Zomaar even nieuwsgierig naar Hier 3 kids; 6, ruim 3,5 en 1 jaar. 's middags vanaf ong. 5 uur als ik begin met koken gaat ie aan. Soms iets eerder tot etenstijd rond 6 uur. 's Morgens soms wel even soms helemaal niet (liever niet). Als mn zoontje van 1 slaapt van 10-12 uur ongeveer mag mn middelste een uurtje kijken. Ze kijken alleen telekids en ned. 3. Ik ben zelf kritisch; geen gewelddadige of 'nutteloze' programma's. Geen 'enge' dingen of dingen met slecht taalgebruik. Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Hier werd tot voorkort vrijwel geen tv gekeken maar met dat rotweer mag hij nu wel een filmpje kijken overdag! Meestal gewoon disneyfilms ofzo!
Hier kijkt mijn dochter van 2,5 alleen sesamstraat, de avonturen van bert en ernie, de troetelbeertjes en chugginton. S'ochtends mag ze de avonturen van bert en ernie kijken duurt 10 min en dan ga ik schoonmaken en gaat de tv uit en gaat de muziek aan. Dan rond 5 uur mag ze nog iets kijken wat ik heb opgenomen en dan sesamstraat en dan gaat de tv uit voor het eten en daarna is het papa tv tijd en dat weet ze.
Hier 2 kinderen van 4 en bijna 2 jaar. Onze oudste kijkt s'morgens voor school altijd bij ons op bed tv. Dit is altijd Telekids. Favorieten zijn Brandweerman Sam en Ernst, Bobbie en de rest. Met dit druilerig weer gaat de tv eerder aan en zet ik een dvd op. Nu staat er Buurman & Buurman op. Onze jongste kijkt s'morgens als de oudste op school zit weleens naar Z@ppelin. Ze heeft nog niet echt bepaalde voorkeuren. Ik denk dat ze op een dag gemiddeld 1,5 uur televisie kijken. Dit wordt in de zomermaanden weer minder.
Onze dochter is 1 jaar en 5 maanden en zij mag van mij s ochtends naar de Teletubbies kijken, dat vind ze helemaal geweldig. Voor de rest mag ze s middags na haar slaapje nog een half uurtje iets kijken op ned 3 en dat was het dan voor de rest van de dag dat vind ik persoonlijk ook genoeg: ik vind het beter als ze met haar speelgoed speelt
Ooh hou op.. Zoon kijkt hier meestal smorgens tv als ik het huis aan kant maak en rond etenstijd. Maar smiddags gebeurd het ook regelmatig, terwijl ik niet wil dat hij teveel kijkt. Maar ja, dat doe ik zelf. Denk toch wel 2 2,5 uur. Bob de bouwer, Mickey, Dora, Peppa.
Moet wel zeggen dat ze na 10 á 15 minuten er ook wel klaar mee is en ze dan liever kleurt of rommel maakt haha. En ik kijk zelf overdags ook vrijwel geen tv heb dan liever muziek aan...
hier staat hij heel de dag aan maar echt er naar kijken? anderhalf uur per dag hooguit. ze spelen hier toch meer. misschien wel juist omdat hij aanstaat vaak. en nee het maakt me niks uit. vind het gezellig met achtergrond geluid
Voor de kinderen meestal rond 17u voor Kindertijd en Sesamstraat. Met dit fijne herfstweer gaat er ook wel eens een dvd aan (Buurman en Buurman, Disney). Volgende week gaat Jan weer aan het werk en ik kan me voorstellen dat bij onrustige momenten van L ik de kinderen ook wat sneller voor de tv parkeer. Of als S vervelend gaat doen tijdens het drinken van L en boekjes en andere agleoding niet meer werkt... ben er zelf geen fan van maar S vindt het helegaar niet erg
Dochter van 5 kijkt hier sochtends meestal voor het naar school gaan (kan ik haar haren doen) en tussen de middag. Soms uit school maar meestal niet
hier mogen ze zelf weten wanneer ze tv willen kijken.. staat meestal op kindertv... babytv of een dvdtje...
nee sochtends meestal even baby tv, daarna kijk ik even nieuws ofzo en gaat de radio effe aan. na het middag eten weer een tekenfilm ofzo ja. of ze willen een dvd die ze na 5 min weer beu zijn en dus weer spelen. en dan zet ik hem weer onder het poetsen bv weer op omroep brabant ofzo. etc etc
Hier gaat de tv om 06.30u. aan tot een uur of 22.00u. Soms gaat hij tussendoor uit en staat dan ook gewoon uit tot iemand besluit hem aan te zetten. Er zijn niet echt regels behalve dat hij uit moet tijdens het eten en als ze onderling ruzie krijgen. Om de beurt een programma/zender kiezen. In principe mogen ze alles kijken.
Smorgens als ze hun brood en drinken op hebben mag hij aan. Maar ze gaan dan vaak ook tekenen ofzo. Dan staat hij dus wel aan maar kijken ze niet. Na school mag hij ook weer aan maar verschilt per keer en wat voor weer het is.
Zo gauw als we beneden komen gaat hij aan en gaat pas uit als we weg gaan of naar bed gaan. Als sassa en toto niet op tv is dan met de tablet hdmi op de tv pfff kan geen sassa of toto of koning koos meer zien hahahha
Verder staat de tv overigens de hele dag aan maar dus geen baby tv waar die geobserdeerd door is Als er een film opstaat kijkt hij er dus ook niet naar om.