Wat is nou een écht goede buggy?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MvLiam, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    #1 MvLiam, 27 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2009
    Wij zijn nu toch echt opzoek naar een ECHT goede buggy.
    We zijn begonnen met de Maclaren Quest maar deze was helaas te laag voor mijn vriend. Hij kreeg ontzettende last van zijn rug en we hebben de buggy dus verkocht.
    Ons werd toen in de winkel geadviseerd de Koelstra te nemen, dit zou een goede en vooral ook hogere buggy zijn.

Nu hadden we vanaf het begin al het gevoel dat de wieltjes niet heel stevig waren en dat bleek dus wel.
    We hebben gisteren de hele dag in de auto gezeten (hele lange rit) en de buggy dus ook. Nu hadden we de buggy de volgende dag in de auto laten liggen en door het warme weer zijn dus de wielen zacht geworden en verbogen! :(
    Beide achterwielen zijn helemaal krom gaan staan en kunnen dus niet meer draaien. Ben direct naar de winkel gereden en daar vertelden ze dat het wel vaker voorkwam, dat de wielen van Koelstra buggy's nou eenmaal niet zo sterk zijn. ;)

Nu ben ik dus opzoek naar een écht goede buggy die wel redelijk hoog is qua duwstang.
    We hadden een paar gezien:
    - Peg-pérego
    - Nuna
    - Mutsy spider

Zijn er hier meiden met ervaring met deze buggy's (of andere?) ik vind het wel belangrijk dat de buggy redelijk plat kan (ligstand)

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    De nuna is duur, maar wel heel geweldig!
    Heb hem zelf neit maar even me gereden op de 9 maanden beurs.
    T is dat ik al een buggy heb, anders wist ik het wel.

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Weet je misschien of de Nuna ook in ligstand kan?

En vinden jullie dat ik er toch nog mee naar de babydump moet gaan? Ik werd gisteren namelijk nogal makkelijk afgescheept, geen garantie en het kwam wel vaker voor. Maar ik vind het eigenlijk bespottelijk dat ik in juni een buggy koop die in augustus alweer stuk is!
    Maargoed dan zullen ze aanbieden hem te maken en eigenlijk willen we gewoon een andere buggy, anders zitten we over een paar maanden weer met stukke wielen.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    BELACHELIJK! gewoon mee teruggaan! volgens het consumentenrecht heb je recht op vervanging/ reparatie of geld terug als het product niet aan je (redelijke) verwachtingen voldoet! En het lijkt me een redelijke verwachting dat je toch meer dan een paar maanden gebruik kunt maken van een buggy!
    anders even het hoofdkantoor bellen of koelstra zelf!
    succes! laat je het ons nog even weten?:)
    (ik heb btw ook de koelstra simba, dus ben wek erg benieuwd, ik vind het tot dusver nog ideaal)

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    NUNA

Volgens mij is het wel verstelbaar in slaapstand.

Ik zou weer teruggaan, of je man laten teruggaan.

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik ben zelf iets beter met dit soort dingen, hij is meer van het 'geen gedoe we kopen wel een nieuwe'.
    Ik twijfel over de Nuna omdat je er maar zo weinig over hoort? Ik heb net besloten zometeen even naar de babydump toe te rijden dus dan zal ik de Nuna eens proberen!

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Net de gebruiksaanwijzing van de Nuna bekeken, maar hij kan niet helemaal plat hoor... er zit wel een slaapstand op waardoor hij wat platter ligt (kwestie van de ritsen openmaken)

Een vriendin van mij heeft de mutsy, maar die is al 2x door zijn vooras gezakt... zij heeft het helemaal gehad met de mutsy...

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Zal straks in de winkel eens gaan kijken en vergelijken.
    Heb net ontdekt dat ik de doos, garantiebewijs en bon nog heb dus ik ga er toch vanuit dat dit onder de garantie valt!?
    Ben alleen benieuwd of ik een tegoedbon krijg of dat ze het alleen willen repareren? Op repareren zit ik namelijk niet echt te wachten, zit ik straks over een paar maanden weer met hetzelfde probleem. Ze vertelden namelijk dat dit vaker voorkomt bij Koelstra buggy's.

9. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een buggy van prenatal en die kan niet helemaal plat maar wel ver naar achteren.
    Vind het een geweldige buggy, loopt heerlijk.
    Liefs Aicha

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb een buggy van Xandventure. Kan helemaal plat in de slaapstand, gebruik de buggy redelijk vaak en heb er nog nooit wat mee gehad, is een goede stevige buggy die niet duur is (50 euro) ik heb er veel plezier van.

11. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ben net terug van de winkel en ik heb een splinter nieuwe buggy gekregen. Erg netjes, maar we hebben toch besloten dat we een andere buggy kopen. We gaan waarschijnlijk voor de Mutsy Spider aangezien de Nuna niet in slaapstand kan.
    De Koelstra staat op marktplaats, hoop dat we daar nog een leuk bedrag voor kunnen krijgen.

12. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb de x adventure ongeveer 3 jaar gebruikt en deze is nog nooit kapot geweest. De rug kan bijna in een aantal standen naar beneden en er is zelfs een verlengde zitting mogelijk die je ook naar beneden kunt klappen. Ongeveer 4 jaar geleden koste deze buggy nog geen 70 euro.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    kijk even goed naar de mutsy! laat je kindje er even inzitten. Ik vond de zitting verschrikkelijk voor haar! ze zakte er zo in weg, was helemaal zacht zeg maar.

maar fijn dat je een nieuwe hebt gehad!

14. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hij heeft er vanmiddag behoorlijk lang in gezeten en hij zat echt super goed! Qua prijs valt hij ook hartstikke mee dus denk dat het de Mutsy wordt.
    De Nuna vond ik niet echt iets, alhoewel hij wel erg mooi is.

15. lvdm

lvdm Niet meer actief

Een vriendin van mij heeft de Nuna, ontzettend mooi ding en hij rijdt ook heerlijk maar kan inderdaad niet helemaal plat.

Ben wel benieuwd naar ervaringen met de Mutsy Spider, want wij zijn ook aan het kijken voor een buggy, zodat ik over een paar maanden met mijn meisje met de fiets wegkan.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    @Mvliam, zo zie je maar, elk kindje zit anders...:)

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    verschrikkelijk zeg die buggy;s hier heb ik net onze maclaren techno erop gegooid (mp) wat een rammelbak zeg!
    En mijn man heeft ook moeit qua lengte met dat ding...en die hoogte verstelbare dingen scheelt ook maar 5 cm....dus hier ook op zoek naar een andere....

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo zie je maar dat iedereen weer andere voorkeuren heeft!
    Wij hebben ook een Koelstra en die is al bijna 2 jaar ingebruik en ook echt veel!
    Vind het een superfijn ding en kon m zelfs op de fiets hangen.
    Hij zal alleen niet meer voor nr 2 gebruikt worden, aangezien die nu wel slechter wordt en we een Bugaboo hebben aangeschaft.

Deel Deze Pagina