Goedemorgen, Al vanaf het begin vd zwangerschap waren mijn bekken pijnlijk. Ik ben zo n 5 keer bij de bekkenfysio geweest, en sinds een tijd mee gestopt ivm niet goed verzekerd zijn. Ik ben steeds rustiger aan gaan doen, tot het punt nu dat ik niet langer meer wandel dan 15/30 min en het huishouden heb overgedragen. Ik slaap ook al een langere tijd met voedingskussen tussen mn been. Sinds deze week heb ik ineens zeer pijnlijke heupen, ik denk omdat ik altijd op mn zij slaap ( ben eigenlijk een buikslaper) en het gewicht van mn buik te zwaar wordt? Ik kan er niet meer door slapen. Het voelt helemaal beurs aan, mn hele heupen wat ook doorstraald naar benen en onderrug. Ik heb nog een kleine van anderhalf en ik vind het erg zwaar zo. Hebben jullie tips/ ideeen? Trekt dit nog weg of blijft dit tot de bevalling? Alvast bedankt
Goedemorgen, Wat vervelend voor je en begrijp dat het zwaar is. Vooral omdat je ook nog een kleintje van anderhalf hebt rondlopen. Jammer dat je niet meer naar de bekkenfysio kan ivm me de verzekering. Daar kunnen ze door oefeningen en massages de klachten niet geheel weg halen, maar vaak wel verminderen. De tip die ik vaak geef is die van het voedingskussen, maar die gebruik je al. Wat mogelijk wil hebben is warmte voor het slapen. Dus een warm bad of warme douche. Dat werkt vaak ontspannend. En mogelijk een klein kussentje (of een rol maken van de handoek) onder de buik leggen, als je in zijligging ligt. Dit vermindert de druk wat van de buik. Vaak blijf je de klachten houden tot de bevalling. Al kan het zijn dat je de ene dag minder last hebt dan de andere. Sterkte! Groetjes Monique