Ik zou toch echt die verpakking aanhouden. Elke fabricant geeft de gebruiksaanwijzing hoe die betreffende voeding klaargemaakt dient te worden. En ik geloof wel dat het ngewikkeld wordt als gene of andere van alles adviseert, daarom zou ik het juist simpel houden. Die bereidingswijze is niet voor niks daarop gezet. En dan zou ik me nog erbij afvragen WAAROM zou het anders moeten? Als op mijn senseo-pak staat dat het in de senseoapparaat moet en dat het water eerst verwarmd moet worden en het lichtje niet meer knippert, gaat echt NIEMAND dat senseo-zakje in een mok koud water oplossen en deze dan even snel in de magnetron zetten omdat het dan sneller klaar is? Waarom niet? Omdat je koffie dan naar riool smaakt, dus je ondervindt zelf daar nadelen van. waarom dan WEL met kunstvoeding voor een pasgeboren baby?
Waar maakt iedereen (Adi, Dirksmama) zich toch zo druk om... laat mensen toch gewoon lekker doen wat hun goeddunkt.. jullie doen vast ook dingen waarvan anderen denken "WHY OH WHY" Ben het eens hoor... de verpakking volgen is een goed idee maar als je het anders wil doen? Lekker doen.
Ik maak me er niet druk om hoor, maar ik reageer alleen op het feit dat sommige mama's in de war raken van al die verschillende adviezen. Tja, dan geef ik mijn kijk daarop, misschien zie ik dat te simpel ( 'gewoon' de gebruiksaanwijziging volgen). Maar iedereen moet natuurlijk doen wat hem het beste lijkt.
Ik heb het blijkbaar heel slecht gedaan 3,5 jaar geleden Ik deed altijd het poeder al in het water en dan pas in de magnetron. Vanaf dat ze op de fles overgingen tot ze gewone melk kregen. Ik schaam me diep
Ik weet niet of het moet, maar ik doe het wel omdat de poeder beter oplost in warm water. Misschien moet iedereen gewoon doen waar hij of zij (en natuurlijk je kindje!) zich goed bij voelt.
Ik spreek in het dagelijks leven ook Engels en in onze dagelijkse communicatie hier is dat vrij normaal.
Ik maak me ook niet druk, maar ik begrijp niet goed waarom mensen onnodige risico's nemen. Je zet je kind toch ook niet in een autostoeltje en dan maak je het autostoeltje vervolgens niet vast in de auto? Het gaat hier om de kwetstbaarste personen in onze samenleving en ik vind persoonlijk dat die er gewoon recht op hebben dat er met hun eerste levensbehoefte zo zorgvuldig mogelijk omgegaan wordt. Bij ALLE voeding voor kleine babies zie je dat moeders knettergek worden van alle tegenstrijdige adviezen. Bij kv heb je dan in elk geval het voordeel van een duidelijke gebruiksaanwijzing. Echt moeilijk IS het dus niet: hoe het moet staat op het pak. Ik herhaal het nog maar een keer: RTFM!!!
and again grannie knows best... (36 delig servies voor je hoofd.. wel handig om altijd bij je te hebben). En als jij vindt dat je het moet opnemen voor de rechten van de kwetsbaarste personen in onze samenleving (dit komt verrekte dichtbij preken...) dan maak je je druk.. doe je wel vaker.. je hebt vast veel grijze haren en rimpels.. maar nogmaals.. verpak het eens wat anders want hoewel je een hilarisch excuus aanvoert voor je toonzetting.. werkt het maar heel zelden he?
Sorry dat ik het zeg, maar dan denk ik dat je een cursus "beleefd" Nederlands moet volgen, want je komt wel heel bot over.
Sorry dames, dit worden persoonlijke aanvallen. PLease, regel dat via PB en niet via een forum. Ik heb mijn ei hier verder gelegd, denk dat vraag van TO ruimschoots beantwoord is.
Haha, grappige reactie Nee, mijn vraag is niet 'ruimschoots' beantwoord omdat jij met linkjes loopt te strooien. Ik sta open voor meer (wel graag vriendelijke) antwoorden. Zie in de poll dat meer mensen de fles met lauw water aanmaken. Ben benieuwd naar hun ervaringen. Sinds ik ben overgestapt op kookwater, heeft kleine Uk veel meer last van krampjes
Lieverd, je geeft me veel te veel eer Ik heb een aantal links geplaatst, en ik hoop dat iemand die graag de voeding voor haar kind goed wil klaarmaken er iets aan gehad heeft. Maar er zijn hier meerdere moeders, o.a. Cygnet, die duidelijk uitgelegd hebben wat de beste manier is. Maar als ik eerlijk mag zijn, volgens mij interesseert je de beste manier niet, maar wil je gewoon graag horen dat je de fles ook met lauw water uit de kraan mag aanmaken. Nou van mij mag je hoor: jouw kind, jouw verantwoordelijkheid. En sorry als ik dit niet aardiger op kan schrijven.
