Wie heeft er tips? Of ervaring?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sukkie, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter doet het prima na een tijdje klungelen met voeding en darmpkrampjes. Een bezoek aan de osteopaat heeft veel rust gebracht. Nu zit ik met het volgende.
    Onze dochter krijgt 5x180cc voeding. De voeding van elf uur moet ik haar standaard wakker voor maken. Halverwege de fles valt ze in slaap. Dat is natuurlijk allemaal geen probleem maar het zit hem in het volgende. Heel vaak drinkt ze 's ochtends maar 130cc i.p.v. 180. Ik vroeg me af of ik de laatste fles van elf uur moet verminderen naar bijvoorbeeld 150cc of 120cc?? Wie weet raad??

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als ze hem structureel niet leegdrinkt zou je idd een kleinere fles kunnen geven. Of haar net een half uur of een uur eerder voeden? Mijn dochter drinkt de laatste fles slapend leeg. Overigens is je topic titel een beetje vaag...

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Haha, ik weet dat de titel een beetje vaag is maar wist niet zo goed hoe ik het kort en bondig moest omschrijven, vandaar. Mijn excuus...:)

4. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    en hoe oud is je dochter? als ze rond de 3/4 maanden zit kun je ook proberen de laatste fles haar niet wakker te maken, dan drinkt ze misschien s`morgens de fles wel leeg.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leeftijd is inderdaad wel handig om te vermelden :)

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ja, sorry, beetje onhandig van mij.
    Onze dochter is a.s. maandag 3 maanden oud. Ze meld zich 's ochtends tussen zes en zeven en 's avonds rond half elf krijgt ze de laatste fles. Ze krijgt dan vijf voedingen op een dag van 180cc. Ik voed op verzoek en maak haar alleen wakker voor de fles om half elf mits ze de fles ervoor rond zes uur heeft gehad. Als ze na negen uur de fles heeft gehad maak ik haar niet meer wakker

Deel Deze Pagina