mijn zoon van 17 weken (tenminste morgen wordt ie) drink 150cc om de 3 uur , en als ik hier zo lees zie ik dat jullie je kind om de 4 uur geeft doe ik wel goed of niet? ik zelf heb geen problemen mee maar het verbaasd me gewoon hoe jullie het doen ( niet dat jullie slecht doen hoor) kan ik al bijvoeding geven zoals fruit? want zit nu al te denken van zal ik doen of niet? opeens drinkt hij ook echt slecht laatste 2dagen drinkt hij alleen maar 60 cc en thats it.. soms heel soms kan ik nog wel half uur ofzo weer geven.. maar hij kan dit allemaal volhouden tot de volgende flesuur tijd! is dit een sprong ofzo? en hij wilt elke keer gewoon persee iets in zijn mond hebben eet al zijn hele kleren al op.. als ik speen geef laat ie na een tijd weer los.. hij wilt vaak liever zijn beste maatje (speen) dan de melk! tanden kan hij niet krijgen (dom gedachte) maar is dit een sprong of ..............
Het eerste wat in me opkomt is waarom hij geen tanden zou kunnen krijgen? Toen Sven een week of 6 was ben ik de fles steeds een kwartiertje later gaan geven tot we na een week om de vier uur zaten. Ging eigenlijk heel prima. En het afbouwen van 5 naar 4 flessen ging automatisch. Al vrij snel sloeg ons ventje de voeding van 23.00 over door door te slapen en sinds twee weken is hij ook van de nachtvoeding af omdat hij deze ook doorslaapt en mocht hij een keer wakker worden dan is het speentje geven ook goed voor hem. Omdat ik het idee kreeg dat 4 flessen van 180 wel te weinig zijn voor hem (bijna 7 kilo al) ben ik gaan verhogen naar 210. Eerst alleen de avondfles en nu ook de dagflessen, met uitzondering van de ochtend want dan komt er net 150 in. Misschien zijn dat ook tips voor je? Steeds een kwartiertje rekken? En langzaamaan de hoeveelheid verhogen? Je zou ook het CB even kunnen bellen voor advies. En dat hij nu maar 60 drinkt per fles, geen idee of dat een sprongetje kan zijn. Hij krijgt wel erg weinig binnen dan, dus als dat nog een dag langer duurt zou ik zeker even de huisarts bellen om het voor te leggen.
Aaron heeft altijd om de 3 uur gedronken toen hij alleen melk kreeg. Soms zelfs korter. En hij heeft ook fases gehad dat hij maar weinig dronk. Ik liet hem gewoon gaan en bood dan vaker kleine flesjes aan zodat hij minimaal 500cc dronk. Als hij echt honger had, meldde hij zich wel namelijk. Misschien heeft hij iets onder de leden, misschien een sprong (er is er één rond de 19 weken). Zolang hij minimaal 500cc zou ik me geen zorgen maken. Zeker niet als hij verder alert is.
waarom zou ie geen tandjes kunnen krijgen? Mijn kleine is 12 weken en er komen toch echt 2 tandjes door!