misschien ben ik een pietlut, maar onze dochter is nu 7 maanden en haar haartjes bovenop beginnen aardig te groeien. Is het verstandig om knipjes/elastiekjes te gebruiken? Ik heb namelijk het waanbeeld in mijn hoofd dat ze deze zonder dat ik het even opmerk eruit haar en zoals alles wat ze vastheeft, in haar mondje stopt.. Of lukt dit niet zo makkelijk? Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee Tips zijn welkom! Groetjes Lisa
Mijn dochtertje heeft al vanaf de geboorte een flinke bos haar en echt al na een paar weken iedere dag een clipje in. Eerst de echte baby clipjes maar die werden al snel te klein voor haar bos haren. Nu draagt ze nog dagelijks een clipje of een staartje en ze heeft die er nog nooit uitgetrokken. Ik denk omdat ze het zo gewend is? Wel haal ik altijd alles uit haar haar als ze slaapt en het liefst ook in de auto (dan kan ik niet ingrijpen) Hier is het echt noodzaak een clipje, anders hangt alles in haar ogen. Het knippen van een pony of lok zou kunnen maar dat vind ik zonde, zou het zo graag straks een keer willen vlechten
haha wat een mooie meid met heel veel haar ja mijn dochter heeft nog niet heel veel haar maar wel echt zo'n pluizendons met veel haar bovenop ik zit nog even te denken hoe ik dit het makkelijkste wegkrijg en niet als zo'n toet bovenop haar hoofd zeg maar. de knipjes glijden volgens mij te snel uit haar gladde haar
Kindjes kunnen er inderdaad in stikken! Zou het zeker niet doen! Ik heb ooit een knipje uit een blauw aanlopend baby'tje moeten vissen dus nee, ik zou nooit zo jong al knipjes/stiekjes in doen.
Hier ook een volle bos. Gelijk ook al knipjes maar in bed er uit doen in elk geval. Toen ze ook een maand of 8 werd werden de knipjes interressant dus eventjes niet. Ik deed dan wel een 'beugel' elastiekje in met een knipje door het elastiekje gestoken. Die bleven mooi zitten.
mijn dochter heeft al sinds ze een paar weken jong is elastiekjes in dr haartjes en nu ook elke dag ze zit er eigenlijk nooit aan, probeert ze er dus niet uit te halen ze weet niet anders.. ze heeft een hele volle bos krullen dus moet wat in dr haartjes! Inge88; wat een mooi meisje! kreeg meteen grote glimlach op mn gezicht toen ik de foto zag! wat een heerlijk koppie!
Lisa: Die speciale babyspeldjes denk ik wel? Die zijn echt voor die hele fijne haartjes! En staat zo schattig! Lola: Slim idee! Hier vind ze dr speldjes echt niet interessant eigenlijk.. Ze heeft ze er echt nog nooit uitgetrokken. Lijkt echt alsof ze denk dat dat gewoon bij haar hoort ofzo haha Maar misschien krijgen we die fase nog wel, dan ga dan inderdaad liever voor een stiekje of een andere oplossing. Pinguin: Dank je! Ik moet ook altijd van dr lachen En inderdaad je moet toch wat met die haartjes. Ik laat alleen het hoognodige knippen en verder niet dus echt een kortgewiekt kapsel gaat het hier niet worden! Haarbandjes staan trouwens ook heel schattig, van die elastieken. Helaas totaal niet functioneel, dat ding glijd iedere keer van haar hoofd!
Dat is precies de reden waarom ik mijn dochter nooit van die dingen in gaf toen ze echt nog alles in haar mond stopte. (nou was ze ook al bijna 2 toen ze uberhaupt genoeg haar had om een clipje in te laten hangen, maar dan nog). Ik vind clipjes en elastiekjes eng bij zulke kleine kinderen.
Ik doe soms speldjes in, maar alleen als ik er bij ben. Nu kan het nog goed zonder, maar ik verwacht dat dat straks niet meer kan, want dat haar wordt steeds langer en dikker en gaat echt over haar gezichtje vallen. (Het komt nu tot net boven haar ogen.) Naar het kdv sowieso niet en als ze slaapt of in de auto ook niet. Op dit moment doe ik het dus vooral omdat ik het zo schattig vind staan. Maar ze blijven wel goed zitten en ze haalt ze er tot dusver niet uit.
Met een beetje wax kun je ook eerst haar haartjes in toom houden, Er is idd een fase waarbij veel meisjes door krijgen dat er wat in hun haar zit en dat moet eruit. Zou dan ook geen knipje ofzo indoen. Er zijn ook wel hele kleine clipjes tekoop met echt goed antislip en die krijgen ze er zelf niet zo makkelijk uit maar waar je die kan kopen weet ik niet!
ik wil niemand hier bang maken, maar ik heb mijn nichtje weleens blauw en slap in mijn armen gehad omdat er een haarknipje achterin haar keel zat. gelukkig is het goed afgelopen, maar ik krijg nog altijd de bibbers als ik er aan denk. ze was toen een maand of acht en lag op haar rug op het speelkleed. daarna tegen mijn zus gezegd dat ik met liefde op haar dochtertje wil passen, maar zónder speldjes in haar haartjes!!
Ik ben net begonnen met knipjes. Doe ze alleen is als ik bij haar ben. In bed gaan ze uit. Of als we in de auto gaan. Dan kan ik niet zien wat ze er mee doet. Ze vind het trouwens allemaal wel goed. Alleen het er in doen vind ze te lang duren. Ze heeft ze er nog niet uitgetrokken. Alleen dat ze er uitvallen. Omdat ze zulk dun haar heeft.
lydia heeft bijna altijd zo'n beugelelastiekje in. Ze heeft pas paar weken gehad dat ze alles uittrok maar nu blijft alles weer netjes zitten
Hier kunnen ze pas met 2 jaar een speldje in en oudste wil niks in. Noodgedwongen nu een pony laten knippen.
Hier wel een knipje in het haar om haar pony uit het gezicht te houden ik heb zowel de kleine als de grote met een grote Hello Kitty kop erop Ik hou haar altijd goed in de gaten ermee en laat haar zoiezo nooit in bed of zo ermee Hier frunnikt ze aan haar haar als ze moe is, voor de rest laat ze ze prima zitten Dus als ze moe is, gaat de speen er in en de knip eruit deze had ze gisteren in, en die vallen wel op als ze ze eruit trekt
@babybergen wat een mooi meisje!!! Die beugel elastiekjes zijn trouwens ook wel een goed idee want die krijgen ze er zelf eigenlijk niet uit, op een enkele uitzondering na natuurlijk. En haarbandjes kunnen ook maar denk dat die kleintjes dat dan weer niet laten zitten. Ik heb een zoontje met dons dus geen problemen met knipjes maar ben kapster en kom vaak woest harige meisjes tegen in de salon waar moeders dan geen raad mee weet! Wij zeggen dan wax of een beetje gel!!