Wat is nou het juiste temperatuur voor een babykamer?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mommy2012A, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Ik lees op velen sites verschillende temperaturen. De een zegt tussen 18 en 20 graden. Weer een ander site geeft aan dat een babykamer 21 graden moet zijn. Weer een andere site over wiegendood zegt dat je de 20 graden niet mag overschrijden.

Overigens geef de temperatuurmeter aan dat het 21 graden is in de babykamer. Maar ik weet dus niet of dit het juiste temperatuur is.

Kleintje heeft op dit moment een Beeren pyjamatruitje aan, dunne broek met voetjes, een romper met korte mouwen en een ISI mini slaapzak. En een dun lakentje met warm dekentje.

Ik hoop dat jullie me meer info kunnen geven hierover.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Monica

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    tsja, denk dat hier de meningen gewoon over zijn verdeeld.
    Hier heeft het de laatste maanden gelegen tussen de 16 en 19 graden (nu). Warmer is het ook wel geweest, maar dat vind ik persoonlijk niet fijn. Vind het belangrijker dat je iedere dag lucht en eventueel het rooster openzet, dan dat het persé warm is. Tegen kou kun je kleden, muffe lucht moet je wegnemen.

Ook is het per kindje verschillend wat je aan moet trekken. Gewoon voelen of ze koud of te warm aanvoelt en daarop aanpassen.

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier heeft mijn zoontje een rompertje zonder mouwen en een pyjama aan.
    Dan met slaapzak of dekentjes. Doe nooit een dekentje EN slaapzak. Want dan begint hij erg te zweten..

Het is op de babykamer zo'n 19 graden

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Mijn dochter sliep het best toen het 28 graden op haar kamer was. Nu is het 20 en slaapt ze al in een dikke winterslaapzak met katoenen pyama.
    Ligt denk ik dus ook aan wat je kindje het fijnst vind wat de ideale temperatuur is. Hier vanuit het cb wel het advies gekregen om te zorgen dat het niet kouder is dan een graad of 15.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is het gewoon de temperatuur die het er is. In de kraamweek was het 30 graden in de slaapkamer, nu zo'n 18-19 en van de winter wordt 't 12-14 graden. Wij stoken boven alleen in de badkamer (en dan verschoon en verkleed ik verder beneden ) te warm is 'erger' als te koud en 21 vind ik wel vrij warm, heb je de verwarming aan staan of is het zo'n warm huis?

Hier met 19 graden bij mn zoon; romper, pakje lange mouwen/lange broek. Sokjes. Lakentje, dubbele katoenen deken.

6. Vrij koel ivm wiegedood 18 graden. 21 graden zou aan de warme kant zijn. Temperatuur - Veelgestelde vragen

Maar het is belangrijker om in het nekje van je kindje te voelen, dat zegt meer. Als je kamer wat warmer is, wat minder kleding aantrekken en als het wat kouder is wat meer aandoen. Dat is makkelijker te regelen als het niet te warm in de kamer is.

7. tulip

tulip Niet meer actief

pfoe, ik vind het allemaal veel te warm voor een babykamertje. Op kou kun je kleden, maar op hitte niet en dat advies van temp van wiegendood is er niet voor niks. Hoe kouder hoe beter. Hier wordt het max 17 graden en anders het raam open. In ons oude huis was het nog veeeel kouder. En de kraamhulp en ha vonden het erg goed.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is erg lastig bij een babykamer die op het zuidwesten ligt. Aidens kamer is in de zomer zo'n 28 graden en 's winters rond 17 graden. Nu 21 graden.

Overigens slaapt hij juist slechter als het wat kouder is op zijn kamertje.

Veel luchten, luchtrooster open, kamerdeur op een kier vind ik overigens wel erg belangrijk.

9. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    maar in de zomer word het toch ook boven de 20 graden in de kamers? daar doe je niks aan. ik ben ook voor koele kamers maar vind reacties van sommige wel wat overdreven.

Deel Deze Pagina