Ik voel me de laatste weken soms een beetje onzeker De laatste tijd slaapt mijn zoontje erg slecht en wordt regelmatig wakker 's nachts, zeker 1x. Hij sliep tot 5 maanden altijd goed. Ik weet niet wat dit is en denk dat ik me er maar bij neer moet leggen en niet constant dag in dag uit moet nadenken wat de oorzaak zou kunnen zijn, aangezien ik dit teveel heb gedaan tot nu toe. Maar nu merk ik ook dat hij soms van een lieve brabbelende baby in een driftkikkertje aan het veranderen is. HELLUP! Ik las net ergens dat het erbij kan horen en een baby rond 9/10 maanden vrij driftig kan zijn....tja mijn zoontje is 7 maanden.... ik hoop hier dus te lezen dat ik niet de enige ben. Ik voel me namelijk erg onzeker hierdoor en ben bang dat ik iets niet goed doe, is het nu dan al tijd om hem een beetje voorzichtig aan op te voeden? Voorbeeld; de laatste tijd gaat het drinken erg moeilijk, hij is erg afgeleid, beweegt erg druk, stopt met drinken en gaat huilen als hij de telefoon probeert te pakken tijdens het drinken en ik dit niet toelaat. En soms gaat hij ook zomaar huilen, wie weet zijn dat dan tandjes. Het voeden is dus ook niet meer echt gezellig, en het is vooral bij de flessen, niet zo erg bij de hapjes. Soms gaat hij tijdens het drinken zo erg huilen en strekken dat het me niet meer lukt hem in "bedwang" te houden, misschien ben ik te soft en moet ik hem wat steviger vasthouden, maar ik ben denk ik te voorzichtig en laat hem dan bijna wegkruipen alle kanten op Ik ben momenteel fulltime thuis, met ouderschapsverlof, maar ik vind het de laatste weken, sinds hij zo'n 5.5 maand was, erg zwaar geworden en ben bang dat ik iets verkeerd doe. Meestal wordt het eind van de middag moeilijk en als ik dan alleen ben kan ik hem niet eens neerleggen om een flesje klaar te maken omdat hij dan meteen gaat huilen. Komt iets van zijn gedrag iemand bekend voor? En zijn dat gewoon alleen tandjes die doorkomen die de onrust veroorzaken? Of is het gewoon ook een fase? Ik hoop maar niet dat hij een uitzondering is...hij was altijd zo zoetjes dus ik snap het niet
Heel herkanbaar hoor meid en maak je maar geen zorgen! Hier was het ook met 7 maanden! GILLEN af en toe totdat hij helemaal rood aanliep! Kon nergens met hem heen het was alleen maar huilen huilen huilen, mopperen, mopperen, mopperen! En opeens ging het vanzelf over! Hij werd weer het hele blije, lieve manneke, die nog best een temperament heeft, haha, maar dat vind ik wel grappig! Ze hebben ook rond 6 en 8 maand een sprong, dus wie weet zit je er lekker middenin! Hij is zeker geen uitzondering hoor!!!!! Je moet er eventjes door en daarna lekker weer genieten! Liefs Loesie
en duurde het bij jou ook zo lang? Want daar ben ik zo verbaast over, ik ben de sprongetjes onderhand gewend, maar deze lijkt maar geen einde te hebben
Dat kan die van ons ook zo! Dan gooit hij zijn hele lijfje in de strijd en als ik dan niet oplet vliegt hij zo achterwaarts de bank af. (Dat is gelukkig nog niet gebeurd hoor) En gillen, als ik hem wil verschonen en hij mag niet alle kanten op krioelen van me. Pure nijd . Ik vind het ook moeilijk om mee om te gaan, ik wil hem wel duidelijk maken dat ik hier niet van gediend ben (met een gillende peuter/kleuter of een drammend kind in mijn achterhoofd) maar ik ben bang om te hard tegen hem te zijn waardoor ik hem 'verpest'. Hij is nog zo onbevangen en nooit bang .
ik weet precies wat je bedoelt, ook tijdens het verschonen begint hij de laatste tijd te huilen! Hij huilt gewoon veel sneller als hij ergens geen zin in heeft, vroeger was aankleden vervelend maar nu is het echt drama!
Simone is ook wel een driftkopje hoor af en toe, vooral als ze moe is dan is ze niet te genieten! Ik vind het wel leuk, een beetje pit, maar als je een kwartier lang een luier probeert om te doen wat minder haha! Vanavond was ze juist heel rustig, vanaf het moment dat ik haar ophaalde bij oma tot ze naar bed ging gaf ze geen kik, gewoon netjes haar bord leeggegeten, geen eten op de grond gegooid, netjes tandjesgepoetst en gewassen en zonder 1 huiltje naar bed. Ik werd er een beetje eng van, ik hoop dat ze morgen weer de oude is haha!
