Dames, even een vraag, want volgens mij hebben we hier een probleem. Onze kleine dame is nu ruim 9 maanden. Ze is alleen wat kleiner dan haar broer destijds, dus geen vergelijkinsmateriaal Net als onze oudste begint ze zich op te drukken in de maxi cosi. Ze heeft verbazingwekkend veel kracht, want ze druk zo de riempjes los door haar ruk hol te maken. Niet echt heel handig dus, ben bang ze zich er op een gegeven moment onderdoor wurmt. (Deed haar broer ook, maar die was iets ouder geloof ik). Nu kan ik zondag alvast een autostoeltje ophalen, maar ik weet eigenlijk niet wanneer ze er precies in mag. Het is net als Lenn zn stoeltje van 9 t/m 18 kilo. Alleen weegt ze nu pas 7600 gram en is ongeveer 68,5 cm lang. Maar wanneer zou ze over mogen? De 9 kilo haalt ze voorlopig nog niet, maar als dit nog wat weken doorgaat is het ook niet echt veilig meer in de MC. Zolang ze nog blijft liggen in de MC blijft ze daar natuurlijk in, dus de autostoel verdwijnt voorlopig even op zolder, dat even voorop gesteld. Qua zitten is het trouwens geen probleem. Ze zit, kruipt en trekt zichzelf tot staan. Echt lange stukken rijden we eigenlijk nooit, doe het meeste op de fiets. Meestal hooguit half uur heen, half uur terug. Dus, als ze zich uit de riempjes werkt en ze is nog geen 9 kilo, wat dan?
Ze mag ip pas uit de maxi cosi als ze met het hoofdje boven de bovenrand uitkomen. ( tot 2 vingers erboven uit ). En als ze nog zo klein is, zal ze dat nog niet doen. Ik zou haar voorlopig dus nog in de MC houden, al weet ik hoe frustrerend dat is. ( onze kleine is 16 maanden en kan nog niet over... ) Gewoon de riempjes strakker aantrekken?
Dat duurt nog wel even dus. Ze heeft nu haar winterjas aan, dus nog strakker aantrekken lukt niet. Als ik zelf aan de riempjes trek blokkeren ze wel en volgens de winkel is het qua veiligheid wel in orde, de riempjes zijn niet stuk ofzo. Lenn zat ineens half rechtop. Had zn armpje onder de gordel doorgestoken, smiechterd
mijn meisje ging met 7 maanden over,ze kwam met haar kruin boven de stoelrand van de maxicosi uit dus moest over. maar woog ook nog geen 9 kilo op dat moment hoor,we hebben daarom een Nania autostoeltje van 0 tot 4 jaar gekocht,daar mogen ze vanaf de geboorte(achterwaarts geplaatst net als maxicosi) tot 4 jaar(met rijrichting mee) in. Ze is nu net 10 maandjes oud en weeegt 9,3 kilo bij dik 81 cm maar zit nog steeds tegen rijverkeer in,pas met 10 kilo zet ik haar met rijrichting mee denk ik. maar er zijn dus wel autostoeltjes zoals deze die achterwaarts geplaatst kunnen worden net als de maxicosi,dan kan ze over.
riempjes los wurmen? Hier kan dat alleen wat losser worden als ik op de knop tussen de benen druk....hij krijgt ze echt niet los! En ik trek ze super strak aan, zodat hij zijn armen er idd niet onder uit kan wurmen...zoals in de buggy en eet stoel :S
Ik denk dat je haar er dan strakker in moet doen. Oudste krijgt alleen de armen er onderuit in de tobi, die krijg ik dan ook echt niet strakker. Oudste ging rond 1 jaar over. Winterjas hoeft ook niet aan toch in de auto? Gewoon even een dekentje ofzo er overheen gooien.
Hoofdje mag er helemaal NIET bovenuit steken. Ook geen 2 vingers. Hoofdje moet helemaal binnen de stoel blijven wil het beschermen. Als hij er bovenuit steekt ben je dus al te laat en dit is gevaarlijk. TS, ik zou haar er in laten ziten tot haar hoofdje de bovenrand raakt. Riempjes vast sjorren. Als ze zich eruit wurmpt, zit er iets niet goed. Desnoods nog een riempje halverwege de borst die de 2 schoudergordels bij elkaar trekt. Kan ze zich er ook niet uitwurmen. Iig niet haar armen.. Begrijp ik het goed dat ze zich afzet en zo de riempjes open krijgt? Wat dat is echt niet goed. Dan is er iets mis met de stoel. Riemjes gaan niet open door zich af te zetten in de stoel. Dat iu dus betekenen dat bij een harde klap de gordels ook open vliegen. Niet zo veilig dus.
Hier met de jongste ook dat probleem. Ik moet hem echt belachelijk strak zetten om hem netjes te laten zitten. Maar hij lijkt daar geen last van te hebben. Zonder jas zou beter zijn, maar hier zijn het juist ritjes huis-school-huis. En dan heb ik hem elke keer mee op de arm. Elke keer die jas een en uitdoen is ook niet fijn. Maar hij is over de 9 kilo, dus ik pak na de herfstvakantie waarschijnlijk wel de volgende stoel. Zeker ook, omdat hij ook al richting de bovenrand gaan.
