echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mik, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb even een vraag
    ik lees over het algemeen, dat de meeste meiden hier rond de 7 a 8 weken al hun eerste echo krijgen.
    ik heb zelf 16dec posi getest, en toen gelijk de vk gebeld, en nu heb ik pas 3feb mijn 1e echo.
    nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik niet weet hoe lang ik zwanger ben ivm onregelmatige cylclus(zie onderschrift).
    ik denk zelf dat ik nu ong 9 weken zwanger ben.
    had ik dan toch niet eerder een echo moeten krijgen?
    ben benieuwd naar jullie antwoorden.
    liefs

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik kreeg pas met 11 weken een echo.

heb je er dan ook wel bij verteld dat je een onregelmatige cyclus heb? zoniet, zou ik toch weer ff bellen om dat alsnog te zeggen...

Gefeliciteerd met je zwangerschap :D

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had pas 2 dagen terug mijn echo, en heb hem een week eerder gepland dan eigenlijk mocht van mijn vk. zij had het over tussen de 12 en 14 weken :confused:

als je niet weet hoelang je zwanger bent zou ie idd eerder moeten zijn.. misschien kun je het aan je vk vragen?

4. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Ik heb in mijn 10e week een echo.
    Duurt wel lang he :)

Froukje

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    de meeste termijnecho's zijn rond de 12 weken pas dus dat is op zich niet zo raar. Sommige VK's doen het anders, maar volgens mij is dat voor hun een persoonlijke keuze. Ik zou blij zijn met een wat latere echo meis, daar is vaak al veel meer op te zien.

6. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi hoi,

Bij mij hebben ze met 7 weken een echo gemaakt om te kijken of er een vruchtje in het zakje zit en of het een meerlingzwangerschap wordt. Het hangt er maar net vanaf of jouw praktijk ook de apparatuur heeft (soms moet je een echo ergens anders laten maken) en wat hun afspraken zijn.

Groetjes banjabes

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ik had mijn eerste echo met 7 weken omdat ik een traject in het zh had doorlopen. Is dus bijzonder geval. Normaal gesproken krijg je pas een echo zo ergens tussen 10 en 12 weken dacht ik als er niets aan de hand is.

8. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Volgens mij is het normaal dat je rond een week of 10 je eerste echo krijgt en daarna weer een rond 20 weken. Als ik het goed heb zijn deze echo's ook bedoeld om eventuele afwijkingen op te sporen.

Ik heb met 5 en 7 weken een echo (inwendig) gehad omdat ik hiervoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad heb. De echo was dus noodzakelijk om vast te stellen of deze zwangerschap op de goede plek zat.

Als je dus geen medische geschiedenis hebt, hoef je dus niet heel vroeg een echo. Maar je kunt natuurlijk altijd even met je verloskundige overleggen.

9. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey bedankt voor je felicitaties en je antwoord.
    ik heb het wel aan de vk gemeld dat ik een zeer onregelmatig cyclus had.
    misschien dat ze het vandaar op 3 feb heeft gezet?
    jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Ik had mijn termijn echo pas met 11 wk en 5 dagen.. dat is hier normaal dus je bent nog vroeg..

11. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Inderdaad is het volgens mij normaal dat je later je echo krijgt.

Ik heb hem met 6 weken gehad omdat ik voor wat anders onder controle bij de gyn stond en hij me daarvoor wilde zien bij 6 weken zwangerschap.

12. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    ik heb bij mijn 1ste zwangerschap de eerste echo gehad op 8wk en 4dgn en nu bij de 2de via de gyneacoloog op 7wk en 1 dag.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik had ook een onregelmatiege menstruatie en mocht daarvoor wel eerder komen. Al met 8 weken. Later mocht ik nog een keer om zeker te zijn hoe lang ik zwanger was. (de eerste keer was ik een week ahteruit gezet bij de tweede was het veel beter te zien en ben ik weer een week vooruit gezet)

Ik denk dat elke vk het anders doet. Ik mocht wel eerder, maar dat zegt natuurlijk nisk over hoe anderen het doen. Kan misschien ook zijn dat ze het heel erg druk hebben? (zag toevallig vandaag op het nieuws dat vk's gingen staken omdat ze teveel moesten werken vonden ze)

14. wennie26

wennie26 Lid

4 nov 2008
    58
    0
    0
    Wij hebben ook met 8 weken al de eerste echo gehad, ze doen dat omdat je dan kan beslissen of je de combinatietest wil doen en dat is geloof ik tussen de 10 en 14 weken. Daar moet je op tijd een afspraak voor maken.

Deel Deze Pagina