Wat is handiger: een pakje uit 1 geheel of een los broekje en truitje? En dan zowel voor overdag als 's nachts? Een pakje uit 1 geheel (met of zonder voetjes) lijkt handig maar vraag me af of het handig is met luiers verschonen en of knoeien/spugen? Het gaat dan vooral om de maten 50-56-62-68.
Ik ben vorig jaar bevallen van een dochter, kreeg toen ook wel pakjes uit 1 stuk. Nu ik zwanger ben van de tweede weet ik 1 ding zeker: ik koop absoluut geen pakjes uit 1 stuk. Vond het vreselijk onhandig, je verschoont je kindje toch best vaak. Gewoon een broekje en truitje is veel handiger en zit ook beter vond ik. Maar ja, dat is mijn mening heh
Ik wilde absoluut geen pakjes uit-een-stuk, vond ze zo stom! Maar binnen een week was ik om en heb ik een voorraadje gehad van, hema, feetje en de zeeman... Mijn dochter draagt nu maat 74 en van pyama 80 en ben ik over op de flanellen exemplaren (omdat ik ze zo leuk vind) Met omkleden en luiers verschonen ligt het eraan, hoe en waar de drukkers zaten, maar ik vond het niet vervelend.
Pakjes uit 1 stuk zijn echt superonhandig met luier verschonen. Ik heb ze mijn kinderen dus echt bijna nooit aangetrokken.
Ik ben helemaal verknocht aan pakjes uit 1 stuk. Had er bij mijn dochter in elke maat denk ik 2. En al gauw lag de kast er vol mee. Nu heb ik denk ik 2 setjes broekje/shirt en voor de rest pakjes uit 1 stuk. Ik kan niet meer zonder. Met verschonen juist handig. Je doet de knoopjes bij de beentjes open, voetjes eruit, schone luier, voetjes erin, knoopjes dicht en klaar is Klara.
Bij beide vanaf een week of 4 begonnen met pakjes aan 1 stuk als pyamas voor de nacht te gebruiken. Dat leek me prettiger zitten voor die kleintjes. Ik vind ze ook onhandig met luiers verwisselen, maar voor de nacht hoef(de) ik ze bijna nooit te verschonen.... En overdag kregen ze wel gewoon een broekje en shirtje etc. Ik vind dat persoonlijk leuker staan en inderdaad handiger. Die pakjes uit 1 stuk heb ik bij mijn zoontje tot maat 68 gehad en ben daarna overgegaan op een pyama broekje en shirtje voor het slapen gaan.
Ik gebruik pyjama's uit één stuk met voetjes en vind het ideaal. Zo krijgt hij tenminste geen koude voetjes omdat z'n sokken weer eens uit zijn. En met verschonen vind ik het ook niet heel vervelen.. Gewoon de onderste paar knopen losmaken en even zn beentjes eruit zodat je bij de luier kan.. Misschien ook wennen?
Haha hele verschillende reacties! Wat ik me nog afvraag: de knoopjes zitten maar aan 1 kant. Hoe krijg je het andere beentje eruit met verschonen?
Ik ben wel erg fan van pakjes uit een stuk en vind ze helemaal niet onhandig met verschonen, maar ligt er inderdaad aan hoe de drukkers zitten en ook wel aan de bouw van je kindje denk ik. De pakjes hebben natuurlijk een bepaalde maat en als je kindje bijv een langer lijfje heeft of langere beentjes zit het veel minder en is verschonen veel lastiger. Maargoed, hier dus veelvuldig gebruikt. Ook overigens gewone losse broekjes en shirtjes die eerste tijd hoor, net wat ik uit de kast pakte zal zo half om half zijn geweest denk ik zo.
Hier had ik die gedachte ook, maar hij trok zijn beentje op en zat dus met beentjes in het rompgedeelte, wat ik probeerde.. Dus al snel overgestapt en dat gaat veel makkelijker, al vind ik die pakjes zooo lief en knusjes!
Ik heb vooral veel boxpakjes gekocht dit keer. Vind dat voor de baby fijner, handiger omdat shirtjes vaak omhoog kruipen, en ook handig voor in de draagdoek. Wel heb ik de meeste zonder voetjes eraan gekocht. Idd als de beentjes net wat langer of korter zijn zit dat niet lekker. Doe dan liever losse sokjes aan en die over de pijpjes zodat ze goed blijven zitten. Je hebt ook echt wel leuke boxpakjes, ik heb niks met beestjes enzo, maar er is meer dan genoeg keus vooral op internet.