JA en bevalt heel erg goed. we rijden gemiddeld 1 op 23 en dan veel snelweg. Bij 60-70 km/pu rijdt ie wel 1 op 30 ruim, kunnen er makkelijk met 5 man in. Kinderwagen past in de kofferruimte. Alleen optrekken gaat niet zo heel snel, maar we waren een snellere auto gewend dus niet goed te vergelijken.
yep! we hebben een tank van 45 liter kunnen er tussen de 1050 en 1100 km mee rijden. Maar meestal tanken we wel eerder. Ligt er dus een beetje aan hoe vaak we snelweg rijden.... want dan is ie wel wat minder zuinig haha
Hoe krijg jij er 5 man in? Bij ons past dat niet hoor. De auto is smaller dan de gemiddelde (gezins)auto volgens mij. Hierdoor verbruikt hij minder, vandaar ook BPM en belastingvrij. Verder bevalt ie ons prima. Lekker zuinig, tanken diesel en dus belastingvrij. Dubbel voordelig. En hij rijdt ook nog eens heel fijn. Voor een gezin met 2 kindjes groot genoeg, maar een 3e wordt lastiger. Wij hebben geprobeerd er 3 autostoeltjes naast elkaar te installeren maar dat gaat echt niet helaas. En we willen op den duur een 3e kindje dus dan zullen we deze moeten inruilen.
Wij hebben hem gekocht maar krijgen hem pas volgend jaar (februari als het goed is) Je moet hem "anders" rijden als je wilt dat ie sneller is het is een hoge toeren bak dus minimaal 2500/3000 toeren rijden wil hij lekker speedy zijn als je zo rijd zal hij wel minder zuinig zijn maar soms kan je het even nodig hebben en is wel fijn als je dat dan weet. Hij is trouwens niet BPM vrij omdat ie laag verbruik heeft maar omdat ie lage uitstoot heeft (daar word dat op gebaseerd) ja 1:25/30 is natuurlijk een groot meekomende voordeel en dan ook nog diesel dus uiteindelijk hadden wij berekend dat we in vergelijking tot onze huidige auto (tweedehands, benzine, rijd 1:10 en heeft regelmatig onderhoud nodig) zo'n 150 euro per maand kunnen besparen!n (1 keer tanken minder en dan ook lager vanwege diesel ipv benzine, wegenebelasting, onderhoud) das best aardig! Ja dan is het logisch dat ie minder snel is dan onze huidige auto (mercedes 180c automaat das een klein duveltje) Ja achterin past mijn man net (die ik 196 cm) hij is niet megagroot achterin, maximaal 2 kinderzitjes, al zouden 3 kids zonder autozitjes natuurlijk wel passen... dus als je iets oudere kids hebt misschien? Hij is ook niet duur in aanschaf, hij is uit zichzelf standaard al redelijk luxe, wat wij er extra bij hebben genomen is donker glas achter (voor de zon voor de kids ipv die stomme schermpjes die ze eraf halen) middenconsole (vinden wij lekker om arm op te leggen) een echte extra band (zit normaal er niet bij) een lederpakket mini (dus stuur met ingebouwd radiosysteem zodat je je radio aan het stuur kan bedienen, meer veiligheid dus) Airco zat er al standaard in je kan climate control extra bij bestellen. Volgens mij hadden wij alle opties behalve navigatie e.d. vind ik geen fijne type navigatie en zijn erg inbraakgevoelig hiermee dus liever niet.
Ok, dank jullie voor jullie reacties! Wij verwachten in juli onze 3de en hebben 2 zoontjes van 2 en 4 jr oud. Allebei dus in een autostoel , met een maxicosy erbij dadelijk niet haalbaar volgens jullie? En , mag ook in pb, een brutale vraag... Wij hebben nog nooit een spiksplinternieuwe auto gekocht, hebben er geen om in te ruilen, ik lees dat de greenline vanaf 16.000 te koop is. Valt er zonder al teveel extra's dan nog te pingelen? Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt? Ik ga morgen sowieso eens naar de dealer hier, maar verkoperspraatjes zijn toch anders dan ervaringsdeskundigen hier hopelijk heeft de verkoper in de winkel toch ook wat opties als de greenline idd te klein blijkt.
wij hebben onze peugeot erop ingeruild, daar hebben we een behoorlijk bedrag voor weergekregen. Meer dan de koopwaarde van de anwb, dus niet de inruilwaarde Goede deal dus. Wij hebben idd geen kinderzitjes geprobeerd. Maar mijn moeder, broer en ik naast elkaar gaat prima. Moeder stevig en broer dun. Kinderzitjes zijn ook wel breed natuurlijk, dus 3 wordt lastig. Neem anders je zitjes mee als je gaat kijken. Staan ze echt niet raar van te kijken. Wij hebben als optie's"trekhaak, de dakrail en getint glas achter. Dakrail was nu erg goedkoop in verhouding tot later erop zetten. bij 16000 komt nog wel 795 euro afleverkosten he. Denk daar wel om. Onze auto kwam op: 15990,- auto zelf 795,- afleverkosten 450,- metallic lak 180,- dakrailing 120,- sunset (getint glas achter) 550,- trekhaak is 18.085,- minus de inruil
owja en hij ruimer dan de audi Q5 hoor. Die heeft mijn schoonvader, en daar moeten we ons echt inproppen haha. Ik vind vooral de kofferruimte erg ruim.
