Wat is nou een goeie gezinsauto?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben een Opel Omega station. Mooie grote auto en nog snel ook. Moet wel een beetje pit hebben natuurlijk :D
    Kofferbak is groot en de auto is luxe. Genoeg ruimte voor 3 kids.

2. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier een Peugeot 307 SW. Voor ons een ideale auto met super veel ruimte en een heerlijk grote kofferbak. Als het moet kun je in de kofferbakruimte nog 2 stoelen plaatsen, zo heb je een 7-zitter.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben sinds kort een Mitsubishi Space Wagon, en zijn heel tevreden! :D

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nog een groot probleem bij de laguna's, de electra doet het soms niet. Dus de digitale kmstanden e.d.

5. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    wij hebben 2dehands een ford mondeo gekocht voor 1650 euro en dat is echt een super koop geweest, wat een ruimte en rijd ook erg lekker en is stil. En rijd redelijk zuinig en is niet erg duur in wegenbelasting

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ford focus lijkt mij een fijne auto en heel betaalbaar!
    Die staat op ons verlanglijstje ;)

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mijn ouders hebben er 1. Fijne auto maar met een kinderwagen achterin begin je in de normale uitvoering niets. Dan zou ik zeker voor de station gaan.

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben een mitsubischi carisma, we kunnen er alles in kwijt en de auto zelf is super. Nog geen problemen gehad in ieder geval :D

9. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Uhm, dat valt alles mee hoor, idd de gaspomp die gaat vaak rond de 175000 km stuk maar verder, geen extra onderhoud én lagere brandstofkosten. En dat minder pittig, tja tegenover bezine ietsje, maar het ligt er ook aan wat voor auto je hebt natuurlijk, een 1.4, 1.6 enz.
    Per kwartaal betalen we ca. € 165 wegenbelasting.

Maar ik lach nog steeds als ik getankt heb...

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier de ford focus station. Ruime wagen, drie kids achterin, kinderwagen in de kofferbak en zelfs onze labrador past er dan nog makkelijk in.

Kwebbel

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

@pendrag... Vrienden van mij hebben de nieuwste ford focus, maar daar gaat het wel makkelijk hoor, de kinderwagen.

@inkie... ja raar he? met die franse auto's. Wij hebben zelf een peugeotje 206 sport, zijn ook op zoek naar een andere auto, maar ook altijd rare dingen. Tot nu toe is hij nog steeds rijdend hoor, maar vanaf het begin af aan al lopen klooien met de uitlaat. Motormanagementlampje die blijft branden.

Heeft iemand ervaring met een Seat Leon? (en dan het ena laatste type?)
    Daar zijn wij voor aan het kijken..

12. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    ik heb een opel meriva. Met 2 kids goed te doen. Kofferbak is mooi ruim maar de auto is erg smal. We hebben 3 kids en hebben toevallig gisteren een nieuwe besteld. De citroen C5 station. Super grote kofferbak en lekker breed zodat er met gemak 3 autostoeltjes naast elkaar passen.

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb een Volvo V40.
    Rijd super en is heel ruim!

14. iets nieuws

iets nieuws Niet meer actief

Wij hebben een renault laguna Grand Tour.
    Net gekocht voor de bevalling en het bevalt ons prima.
    W zijn pas gaan kamperen en alles (tent, kooktoestel etc etc en kinderwagen) paste er allemaal gewoon in!

Groetjes

Kim

15. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    wij hebben audi a4 break(grote ruime koffer,maar niet heel goedkoop ;) )
    en we hebben een polo(4-deurs)rijd ik meestal mee.de koffer is eigenlijk ook ruim genoeg voor de kinderwagen hoor.

16. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Past zowel het onderstel als de kinderwagenbak erin?
    Wij hebben nl nu een honda accord, het onderstel ligt dan achterin en de bak staat naast de maxicosi op de achterbank en de hond(je) zit voorin bij mijn voeten :(
    Als we er dan ook nog boodschappen in moeten doen is dat echt helemaal een geprop!

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij hebben 2 autos, ik een daihatsu feroza, kan ik zo de wagen in gooien zonder in te klappen, en mijn man rijd meestal in de passat. als er hier trouwens een tweede komt moet de feroza weg, want daar zitten maar 2 stoelen in, maar dan komt er zeker weer een jeep terug

Deel Deze Pagina