wat is nou wat??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door friezinne82, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi iedereen!

Ik heb een aantal vragen:

Celstof matjes is dat hetzelfde als onderleggers?? Hoeveel heb je daar van nodig als je thuis bevalt? Waar gebruik je het voor? Waar gebruik je een bedzeil voor?

Is een pak zigzagwatten gelijk aan verbandwatten?

Waarom moet ik van de kraamzorg gaascompressen hebben van 16 bij 16 terwijl er in het kraampakket van 5 bij 8,5 cm zitten?

Hoeveel pakken kraamverband moet ik in totaal hebben?

Jullie zien wel de bevalling komt dichterbij en ik raak enigzins wat aan de nesteldrang!

Wie kan mij antwoord geven op deze vragen?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR

Celstof matjes is dat hetzelfde als onderleggers??

Volgens mij wel ;)

Hoeveel heb je daar van nodig als je thuis bevalt?

Durf ik geen antwoord op te geven ik had een ziekenhuis bevalling...

Waar gebruik je het voor?
    In de kraamweek hadden wij het op bed liggen voor als je door je kraamverband lekt, je hechtingen moeten luchten o.i.d.

Waar gebruik je een bedzeil voor?
    Dat moet je vanaf week 37 ongeveer op bed hebben liggen, zodat als je vliezen breken je je matras niet weg hoeft te gooien ;)

Is een pak zigzagwatten gelijk aan verbandwatten?
    Jah (Let op geen vette watten hé)

Waarom moet ik van de kraamzorg gaascompressen hebben van 16 bij 16 terwijl er in het kraampakket van 5 bij 8,5 cm zitten?
    Pfoe daar zou ik me niet druk om maken.... word vooral gebruikt om opegevouwen om het navelstrengetje te wikkelen ;)

Hoeveel pakken kraamverband moet ik in totaal hebben?
    Ik heb 2 pakken opgemaakt, en daarna ook nog eens 3 pakken Kotex Night (zwarte pakken, soort kramaverband maar dan fijner)

3. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    hartstikke bedankt!!

hier kan ik verder mee!:D

4. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    16 x 16 zijn volgens mij voor het hechten en die kleinere zijn voor de navel van de kleine.

Voor de aantallen zou ik even de vk raadplegen. Ik heb een lijst gekregen dat ik 10 onderleggers in huis moet hebben.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb t bedzeil niet gebruikt.. maar heb bij ikea een waterdichte matrasbeschermer gekocht( iets van 13 euro) Die heeft vanaf 37e week op mn bed gelegen.. Ik heb hem zo'n 7 weken gebruikt..

Wat kraamverband betreft, ik was eerste dagen in t zh.. daar gebrukten ze Tena ( mooie troep!!) Hier thuis heb ik gewone maandverband van trekpleister gebruikt.. Nu ben ik over op inlegkruisjes omdat t nog niet helemaal voer is, met vloeien..

Ik heb via de verzekeraar zo'n kraampakket kunnen krijgen.. Ik ga er vanuit dat alles dat nodig is voor thuisbevalling daar inzit..
    Heb veel dingen niet gebruikt, de doos gaat mooi naar zolder.. Tegen de tijd dat we wer zo'n pakket nodig hebben kan deze, mits artikelen niet over de exp. datum zijn, wel als aanvulling gebruikt worden..

6. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    er zijn ook organisaties die restanten verzamelen he! voor in Afrika!
    Over het maandverband, ik had vk gevraagd wat handig is, zij zei, de goedkoopste! Dus die maar gehaalt :)

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik hebecht mn kraamverband gebruikt!
    Vond het erg fijn zitten omdat het wat dikker was en dus geen druk op mn hechtingen kwam als ik ging zitten ofzo!

Ik heb 1 pak van die heeeeeeele grote gebruikt en 2 van een maatje kleiner..en dan nog 1 pak maandverband zonder plastic laagje...
    Toen nog een weekje een inlegkruisje en toen was het klaar...

8. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    waar kun je die kraamverband krijgen als ik vragen mag?

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij een drogist, AH e.d.

Grote gaasjes worden idd bij het hechten gebruikt, tenminste om te kijken of je gehecht moet worden.

Celstof matjes en onderleggers zijn hetzelfde ja.

10. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Op mijn lijstje staan ook gaasjes van 16x16, maar die kon ik bij kruidvat, etos etc. niet vinden. Bij de apotheek heb ik er nota bene speciaal naar gevraagd, maar nog steeds de 5x8,5 meegekregen. Volgens de apotheker waren dat echt de goede... Nu maar hopen dat hij gelijk heeft. :)
    (ook geen pakket gehad van verzekering, dus zelf maar op "jacht" gegaan)

Deel Deze Pagina