@WinniethePooh, ahaaa... die afleverkosten daar had ik nog niet over nagedacht, goed dat je het zegt. Zitten electronisch openen van ramen er standaard in? En wat betreft radio/cd, is dat in het standaard pakket of komt dat er nog als extra bij? Stoeltjes meenemen wordt moeilijk, kan moeilijk met 2/3 autostoeltjes op de fiets naar de dealer, haha. Zie het al helemaal voor me, glibber over beijsde fietspaden... Nee.... dat lukt niet. Maar kan natuurlijk wel e.e.a. opmeten voor ik erheen ga. Het wordt ook in eerste instantie gewoon orienteren natuurlijk. Bedankt voor je berichtjes!
nu ik er over nadenk, misschien hebben ze wel stoeltjes daar staan. De eigenaar in groningen, heeft zelf 2 kids, dus die wou ze wel ff demonstreren. ja het is een hele complete auto, voor die 15999,- incl. electrische ramen, airco, radio/cd speler. Volgens mij kun je op de site van skoda wel een folder aanvragen, anders even naar de dealer bellen of ie je 1 wil toesturen. Ik zou ook niet op de fiets gaan hoor, haha, zie je al gaan met 2 stoeltjes.... Ik dacht dat je wel met de auto zou gaan...
Ja, electronische ramen zijn standaard, net als de radio. Wij konden niet echt pingelen van de prijs, omdat deze gewoon al heel scherp geprijst is. Wat je wel kunt doen, is goed onderhandelen voor de inruil van je oude auto. Daar zit per dealer wel verschil in. Mocht het je toch op een of andere manier lukken om 3 jonge kinderen er naast elkaar in te krijgen dan hoor ik dat graag. Wij hebben nu een Romer King en een Maxi Cosi. Beiden zijn best brede autostoeltjes maar misschien bestaan er ook smallere stoeltjes en past het dan wel.
Wij hebben momenteen geen auto, dus niks om in te ruilen en niks om stoeltjes mee te vervoeren om daar te checken Maar wie weet hebben ze er inderdaad een paar staan daar. Misschien, tegen de tijd dat nummer 3 geboren is, kan de oudste al in een stoelverhoger, deze zijn geloof ik smaller dan het gewone maxi cosy stoeltje.... Mijn moeder is een goede klant van diezelfde dealer hier, zij huurt er heel regelmatig auto's voor haar werk en krijgt altijd vette korting. Ze kennen haar van naam en gezicht en bovendien kan zij heeeeeel goed pingelen in tegenstelling tot mijzelf! Dus die gaat zeker met mij mee, ookal met orienteren morgen! Volgens mij is de Greenline de grootste BPM vrije auto, vandaar dat mijn oog daarop viel, maar ik moet natuurlijk wel mijn gezinnetje erin kunnen vervoeren @Joyful, ik heb geen romer king, maar 2 identieke maxy cosy stoeltjes. Bij mij zou er een maxy cosy voor baby bijkomen. En dus eventueel 1 stoeltje verwisselen voor stoelverhoger.... Nah ja... we gaan morgen eerst maar eens kijken!
Ik geloof dat ik nog niet zo heel lang geleden gehoord heb dat dat BPM voordeel zal vervallen. Ik denk dat het misschien handig is om even te gaan uitzoeken als je hier het fijne van wilt weten.
Echt waar joh? Ik begreep juist dat er steeds meer auto's owrden toegevoegd aan het lijstje BPM vrije auto's en dat er voor 2011 nog wel een paar bij zullen komen. Ik zal e.e.a. eens uitzoeken inderdaad! Bedankt!
pin mij er niet op vast he, want ik weet het niet zeker. Het had alleszins te maken met het voordeel dat milieuvriendelijke auto's hebben.
Ach ja dan heb je NU toch de BPM korting is iets van 3/4 duizend euro EN je betaald dan (stel dat het per 2012 of 2013 geen wegenbelasting) dus dat scheelt toch altijd een hoop nog wat je voorlopig niet hoeft te betalen (wat je kan besparen al is het tijdelijk is nog altijd fijn en de BPM heb je dan zoiezo ALTIJD kado!)
http://www.skoda.nl/media/downloads/Prijslijsten/2010/Prijslijst_Fabia_Greenline.pdf hier staan alle opties wij hebben: Gordijnairbags - 290 Multifunctioneel Stuurwiel (voor de radio te bedienen) - 90 Klein lederpakket (dat moet icm met bovenstaande) - 220 Middenarmsteun - 120 Park Distance Control (ik kan niet parkeren haha) - 280 Sunset Ramen achter - 80 Metallic Lak - 450 En dan hebben we nog een echte reserveband (ipv een schuimbus die je er normaal bij krijgt!) - 200 rijklaarmaken was iets (samen met leges e.d.) 645 15.999+2375 = 18.374 euro (onze auto's krijgen we wel weinig voor terug, in eerste instantie iets van 5 duizend nog wat maar naar bijna 7000 euro kunnen praten en ze wilden ons kosten aansmeren omdat ze hem pas in 2011 kunnen leveren (prijsverhoging) maar dat vind ik absurd ik koop hem in 2010 dus dan betaal ik ook de 2010 prijs! Uiteindelijk betalen we 11.500,-