wat is nou handiger of goedkoper? (etensvraag)

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Echt niet?
    Kaas bevat veel vet (hoeveel, hangt af van het soort. Neem je 48+ kaas, dan bevat dat ruim 30% vet).
    Kaas bevat naar verhouding veel verzadigd vet, wat nadelige gevolgen heeft voor het cholesterolgehalte in je bloed.
    En het kan veel zout bevatten (48+ kaas: 0,8 gram natrium per 100 gram).
    Vet en zout zijn niet per definitie ongezond, maar te veel vet en te veel zout zijn dat wel.

Veel mensen zouden beter een broodje jam of hagelslag kunnen nemen, dan een broodje kaas, omdat voor die mensen wat suiker minder schade aanricht dan vet en zout. Bijvoorbeeld mensen met risico op hartproblemen of op nierschade.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Op de markt een homp kaas kopen en vragen om een recht stuk? Of anders in plakjes laten snijden? Ik kocht altijd bij de kaasboer boerenkaas (yummy *kwijl*) en vroeg altijd speciaal om een recht stuk. Geen probleem. :)

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik heb nu een klomp kaas gekocht voor maar 3,45 hoop dat we hier even mee vooruit kunnen. Ik zal er zelf niet veel van hebben iniedergeval want ik moet oppassen voor me cholesterol! maar me kinderen krijgen elke dag 1 broodje met kaas en voor de rest wat anders.....

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaat er ook wat kaas doorheen, heerlijk....voor jonge/jong belegen kaas moet je wel een goeie kaasschaaf hebben, scheelt ook al een hoop 'ellende' ;)

Deel Deze Pagina