Wat is nou veel bloedverlies tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Speentje, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hier 2,7 liter verloren (placenta liet niet los na een uur op de OK verwijderd). Ik had een izergehalte van 5.5 en dat is zeer hoog na zo'n verlies dus net geen transfusie gehad. Ik had geen tijd om rustig aan te doen en me slap te voelen. Mijn kindje lag op de NEO. Ik liep om de 3 uur mijn melk te brengen de eerste week want toen lag ik nog in het ZH. Na een week ben ik nog 4 weken twee keer per dag met het OV naar mn kindje in de couveuse gereisd.

Ik moet bij een volgende weer in het ZH bevallen. De kans op een nieuwe fluxus met nog meer bloedverlies is namelijk groot. infuus zal dan al ingebracht zijn en ik word eerder naar OK gebracht als de placenta weer blijft zitten.
    Vanaf 1 liter bloedverlies heet het een fluxus. abnormaal bloedverlies dus.
    Overigens komt een fluxus steeds vaker voor.

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb 3 liter verloren en daarbij spraken ze over ruim bloedverlies. 1,8l vind ik erg veel! raar dat ze daar zo laconiek over doen?
    Mijn hb gehalte was nadat ik uit narcose was 3,4, dus ik MOEST een bloedtransfusie..
    Mijn plancenta kwam overigens wel direct, maar ik had een scheur in mijn baarmoedermond en mijn baarmoeder trok niet goed samen, waardoor het bloeden niet stopte.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza 900 cc verloren.
    Bij de MK een liter of 2.
    Gek genoeg stond ik na de MK een paar uur later weer zelf op mijn benen en heeft dat na de bevalling 2 dagen geduurd, voor ik weer zelf kon staan. Maar goed, na de MK had ik dan ook nog wel een HB van 6,6, wat ze wel behoorlijk hoog vonden... (naar omstandigheden dan).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn broer werkt op de dialyseafdeling van een ziekenhuis en hij zegt altijd dat bloedtransfusie alleen gedaan moet worden als dat hoognodig is, omdat je lijf dit vreemde bloed toch direct af gaat breken en je er dus weinig aan hebt als je het op zich ook wel redt zonder dat bloed.
    Kan je lijf namelijk alle energie steken in het aanmaken van nieuw bloed, ipv het afbreken van dat vreemde bloed.

5. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hier een verlies van 2.5 liter, en een transfusie gekregen van 2 liter.
    De placenta bleef zitten dus ik moest naar de OK. Maar ze hebben me eerst nog een uur op de verloskamer laten druppen voor ik eindelijk daar naar toe mocht.
    De volgende dag hoorde ik dat op de OK mijn hb 2,6 was, dus penibel. Maar steeg al weer sneller na transfusie.
    Ik heb voor mijn gevoel bijna wel een jaar nodig gehad om er echt weer te zijn. Mijn ijzer werd ook regelmatig geprikt voor iets anders maar wilde dus niet goed op peil komen en heb een jaar af en aan aan de staalpillen gezeten.
    Eventuele volgende bevalling moet ook plaatsvinden in het ziekenhuis.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier 2 liter bloedverlies na een spoed ks. Daarna een hb van 4,4 zonder transfusie.
    Desalniettemin was ik na 2 dagen thuis.

7. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ook mijn placenta wilde niet loskomen, dus eerst flink getrokken, waarna ik dus begon te vloeien... Uiteindelijk naar de OK en daar bleek dat de placenta helemaal vergroeid was met mijn baarmoeder...Ballon geplaatst, maar binnen 5 minuten weer een boel bloed... Uiteindelijk is het na 2,5 uur toch gelukt om me "droog" te krijgen en bleek ik in totaal bijna 5 liter kwijt te zijn geraakt :$ (wat er godzijdank weer dankzij alle bloeddonoren weer bij in is gepompt)... 2 dagen later nog weer 1,5 liter erbij gekregen omdat het toch nog niet helemaal gestelpt was (ben dan ook nog geëmboliseerd)... Je hoort het toch regelmatig hoor, dat vrouwen zoveel bloed verliezen tijdens een bevalling... En dan wordt er toch best wel laconiek over gedaan :(

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier 3 liter verloren door dat de plasenta niet kwam.
    moet nu ook in het ziekenhuis bevalen en hoop heeel hard dat ie nu niet vast zit

Deel Deze Pagina