eerst afvallen voordat ze je helpen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hallo meiden
    hebben jullie daar ook ervaring mee dat ze hebben gezegd dat je eerst zoveel moet afvallen voordat ze de behandeling starten?

nou bij ons wel. zaad van mijn man is slecht, maar goed genoeg voor iui, dus werd ik onderzocht en alles is helemaal goed alles bloed hormonen, eisprong , die ik ook gewoon elke maand heb alles. nu zeggen ze doodleuk dat er eerst zoiezo 15 kilo af moet voordat ze wat doen. ik ben 1,65m en weeg nu 103 ik weet dat dat zwaar is maar heb me nooit gerealiseert dat ze je daarom konden weigeren. ik bedoel er zijn zoveeeel meiden die ook zwaar zijn of zelfs zwaarder en die ook gewoon zwanger zijn zou wat zijn als dat dan niet meer kon.

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hi Missbutterfly,

Klopt inderdaad dat ziekenhuizen verlangen, om af te vallen als je BMI te hoog is. Dit doen ze uit veiligeheid voor jezelf en kind. Bij een natuurlijke zwangerschap hebben ze het niet in de hand. Maar staat het ZH je bij, dn wordt het een ander verhaal. Flinkere vrouwen die spontaan zwanger raken, worden vaak ook anders behandeld ivm gezonheidsrisico's.

Ik hoefde niet af te vallen, ook al ben ik een beetje te zwaar. Het ligt aan je BMI.

Heel veel succes alvast.

Groetjes,
    Elvira

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi missbutterfly. ik ben ook te zwaar en hoefde niet af te vallen. ik mocht afvallen tijdens de behandeling. Mocht je toch al willen beginnen, neem dan contact op met het st geertgen in de mortel. zij doen niet moeilijk over het gewicht. Zij gaan er van uit dat ierdeern een kans moet krijgen.

4. Niet meer actief

Ik ben te klein voor mijn gewicht. Er is nooit gepraat over mijn overgewicht voordat we begonnen met de behandelingen. Maar vaak gaan PCO en overgewicht hand in hand. Het verplicht afvallen wordt dan achterwege gelaten.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Mijn nichtje moest ondanks pco wel afvallen, haar bmi was nog steeds wel te hoog toen ze begonnen met IUI maar er was al wel 10kilo af.

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    tegen mij is het ook gezegd inderdaad...ben ook wat te zwaar.....het hele ziekenhuis hangt ook vol met artikelen over zwanger worden en overgewicht ....
    vanaf het moment dat ik in het zh loop ben ik al bezig om af te vallen ...ben 10 kg afgevallen maar die zitten er bijna weer aan ....gaat niet echt makkelijk bij mij ...maar goed ze zien dat ik er aan werk ....en zo streng zijn ze nou ook weer niet bij ons !
    succes !

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij overgewicht is je eigen cyclus ook vaak nogal in de war..... je eisprong is dan wat van de rel zegmaar.

Afvallen tot een goede BMI is sowieso veel beter natuurlijk....maar zeker voor je kans op een zwangerschap, hoe rot en lullig ze het vaak ook brengen (mogen ze vaak best wel eens met wat meer tact doen).

Tuurlijk zijn er zat voorbeelden van vrouwen waarbij het wel gelukt is MET overgewicht.... maar ze zeggen het echt niet voor niks.

Heel veel succes!

Elmo

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Klopt!
    Mij stuurde ze ook weg, totdat mijn BMI 30 was.

Maar goed, bij de 2e hormoonbehandeling was ik alweer wat zwaarder en dat is toch goed gegaan. Ook mijn leeftijd (toen 36) heeft niet voor problemen gezorgd.
    Achteraf had ik wel minder willen wegen, want bij een zwangerschap kom je flink aan en ik had die 15 kilo overgewicht best kunnen missen ! :)

Groetjes,
    Danielle

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja, ik moest een BMI van 30 hebben, en ik had een BMI van 32. Ik ben afgevallen voor de eerste poging tot BMI 28 was, maar ik ben bang dat ik nu weer op 30 zit.
    Weet je, ik eet mijn stress weg, en wat is nu meer stressvoller dan in de MMM te zitten met het verlangen naar een klein wondertje?
    Ze doen dat idd voor je eigen veiligheid..
    Wij zijn trouwens onder behandeling is Maastricht

10. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hier in fertiliteitpoli Almere hebben ze niet gezegd dat je moet afvallen om behandeld te worden maar dat het wel in je voordeel is om een gezond bmi te hebben. Dat was voor mij de drempel om toch af te vallen. IK ben van BMi 32 terug gegaan naar 25,2 het heeft helaas niet veel resultaat gehad ben na een jaar clomid nog niet zwanger :cry: We gaan nu de IUI starten hopen op meer geluk!

