :)

4. trotsepappa

7 aug 2011
    85
    0
    0
    rotterdam
    nou ben langs prenatal geweest en andere adapters geprobeerd en een andere 2011 versie van de MC citi en het blijft

het blijkt dat de citi (goedkoopste maxicosi ) dus gewoon moeilijker gaat, want toen we andere maxi cosi probeerden cabriofix etc ( de versies van 179- 199 euro) gingen wel soepeler

dus eigenlijk gewoon dikke pech dat we een goedkopere versie (89-139 euro) hebben gehaald :S maargoed na even oefenen ben ik erachter gekomen dat ik het makkelijker vind om:

quinny op rem
    met buik tegen handvat quinny
    beide knoppen tegelijk indrukken
    en in 1 beweging proberen eruit te halen ( met een ruk)

overigens zegt quinny dat ze dit nog nooit gehoord hebben ( dat het moeilijk gaat) en dat je eerst de ene kant moet uitklikken dan de andere kant en dan pas optillen... vind dat nix maargoed wellicht handiger en eenvoudiger voor een vrouw? mijn vriendin vind dit iets makkelijker gaan ( met buik tegen handvat gaat niet want net keizersnee gehad)

hopelijk hebben mensen met ditzelfde probleem hier wat aan

verder is de quinny geweldig, raadt wel mensen aan de dure maxi-cosi te halen voor soepele vast en losmaken op de quinny

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    nee hoor hier een duurdere versie van de maxi-cosi en ook hetzelfde probleem!!
    Het blijft klungelen, het wordt niet soepeler en heb er ook geen handigheid in gekregen:x

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hier ook hetzelfde probleem, ook met een duurdere cabriofix! ;) (ok wagen van vorig jaar :p haha)

Maar ik had zeker wel het idee dat het na gebruik beter werd.. waar ik t niet eens probeerde ongeveer en gewoon mn vriend liet doen kon ik t op t eind ook gewoon met 2 handen de knoppen indrukken, hele maxicosi optillen en klaar.

De ene kant eerst en dan de andere deed ik ook wel s als t even echt niet ging, ook niet handig maar lukte mij dan wel beter.

Oh en een goede tip, als het echt een keer niet wilt, ff goed terugklikken! soms is ie dan aan een kant half los en dan gaat ie een beetje klem zitten lijkt t.. dan deed ik m er goed inklikken en opnieuw proberen en dat ging vaak veel beter!

nou vond ik persoonlijk vooral het probleem ook liggen in de knopjes van de MC.. die vind ik een stuk moeilijker en stroever goed in te drukken als de wagenbak!

7. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    beetje olijfolie op de punten waar hij vastklikt deed bij mij wonderen, ging opeens heel soepel!

8. trotsepappa

7 aug 2011
    85
    0
    0
    rotterdam
    hmmm zaterdag.... misschien dat eens proberen

dames hebben jullie wel contact opgenomen met Quinny dan?... ze bleken nog nooit van het probleem gehoord te hebben, wellicht een idee dat jullie het ook even melden dat ze er wat aan kunnen doen,

met zoveel moeite je kindje eruit proberen te krijgen is toch van den zotte.. levensgevaarlijk

ben benieuwd of het olijfolie/ wd-40/ kruipolie zal werken, ga het wel ff proberen.. ben verder harstikke tevreden over de buzz ( past tenminste in me kofferbak van me Hyundai i10 ) :p en rijdt heerlijk

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, zoals je beschrijft, zo kun je de maxi cosi er het beste afhalen. Op de rem en beide knoppen ingedrukt houden en tegelijk eraf halen.

De maxi cosi pebble heeft een iets handiger systeem: je kunt de knoppen 1 voor 1 indrukken en dan zijn de als het ware open. dan kun je de mc er aan het handvat afhalen.

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb geen problemen met de cabriofix en buzz 4..
    Hoop dat het met wat olie makkelijker gaat!

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier ook de quinny buzz en maxi cosi en ik heb dat probleem ook gehad.in het begIn lukte het nooit, maar na ren paar keer proberen gaat het met moeitr eruit.

Deel Deze Pagina