Moet even snel; ben net klaar met werken. Maar ze heeft zo'n 2 vingers ruimte over tussen haar hoofdje en de bovenrand. Jas uit in de auto is geen optie. Meestal is het alleen ritjes van huis naar de opvang (paar 100 meter). Vanaf de parkeerplaats naar de opvang is klein stukje lopen maar als het regent zal ze toch een jas aanmoeten. Heb ook lang niet altijd plek in de straat dus van opvang naar huis is zonder jas ook geen optie. Ze maakt haar rug hol en de riempjes verschuiven dan een heel klein beetje. Maar dat doet ze rustig het hele stuk. Als ik er hard aan trek krijg ik ze niet los. Dus de riempjes zijn verder in orde. Beetje lastig uitleggen. Ik kijk maandag wel even hoe ze in het stoeltje zit, dan heb ik beetje een idee wanneer ze over zou kunnen.
Wij zijn overgegaan met ruim 15 maanden. Ze woog toen 8,6 kg Eerder ging ook niet want de riempjes van de Axiss autostoel konden gewoon niet strak genoeg voor ons tengere popje Overigens zou je kindje in een goede maxicosi de riempjes absolute niet zelf losser moeten kunnen krijgen, dan is er iets fout! En zolang de bovenkant van de oren niet boven de bovenrand van de cosi uitkomen, is een maxicosi veilig!
Zal volgende week dan nog eens terug naar de winkel. Zit er ook niet op te wachten om een nieuwe maxi cosi te halen voor een paar weken/maanden. Ze heeft wat minder hoofdruimte over dan ik dacht
Mijn zoontje zit sinds kort in een gewone autostoel,hij was toen 9 kilo.Hij vond het niets meer aan in de maxi-cosi en zn voetjes staken eruit dus zat hij ook niet helemaal lekker meer. Nu is hij helemaal happy en wij ook!
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=winterjas%20autostoeltje&source=web&cd=1&ved=0CD4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.veiligverkeernederland.nl%2Fsystem%2Ffiles%2FVVN%2BVeilig%2Bmee%2Bin%2Bde%2Bauto%2B0338.05.2010.pdf&ei=IXyDUP7IFsi_0QWu6ICoBA&usg=AFQjCNEeHUB7nHh96eT6cMr9RBBGXBdwyg hier word aangegeven dat je toch beter de winterjas uit kan doen in de auto. Als de gordels strak genoeg zijn, dan kan een kind zich ip niet loswurmen. Je moet echt maar 2 vingers tussen je kindje en de gordels krijgen. Autostoel is niet veiliger bij zo'n klein kindje, weet je welke druk er op haar nekje komt als je hard moet remmen? Daar zijn haar spiertjes echt nog niet bestand tegen. Je moet er niet aan denken dat dit bij je dreumes gebeurt, laat staan bij zo'n heel kleintje. Autozitjes voor kinderen : crashtest - YouTube Als het maar zulke kleine afstanden zijn en ze echt een onveilige periode heeft in de auto zou ik er zelf simpelweg voor kiezen niet met de auto te gaan als dat niet 100% nodig is.
dochter is 73cm en 9 kg en zit nog in de maxi cosi ze heeft nog een klein stukje over boven haar hoofd. als ik de riemen iets losser heb dan gaat ze ook omhoog zitten maar als ik ze dan strakker heb dan lukt dat niet meer. ze steekt ruim met haar voeten over en vind het ook niet aktijd fijn meer maar echt niet dat ik om die redenen haar over ga zetten. als je een botsing krijgt vergeef je je hetzelf nooit.
Snap ik, was ook niet de bedoeling om haar gelijk in de autostoel te zetten Wil alleen weten wanneer het zou kunnen. De stoel gaat gewoon op zolder straks, zou dom zijn om die stoel aan mn neus voorbij te laten gaan voor die prijs Op zn zachtst gezegd vind ze de jas aan en uit doen niet zo leuk en 's morgens vroeg om half 8 vind ik het de laatste tijd sowieso te koud in de auto om zonder jas in te stappen. Heb zelf ook mn winterjas al aan als we naar buiten gaan. Ik doe zoveel mogelijk op de fiets, i.v.m. parkeerproblemen in de stad is fietsen vaak nog sneller ook, maar als het regent pak ik mooi de auto voor bepaalde zaken.
dan leg je haar jasje toch over haar heen als je de auto instapt, en als je uitstapt doe je ff de bandjes los en het jasje aan.. Ik zou ook zo lang mogelijk de maxi cosi aanhouden, zolang het hoofdje er niet boven komt, want het is het veiligst. En als de bandjes nog goed zijn moet ze zich echt niet los kunnen wurmen hoor.
Niet helemaal de juiste info gekregen van de vrouw. Het is een stoeltje die direct kan gebruiken. Ze zit nu dus in het stoeltje tegen de rijrichting in zeg maar in de ligstand.. Zit een soort verkleiner in, die kan eruit als de stoel omgedraaid staat dus vanaf de 9kilo..