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    zoals ik aleerder zei ben ik vorig jaar 10 kg afgevallen ...vind alleen dat het zwanger worden proces zwaarder is geworden moeilijker , hoe zeg je dat..?
    moet zeggen dat dat ook niet echt mee werkt om af te vallen ....daardoor ben je ook eerder geneigd om te gaan eten.....

12. Niet meer actief

bedankt dames voor jullie antwoorden .

ik heb zeker geen pco dus daar ligt het niet aan ze hadden tijdens ons eerste gesprek gezegd dat het beter was als ik afviel ja duh dat weet ik zelf ook wel en ik was ook al wel begonnen , maar als ze dan komen dat er eerst 15 af moeten voor ze wat doen ja daar had ik niet op gerekend.

sas7 ik ben bang dat dat ziekenhuis iets te ver is voor mij ik woon vlak bij nijmegen.

ja lijnen en zwanger worden is moeilijk te combineren helemaal als je een emo eter bent als ik en dit je allemaal niet in de kouwe kleren gaat zitten

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    @missbutterfly: Vind ik ook, voor ons emo-eters is er niets moeilijkers dan lijnen en bezig zijn met deze behandelingen.

Moet zeggen in Maastricht zijn ze heel streng, je mag niet beginnen als je BMI hoger is dan 30. Maar ik heb me laten vertellen dat dit per ziekenhuis verschilt. We snappen allemaal dat afvallen beter voor ons is, maar doe het maar eens even in deze sitautie.

Ik ben trouwens ook te klein voor mijn gewicht..
    Ik ben 160cm en weeg nu 78 kilo. Misschien wel weer meer ook..

Ik voel me zo ellendig en dan blijven die kaken van me op en neer gaan.

@Sybje: bedoel je dat het hele proces nu zwaarder weegt naar mate de behandelingen vorderen? Ik herken dat wel, vooral als het niet zo loopt als dat je zou willen.

Lijnen en vruchtbaarheidsbehandelingen zijn gewoon een slechte combi!

14. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Wat mij verteld is mbt je BMI die te hoog is en je wilt vruchtbaarheids
    behandelingen ondergaan.

Als je overgewicht hebt is een zwangerschap een risico.
    Zwangerschap en te hoog gewicht kan veel complicaties geven tijdens zwangerschap en bevalling.
    Een ziekenhuis gaat niet meewerken om een zwangerschap tot stand te brengen die dus een risico heeft.
    Dit is mij op deze manier uitgelegt.
    Kan overal natuurlijk weer anders zijn.
    Liek.

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ukeldaatje: ja inderdaad ....heb ook het gevoel dat je door de behandelingen ook minder snel afvalt .....

16. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    nou ik ben ook te zwaar maar tegen mij is er nooit iets gezegd
    en ben nu aan de voorbereidingen van mijn eerste icsi poging bezig
    toen ik mijn gewicht moest zeggen
    zei ik er al bij...tja wel iets te zwaar....
    maar er werd met geen woord over gesproken
    (gelukkig)

17. Niet meer actief

anna meis wat fijn voor je dat je wel gewoon geholpen word.

uksoldaatje ja het is inderdaad heel moeilijk om te lijnen nou eet ik op zich niet te veel, maar als ik het dan even niet meer zie zitten dan komen de vreetkicks en die zijn het probleem.
    mijn bmi is nu 38 en die moet naar 30

18. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    mijn bmi is op dit moment 30.2
    misschien dat ze dat door de vingers zien?

19. pregnant

pregnant Lid

25 sep 2007
    29
    0
    0
    Heb twee jaar geleden ook! Ze zeggen ook tegen me dat moet ik meer kilo's afvallen dan mag ze behandeling.. heb al gedaan.. ik was toe 105 kg en nu gelukkig 83 g.. afgelopen okt 2007 behandeling begin..
    vandaag eerste eisblaasje groot, heb vandaag pregnyl spuit om eisblaasje sprongen...

20. pregnant

pregnant Lid

25 sep 2007
    29
    0
    0

bent jij ook in radbout ziekenhuis.. ik ook ;)

Deel Deze Pagina