Hier hetzelfde.. Mijn meisje is nu 8 maanden oud en slaapt nu sinds 2 weken amper..4/5 x eruit om te troosten, speentje te geven. Ze wordt overdag woest als er iets niet lukt..moet er ook wel weer om lachen..haha.. 2 maanden geleden begon ze met kruipen, toen werd ze iets rustiger en sliep ook heel goed, ze was erg vrolijk. IS ook vrij logisch want ze kon toen wat meer dingen doen,die ze daarvoor ook wilde maar nog niet kon. Nu weer precies hetzelfde, ik denk dat dit weer een fase is voor het staan.. Helaas kunnen de kleintjes nog niet praten he, dat zou een stuk makkelijker zijn maar helaas... we moeten afwachten tot het weer over gaat en maar veel aandacht geven! Sterkte meis, Groetjes Guusje
Hier ook! Al weken niet meer de altijd tevreden baby die hij was. Ik probeer me over te geven aan alles wat er gebeurt en wat hij nodig lijkt te hebben qua tijd en aandacht. Wil hij niet alleen spelen, dan probeer ik het samen. Afleiden, veel wisseling van speelgoed, soms in uiterste nood eens voor de tv... Of anders wandelen, veel bij anderen zijn of mensen uitnodigen, want dan is hij afgeleidt. En ik merk dat het slaapritme soms ook wat anders wordt. Dus mijn mooie ritme is soms niets van over! Maar dat is wat voor mij het beste werkt om ermee om te gaan: overgeven aan hoe het gaat. Succes, het is soms erg moeilijk he!
Ja het is zeker moeilijk soms, omdat je zo aan jezelf gaat twijfelen Net ook weer drama, drinkt zijn flesje weer niet leeg en gaat erg strekken en huilen. Trouwens in nood voor de tv heb ik gisteravond toevallig ook gedaan, ik was alleen en kon hem nergens meer mee vermaken, totdat ik zag dat hij opeens stil naar de tv keek.. , tja dat moet maar eventjes dan. Weet je wat hier lijkt te helpen, hij sliep 3 dagen door toevallig toen ik 's avonds kamillethee (zonder theïne dus 100 procent camille) had gegeven. Een avond had ik het niet gegeven en werd hij weer zo vaak wakker, en gisteravond weer gegeven en hij sliep vannacht weer hele nacht door. Ik las dat kamille niet alleen rustgevend is maar ook veel gebruikt wordt tegen kiespijn, dus welllicht helpt het ook bij pijn bij het doorkomen van tandjes. In ieder geval valt het me nu dsu echt op dat hij die 3 dagen goed sliep toen ik dat savonds had gegeven! Misschien kan je dat ook proberen en dan kunnen we elkaar een terugkoppeling geven of het werkt of niet!!
Fay is sowieso pittig (jouw verhaal is bij ons vrij standaard), maar zij had ook wat moeilijke periodes tussen de 7de en 9de maand. Het leek een beetje alsof ze ineens doorhad dat zij dingen kon beinvloeden (ons "roepen", de fles pakken of juist wegslaan, op de speen bijten, wegkijken, dingen pakken die ze wilde hebben). Alles dat haar vrijheid beknotte leidde tot een spinnijdige baby. Tja... ze went er nu wel aan. Ze weet dat ze niet met de telefoons mag spelen, maar dat ze nu ook mag aangeven wanneer ze "vol" zit of juist sneller wil eten. Ik vind het wel grappig dat ze nu beter communiceert. Grote kans dat je manneke na een tijdje zichzelf weer wordt hoor
Maar kennen jullie dit ook; veel keel schrapen en hoesten envooral tijdens het fles drinken en dan niet verder willen drinken? Hij verslikt zich plots ook telkens tijdens het drinken
Nee, ik herken het niet, maar dat wil niks zeggen. Fay deed dat wel toen ze (ws) wat last had van zuur. Toen was ze wel een stuk jonger.
Simon kan wel hele gekke geluiden maken soms. Ik denk dat hij dan zijn stem aan het ontdekken en uitproberen is. Zo kan hij keelschrapend lachen zeg maar.. Gek kind! Maar tijdens de fles niet. Wel een poosje gehad dat hij heel onrustig werd tijdens de fles. Soms tot huilen aan toe. Als ik dan ga zingen en ontspannen blij zitten, wordt/blijft hij rustig. Heb je de juiste speen?
ja ik heb small, pas ook medium geprobeerd maar toen ging hij keihard huilen toen de fles op was, dus ik vermoed dat het te snel was en hij toen buikpijn kreeg, dus nu weer gewoon terug bij small (difrax flessen). Het is ook niet bij elke fles...misschien zat hij dan toch te vol.. Ik had hem vandaag 9u pap gegeven, om 12u fles (wel leeggedronken zonder probleem), toen na zijn dutje fruit rond 14.30 en mijn man probeerde die fles dus rond 15.30 te geven..daarna heeft hij zijn bordje wel helemaal leeggegeten om 18u..hoeveel eet jouw zoontje trouwens als je olvarit geeft? Vers vindt hij niet zo lekker maar als ik zo'n potje olvarit voor 6+ haal dan eet hij t hele potje leeg, 200 gram geloof ik, is dit veel??
Dat schrapen doet hij trouwens ook veel! Hoe heb jij trouwens de 5e fles afgebouwd? Of geef je die nog? Ik wil dat nu gaan afbouwen, ik sloeg eerst de fles van 16u over sinds hij 6 maanden is, dus hij krijgt al een tijd 4 flessen, maar ik vond dit toch niet zo verstandig, hij moet toch leren vroeg naar bed te gaan, soms lukt het wel hem naar bed te brengen om 20u en soms niet, maar na de laatste fles van 21.30/22u echt altijd. In ieder geval wil ik vanavond proberen de laatste fles om 21u te geven. En dan heb ik hem dus wel rond 16u een fles gegeven (althans...de helft want het ging dus niet echt) Let's see...ingewikkeld allemaal, zo'n baby