Lieve verloskundigen, Wij zijn nu ongeveer een half jaar bezig met zwanger proberen te raken en de afgelopen twee maanden had ik een erg vreemde menstruatie. Ik maak me zorgen dat er iets mis mee is, vandaar mijn vraag hier. Normaal ben ik altijd gewoon ongeveer acht dagen best heftig ongesteld maar de laatste twee keer ben ik twee dagen erg heftig, daarna een tot twee dagen op wat bruinverlies na bijna helemaal niet en daarna weer een paar dagen 'normaal'. De totale lengte blijft wel gewoon rond de acht dagen zitten. Is het feit dat ik ineens tussendoor korte tijd bijna niet bloed slecht, heeft dat nadelen voor de vruchtbaarheid of kan dat verder weinig kwaad? Hartstikke bedankt alvast!
Goedemiddag, Ik kan me voorstellen dat je daar onzeker over wordt, maar ik kan me niet indenken dat dit je vruchtbaarheid beïnvloedt. Belangrijk voor je vruchtbaarheid is dat er elke cyclus een eisprong plaatsvindt en er regelmaat in je cyclus zit. Dus als dat bij jou het geval is, zou ik me niet teveel zorgen maken. Succes en ik hoop voor jullie dat je snel zwanger mag zijn. Groetjes Monique