Hallo, Ik had voor mijn eerste kindje een kinderwagen gekocht en los een maxi-cosi autostoeltje. Nou past het autostoeltje niet op mijn kinderwagen. Heb me toendertijd een beul gedragen met de maxi. Ben nu opnieuw zwanger en wil nu toch wel graag z'n standaart waar ik de maxi op kan klikken zodat ik niet elke keer hoef te tillen. Nou zie ik ze wel steeds als set (hele kinderwagens) maar ik heb al een goeie kinderwagen. Weet iemand of die dingen ook te los te koop zijn, of ben je dan toch weer verplicht om z'n nieuwe kinderwagen te kopen? Gr, Tinkerbel
Je hebt adapters die je op je kinderwagen kan klikken waar je dan weer je maxi cosi op kunt klikken. Die kun je er gewoon oop laten zitten. Zo hoef je geen hele nieuwe kinderwagen aan te schaffen maar alleen een adapter-set. Even navragen in een babywinkel of die er ook zijn voor jouw merk kinderwagen
Wel even goed navragen of het type autostoeltje wta je hebt, wel op je kinderwagen past. Anders zul je die wel opnieuw aan moeten schaffen, plus natuurlijk de adapters. Maar het is wel fijn hoor! Als je bijv een boodschapje moet doen hoef je niet steeds de reiswieg mee te slepen
Een Maxi cosi (de echte ) past ook op de Quinny Zapp (buggy). Lijkt me goedkoper dan een wandelwagenonderstel en je hebt meteen een buggy.
Adapters kun je vaak wel los kopen. Maar het kan zijn dat ze voor jouw wagen niet meer leverbaar zijn, hangt een beetje van het merk en type af. Je kunt het navragen in een babyzaak. Daar weten ze het vaak wel, of anders kunnen ze het voor je navragen bij de fabrikant. Als de adapters inderdaad niet meer leverbaar zijn, kun je op MP kijken. Zo ben ik aan mijn adapters gekomen. Ik heb mensen gemaild, die dezelfde kinderwagen te koop aanboden met de adapters erbij en gevraagd of ik alleen de adapters over mocht nemen. En dat is gelukt!
Je moet het merk weten van je kinderwagen en welk type kinderwagen je hebt. En je moet weten welk merk autostoel je hebt. Het merk maxi cosi past bijna met adapters op elke wagen. De autostoel en de adapters kun je in princiepe altijd los kopen. Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe oud je kinderwagen is. Als de kinderwagen niet meer wordt verkocht is de kans groot dat je er geen losse onderdelen meer voor kunt krijgen.