bv en luiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lyso, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Mijn dochter krijgt bv, en heeft soms enorme spuit luiers. Ik weet niet of dat excusief is voor bv of dat kv dat ook geeft, maar ik denk ik zet het er toch maar even bij..;) Maar nu even mijn vraag, bij een spuitluier, loopt het er dus heel vaak naast, ik gebruik nu pampers, weet er iemand of er luiers zijn, die het wél een beetje tegen houden?
    Groetjes

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb het met pampers ook al een paar keer gehad. Het loopt of langs de beentjes of het komt er boven bij het ruggetje uit. Niet zo prettig om 23:00 's avonds. Met de aldi luiers heb ik het nog niet gehad. De new-born luiers zouden juist voor bv zijn geloof ik, maar hier niet altijd een succes.

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Is erg normaal bij bv

Er zijn weinig luiers tegen opgewassen.

Mijn advies: niet te strak om hun kontje binden, dan is er meer ruimte in de luier.
    Verder duimen, en meteen verschonen (en niet optillen met je hand onder het kontje, haha)

4. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Herkenbaar. Bij ons werkten de Newborn luiers van Pampers goed.

5. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Oww zo herkenbaar, afgelopen week elke dag haar wel een keer helemaal kunnen verschonen omdat het soms bijna tot in haar nek zat. Heb geloof ik al wel 5 soorten luiers geprobeerd, bij de benen gaat het allemaal goed, bovenin meestal niet, ook omdat mevrouwtje graag rechtop zit, als ze ligt gaat het meestal nog wel goed.
    Gelukkig vind ze aan en uitkleden niet erg en heb ik sinds een paar weken de Miele wasmachine van mijn oma georven ;)

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Newborn van Pampers werken hier het best. Ze poept soms 5 dagen niet, dan zorg ik dat ik altijd een complete verschoning bij me heb want ik kan er op rekenen dat ze dan helemaal onder zit. Gelukkig veegt het makkelijk schoon, die borstvoedingspoepies ;)

7. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Bij mij werkten de Pampers Newborn ook het beste, maar daar is hij nu dus uitgegroeid :( Hoe oud is je kindje?

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij ons mannetje ging het met pampers er ook aan alle kanten langs! Verschrikkelijk! Ik bleef wassen :$
    Nu hebben we die van Kruidvat en blijkbaar passen die bij ons kind beter, want nu is het een zeldzaamheid dat het erlangs gaat. Gebeurt nu echt alleen nog maar als het echt veel is (soms poept ie een dagje niet; dan heb ik dus de volgende dag een overloper, hahahaha).
    Overigens ging het ook al een stuk beter toen we een maatje groter gingen; kun je misschien ook nog proberen?

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    mijn meisje is nu bijna 10 weken oud. Ik zit nu op de newbaby 2 en het komt dus inderdaad af en toe uit haar rug. Vandaag bij haar beentjes, maar meestal allen de rug. Ik heb nog een hele sloot bonnen liggen voor de pampers, maar misschien moet ik anders eerst een ander merk proberen?? Hebben de gewone pampers een andere vorm? Anders probeer ik die eerst, new baby3 was ik toch al neit van plan te kopen, daar zijn ze me te duur voor, maar dacht nog wel even toe te kunnen met nr 2.. (ze is nu bijna 5 kilo....)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als het er bij haar rug bovenuit komt (klein beetje), dan kun je het beste een maatje groter nemen. Die zijn namelijk dan iets groter en komen een stukje hoger dan die kleintjes.

Ik had er vanmorgen ook weer eentje...ZUCHT! Daar was inderdaad echt geen enkele luier tegenop gewassen. Ze zat tot haar schouders onder de poep!!! En ik dus ook (ze zat lekker tegen me aan...). Wij hebben een nogal smal meiske, en ik moet er dus echt op letten dat de luier vrij strak zit om haar buikje, zodat er geen ruimte over is bij de beentjes. De luier zelf moet sowieso groot genoeg zijn om die poep aan te kunnen, maar vaak gaat het er juist om dat ze te los zitten, of te laag op de rug!

Succes...

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja herkenbaar!
    Newborn en anders pampers active fit. Baby dry niet nemen, die nemen bv poep niet goed op.

En anders misschien een maatje groter?

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Oke, active fit dus! Maar heeft die wel een andere pasvorm? Anders weet ik niet of dat wel nut heeft.....:(

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn zoontje heeft gewoon nog nooit een spuitluier gehad! Hij krijgt ook volledig bv, en kan flinke luiers produceren, maar het blijft er wel allemaal in zeg maar. Gebruik pampers babydry. Ik hoor inderdaad van andere mama's dat het soms tot in de nek zit! Brrr... Gelukkig (nog) geen last van gehad.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Qua pasvorm is die hetzelfde, alleen die heb je in grotere maten. Hier zit hetzelfde honingraafstructuur in als newborn. Echt ideaal voor bv poep!

15. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Nou dan ga ik die ook maar eens proberen want ze zat gisteren 2 keer helemaal onder... Ik gebruik nu maatje 3 van de baby dry. Ik blijf wassen zo.

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    active fit heeft dezelfde vorm, maar meer elastiek en idd honingraadstructuur.

Wat hier erg goed hielp was wat grotere rompers. Zo wordt de luier niet tegen de billetjes geplet en blijft er ruimte over om de poep in op te vangen, in plaats van dat het geen ruimte heeft en dus naar boven geperst wordt :D8)

Deel Deze Pagina