Hallo, ik heb achteraf vorige maand goed kunnen voelen dat ik vruchtbaar was. Ik dacht alleen dat mijn baarmoedermond open stond voor de menstruatie. Jammer, want daardoor mijn eisprong gemist. Dus nu probeer ik het weer te voelen. Nu denk ik elke ochtend dat ik nog niet vruchtbaar ben, omdat de baarmoedermond nog best stevig voelt. Maar in de loop van de dag wordt hij toch weer zachter. Hebben meer vrouwen dit? En mijn slijmstructuur is ook lastig. Zojuist creamy, maar gister toch echt waterig en al een beetje dradentrekachtig. Nu kan dat ook komen omdat ik de dag ervoor geklust heb, dus dat het eigenlijk sperma was. Dat denk ik zelf namelijk. Ik doe ook testen en die zijn nog negatief. Ik probeer een beetje te ontdekken wat ik het prettigst vind, vandaar. Ik denk dat ik nog niet vruchtbaar ben, maar wil dus eigenlijk weten of er meer vrouwen zijn waarbij de baarmoedermond op de dag wisselt van structuur en misschien ook wel slijm? Ik temp ook dus kan het straks achteraf wel zien. En we klussen nu gewoon regelmatig zodat we het niet nog eens missen. Maar normaal zijn wij een stel met een lage frequentie, dus het voelt zo snel als moeten. Best lastig dus.
pffff dat met de baarmoedermond heb ik nooit begrepen en het klopt nooit bij mij! ook tijdens mn zwangerschap voelde het soms zacht, soms hard aan en dan weer leek t open dan weer dicht, terwijl mijn gyn zei dat het allemaal netjes gesloten was! ik gebruik deze methode niet hoor! slijm en ovulatiepijn zijn bij mij helemaal betrouwbaar!ben daarna netjes 14 dagen later ongesteld!
hm temperaturen werkte ook niet bij mij...werd er helemaal zenuwachtig van! ovutesten heb ik drie maanden gebruikt en toen zag ik dat ik een eisprong had dus getstopt. bij onderzoeken (ik raakte maar niet zwamnger)n en inwendige echo zag de arts dat ik een eisprong heb en na bloedonderzoeken bleek dat ook. dus al die tekens bijelkaar kloppen dan weer... het is idd soms als moeten...hoelang zijn jullie bezig? ik zou eerst zorgen dat het leuk is tussen jullie en mocht het dan niet lukken kan je altijd nog het moeten even opschroeven...opzich staat er een jaar voor zwanger raken...
Hoi wij zijn nog niet zo lang bezig, maar omdat wij beide niet zo'n hoog libido hebben, 2 keer per maand is bij ons normaal, probeer ik het ei te vinden. Ik vind het niet erg als het misschien wel een jaar duurt, maar bij voorbaat naast het ei mikken vind ik wel zonde. Vandaar. Testen is geloof ik niet zo mijn ding. Je kunt beter geen ochtendurine pakken en later op de dag is lastig. Ik plas best vaak en op het werk wil ik sowieso niet testen. Zo na het opstaan even alles bekijken prima, maar wil proberen om het gedurende de dag verder zoveel mogelijk te laten rusten.