Mijn dochter begint ook steeds vaker aan haar luier te 'plukken' en ik heb echt het idee dat ze het zelf ook lekker zou vinden, dat ding uit en geen rompers met knoopjes meer. Ze gaat hier standaard voor het slapengaan op het potje. Ze maakt er een beetje een spelletje van maar daar ga ik niet zo op in. Ik prijs haar als ze erop zit, ook al komt er niks in (ze heeft tot nu 1 keer bij toeval op het potje gepoept, verder dus niets).
Hier na de middagdut weer veeeeel moeten dweilen, telkens kleine plasjes. En in bad besloot ze te gaan poepen, ook handig Dus ik heb mijn dosis poep en plas wel even gehad voor vandaag Morgen gaan we het ietsje anders aanpakken; ik ga wat meer initiatief nemen en haar op vaste momenten op het potje zetten, dan samen een boekje lezen. Verhoogt de kans op succes en dan kan ik dolenthousiast reageren waardoor ze hopelijk na een aantal keer ook sneller uit eigen initiatief zal gaan!
Zo heb ik mijn dochtertje ook zindelijk gekregen en ben ik nu bezig met mijn zoontje. Het duurt gewoon een tijd voordat ze zelf echt goed aangeven dat ze moeten poepen of plassen.
Sorry, had al de hele tijd een update willen geven, maar ben steeds zo druk (met onderbroeken wassen en schoonmaken, haha). We zijn de dag nadat ik het laatst gepost was begonnen met zindelijk maken op de momenten dat we thuis zijn. Helaas gaat het nog niet erg goed. Het lijkt wel alsof mn dochter gewoon nog niet aanvoelt wanneer ze moet plassen. Soms eindigt per toeval wel eens een druppel in het potje, wat we dan heel erg prijzen, maar meestal eindigt het in de onderbroek. Maar goed, we gaan gewoon verder op de momenten dat we thuis zijn en er voldoende tijd voor is en op andere momenten mag ze haar luier mog even aan.
Misschien is ze er gewoon nog niet klaar voor? Ik zou het niet teveel pushen maar gewoon de luier aan. En een aantal momenten op de dag op de pot of wc zetten. Hier gaat zoonlief in de middag voor het slapen gaan en als hij weer wakker word en dan weer in de avond voor het naar bed gaan. Hij plast de ene keer wel en de andere keer niet. Beide keren zijn we blij en doen we een high 5. Hij heeft nog niet 1 keer zelf aangegeven dat hij moest plassen maar volgens mij voelt hij dat ook nog niet heel goed. Als het een keer mooi weer is laten we hem eens zonder luier lopen (wel met kleding aan) en eens kijken wat er gebeurd. Ik vind het prima dat hij het nu zo goed doet en als ik merk dat hij eraan toe is zetten we het goed door. Ik denk ook dat je het niet helemaal kunt afdwingen.
Hier eentje die absoluut niet in zijn blote kont wilde lopen en niet op het potje wilde zitten. Af en toe toch geprobeerd, maar niet teveel aangedrongen en geen druk gezet. Drie dagen geleden wilde hij opeens zelf wel en we hebben ook nog geen een ongeluk gehad... Hij wordt in augustus 4 dus erg laat, maar ook in een keer goed en zonder druk.
In plaats van een onderbroekje, misschien zo'n pull up testen? Die kan ze zelf uitdoen. En haar uiteraard gewoon geregeld blijven sturen, al zou ik niet persé opteren voor elk half uur. Maar bijvoorbeeld als ze wakker wordt, voor of na het eten, als ze gaat slapen, eventueel één keer in de voormiddag en één keer in de namiddag, ... En haar (als dat kan) misschien ook gewoon meenemen als je zelf naar 't toilet gaat?