Lekker denigrerend ook weer. Ga ajb iemand anders "lieverd" noemen, daar ben ik niet van gediend. Denk wat je wilt, maar ik vind dat je behoorlijk loopt te stoken met je botte reacties. Zoals je ook hebt kunnen lezen (of misschien interesseert jou dat juist niet - of lees je er voor het gemak over heen) heb ik de fles al meer dan een week niet aangemaakt met lauw water sinds ik er achter ben wat voor gevaren daar in schuilen. Simpel, mijn kraamverzorgster zei dat het kon, mijn man heeft dit op aanraden van haar gedaan, en ik was te zwak om me er verder in te verdiepen. Nu ik zelf weer op ben gaan krabbelen - en dus ook hier meer op het forum ben gaan lezen - zie ik in dat dat verkeerd is geweest. Begrijpend lezen is een kunst Dirksmama! Volgens mij lees je alleen wat je wilt lezen. Ik vraag nu mensen die de fles met lauw water aanmaken, wat hun ervaringen er mee zijn. Jij doet dit duidelijk niet, dus reageer dan ook niet. Bedankt!
Uk 2011.. Ik maak de fles dus al vanaf de geboorte aan met lauw water uit de kraan (ik weet precies waarvan mijn leidingen zijn gemaakt, hoe ze lopen etcetc). Nooit problemen gehad en mijn kindjes reageren er beide prima op (zoon ook gedaan maar vanaf 6 maanden). Het is voor mij gemakkelijk. Let wel, ik gebruik bij een ander geen lauwwater uit de kraan. Ik neem dan gewoon kant en klare voeding mee of ik gebruik gekookt water. Op vakantie gebruik ik bronwater (hangt er een beetje vanaf waar ik ben).
Thanx voor je reactie. Ik schrok toen ik bij onze waterleverancier ook het advies las om geen kraanwater te gebruiken. Natuurlijk is dat deels ook indekken tegen evt. claims, maar we wonen wel in een ouder huis (60er jaren) met oude ketel en oude leidingen (geen lood!). Straks wonen we in een huis waar alle leidingen onlangs vernieuwd zijn naar pvc leidingen vanaf de hoofdleiding bij de straat, met een nieuwe cv installatie. Ons mannetje heeft het 5 weken lang (waarvan 3 weken volledige fv) prima op lauw water uit de kraan gedaan, en deze week was echt een ramp met alle krampjes. Wellicht een reactie op het anders bereiden van de voeding: afgekoeld kookwater, opgewarmd in de magnetron en dan het poeder erbij. Ik vind het zo zielig om te zien hoe mijn ventje er vanaf dag 1 op heeft gereageerd. Vooral als je tussendoor de proef op de som neemt (1x gedaan) met lauw water, en hij nergens last van heeft. Mijn vk zegt dat ik moet doen wat mij het beste lijkt voor mijn kind, en waar mijn kind het minste last van heeft, ook als dat lauw water uit de kraan betreft. Van wie moet ik nou dan het advies opvolgen? Ja ik doe het nu volgens de verpakking, en ja dat wil ik ook nog zeker een week volhouden om te kijken of hij er aan went en de krampjes minder worden, maar zo niet, dan ga ik voor mijn gevoel het liefst terug naar lauw water, hoewel ik dat niet meer aandurf (en dus ook niet doe).
En het water eerst koken en laten terugkoelen (wel in de koelkast)? En dus niet meer opnieuw in de magnetron verwarmen? Je zou ook koud water au bain marie kunnen verwarmen.. dat kost wel een beetje tijd maar met krampjes misschien wel een heel goeie. Je leidingen zijn belangrijk maar vooral ook of je een geiser of boiler hebt of niet... Laat je kraan altijd even lopen en was je handen en gebruik goed schone flessen en spenen (de bekende weg.. duh.. hahaha)
kokend water in de koelkast zetten is niet handig voor de koelkast en de verse producten. ik zal eens kijken of ik de fles met kokend water aan kan maken, en dan onder de koude kraan kan koelen, maar dat kost flink wat meer tijd, en wanneer mini-Uk honger heeft, laat hij het goed merken. Die minuut die ik nodig heb om het in de magnetron te verwamen en poeder erbij te doen, is net voldoende tijd voordat hij gaat huilen. Zou het met het opwarmen in de magnetron te maken kunnen hebben? Ik heb nu bijv. een litermaat met gekookt water (afgekoeld op aanrecht) in de koelkast staan waarmee ik de flessen aanmaak. geiser hebben we niet, wel een hr ketel maar daar zit volgens mij een boiler in, ik heb geen flauw idee. *a-technische muts* inderdaad de bekende weg. ik spoel de flessen en spenen meteen na gebruik om en laat ze op een (elke dag schone) hydrofiele doek (in de kast - ik heb katten!) drogen. ik was ze 1x per dag met een drupje afwasmiddel (goed afspoelen daarna!) voordat ze in de sterilisator gaan elke ochtend. na de sterilisatie droog ik ze met een (wederom schone) doek droog, en natuurlijk was ik mijn handen voordat ik de fles aanmaak, zelfs voordat ik de fles uit de kast pak.
Nee, weet je wat dan handiger is? Water koken en in een kan gieten, dat buiten de koelkast laten afkoelen en lauw in de koelkast zetten. Dus niet kokendheet in de koelkast hoor da's idd niet goed. Ik deed het de eerste maanden zo, als je als de kan bijna leeg is weer nieuw water kookt is het lauw genoeg bij de volgende voeding. De bedoeling is zeg maar dat je niet water kookt en in de waterkoker laat zitten. Als je genoeg flesjes hebt kan je ook de flesjes vullen met afgemeten kokend water, en na een half uurtje in de koelkast zetten of buiten de koelkast laten staan ( Schone en gesteriliseerde flesjes laat ik gerust een paar uur gekookt water in staan, er zouden geen bacterieen in moeten zitten dan toch?! )