ik zou voor een klomp kaas gaan dan, maar dan wel van een kaasboer want die voorverpakte plastick hompen smaken nergens naar!
In dd een homp kaas kopen. En ls je zo'n ronde hebt, aan de kant beginnen waar geen korst zit, dan steeds een stukje van de korst aan de zijkanten afsnijden en dan kun je hem bijna tot het einde afschaven. Als je dan nog een stukje hebt wat niet te schaven valt, dan kan je dat nog raspen voor op je lasagne oid.
Ik snap het in elk geval wel. Prima omschrijving van hoe je fatsoenlijk kaas schaaft. Vind het zelf altijd irritant als vriendlief zo'n holling laat ontstaan, ik snijd het dan meteen weg zodat het weer recht is. Kleine moeite. @TS: het is toch geen verrassing voor je, dat een groot stuk kaas voordeliger is dan voorgesneden plakken? Anders heb ik nog wel een algemene tip voor je: kijk voor je iets in je boodschappenkar legt, even naar de prijs per kilo ipv de prijs per verpakking. En probeer wat variatie aan te reiken bij je gezinsleden. Kaas is erg vet en erg zout, en dus niet zo gezond om heel veel van te eten. Maar man, 't is wel lekker! Allebei de kinderen hebben hier hun kaasperiode gehad (nou ja gehad, dochter zit er middenin). Vind het wel grappig dat ze álles wat kaas heet lekker vinden, inclusief pittige blauwe kaas. Maar dan wel met mate. Af en toe een broodje appelstroop of fruitspread is ook lekker. @Polletjepiek: geniale illustratie!
Ze krijgen ook niet de hele dag door kaas op brood hoor, maar ze eten zowiezo per dag wel 1 broodje met kaas. Plus me man die eet volgens mij wel meer kaas op brood. En ik neem zelf af elke dag 1 broodje met kaas. ik heb ook wel 20plus kaas gehad maar dat vinden de kids en me man echt niet lekker helaas......
Gewoon een stuk is sowieso voordeliger en waar ik zelf helemaal weg van ben (ivm jonge of belegen kaas) is een goeie halve kaasschaaf, dit snijdt vele malen makkelijker vind ik dan een gewone kaasschaaf war er nog wel eens voor zorgt dat je "ribbel"kaas krijgt.
Dat klinkt mij niet als te veel kaas hoor. Uit je eerste post kreeg ik een wat ander beeld 20+ kaas vind ik ook niet lekker, en dat koop ik dus niet.
Een recht stuk is vaak duurder dan een punt, omdat ze dan meer kaas overhouden. (Kaas is rond ) Hoe jonger de kaas hoe lastiger te snijden. Maar echt, plakken met zon gezin zou ik nooit doen! Enne, hier wordt kaas gezond genoemd hoor, beter kaas dan hagelslag! (Nog beter van alles wat )
Anuway, één per dag met kaas?? Volkomen normaal! Hier ook en dat vind ik niet veel hoor. Mn dochter moet eerst een halve met (pinda)kaas of worst en de andere halve met iets zoets.
Handig én goedkoper zijn toch echt blokken kaas. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar hier eten we altijd Euroshopper kaas, jong belegen. Wij vinden hem lekker, maar hij smaakt natuurlijk zeker wel anders als Maaslander ofzo.
HUH?! Als je een halve kaas heb, halen ze t middenstuk eruit,(dit is dan een plat stuk) en van de kaas snijden ze dan punten, niks geen kaas over dan hoor. En hoezo duurder? Kiloprijs blijft gelijk lijkt mij?!
Die "halve" kaasschaven zijn volgens mij ook bedoeld speciaal voor jongere kaas. Wij hebben altijd oude kaas, 3 kaasschaven waarvan 1 zo'n halve en dat valt niet te schaven met zo een.
Hier ook. Die vind ik kwa prijs goed te doen en vind ik erg lekker. De rechte stukken worden er hier in de Lidl als eerste 'uitgeroofd'. Dus vaak heb je dan alleen de puntstukken. Als ze er liggen nemen we ook de rechte stukken vind ik ook makkelijker schaven
Een recht stuk is niet duurder dan een puntstuk hoor. Als je een grote kaas hebt wordt die altijd eerst doormidden gesneden. Daarna wordt er uit zo'n helft een blok gehaald (met een speciaal vierkant mes/apparaat) zodat je er makkelijker blokken van kunt snijden. Die blokken hebben dan allemaal een platte kant zodat er ook weer makkelijker plakjes van gesneden kunnen worden, zoals hierboven is aangegeven op een plaatje. Ik heb jaren op de kaasafdeling gestaan en bij ons kon je zelfs vragen om zo'n middenstuk. Meestal was dat wel mogelijk, maar helaas soms natuurlijk ook niet, want je kunt niet overal alleen het blok uithalen, dan heb je wel erg veel kaas die je weg moet gooien. De hele kaas werd dus gebruikt en op die manier heb je de mooiste stukken.