Mijn zoontje krijgt fv en heeft veel moeite gehad met poepen, was echt heel zielig. Ik ben toen meer water bij de voeding gaan doen zo'n 10 cc per keer. Dit heb ik een tijd gedaan tot de ontlasting goed was. Maar... ik heb het denk ik te lang gedaan want nu is hij ervan aan de dunne! Het is geen diaree want hij heeft echter maar 2 luiers op een dag ( net als voorheen). Hij drinkt voldoende en is niet anders dan anders. Nu is mijn vraag hoe krijg ik de ontlasting weer wat gebonden? Ik maak nu de fv geconcentreerd dus echt op het lijntje en zie al iets verbetering (hij krijgt nu weer wat pitjes er in). Maar toch het is nog niet wat het wezen moet. Moet ik hier mee doorgaan en zo ja hoelang? of toch ff naar de HA? Wie heeft dit ook gehad? en ervaring mee?
hoi ik vond dat de ontlasting tot je vast eten gaat geven erg wisseld met structuur... de ene keer is het dun en dan weer kij hard. Wisselde hier enorm. zolang het geen diarree is en je kleintje krom ligt om er een harde keutel uit te werken zou ik me geen zorgen maken. nu ze vast voedsel krijgt is het meestal wat vaster maar ook nu soms nog dun
Ik denk niet dat je daar veel invloed op kunt uitoefenen. En ik denk ook niet dat hij dunnere ontlasting kreeg omdat je er 10cc meer water bij hebt gedaan hoor! Nu wij bijvoeding geven is de ontlasting dikker geworden, maar daarvoor toen wij alleen fv gaven was het ook heel dunnig denk dat dat normaal is aangezien ze ook alleen maar vloeibaar binnen krijgen
Hij heeft inderdaad geen pijn aan zijn buik als het eruit komt. Je ziet hem dan een heel geconcentreerd bekkie trekken en dan ineens prrrrrt is het eruit. Maar ik vind het zo apart, eerst was het gewoon normaal en nu inees veel dunner, maar ja, zolang het geen slijm is, niet anders ruikt als anders, en hij gewoon vrolijk is dan zal ik mijn geen zorgen hoeven te maken.
Ik voeg al weken 10cc extra water toe aan de voeding van mijn dochter omdat haar ontlasting ook lastig opgang kwam. Maar de ene dag is het dikker als de andere dag. Ik denk dat dat toch blijft wisselen.
bij mijn dochtertje kwam het ook heel moeilijk opgang en wij hebben het advies gekregen om johannesbroodpitmeel(nutriton)te kopen bij het kruidvat ik gebruik het nu al bijna 3 weken en het helpt echt helpt ook tegen krampjes er zitten namelijk vezels in wat de stoelgang makkelijker en compacter maakt.