Wat moet ik kiezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem93, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik wil graag een sport gaan doen in het nieuwe jaar..
    Maar wat!
    Ik merk aan mezelf dat ik best wel onzeker ben en het 'eng' vindt om zomaar ergens bij een club of vereniging aan te sluiten waar al een hele hechte groep sport samen.

Doen jullie aan sport en wat voor sport dan?
    Ik wil graag wat nieuwe mensen leren kennen omdat ik hier verder geen vrienden heb, maar ook om gewoon m'n hoofd leeg te kunnen maken en lekker actief bezig te kunnen zijn.

Ik heb jaren gevoetbald maar doe dit al een aantal jaar niet meer.
    Zit steeds te twijfelen om toch weer te beginnen maar verschillende redenen houden me tegen.
    -het kost teveel geld
    -het wordt een verplichting als je moet trainen elke week 2x
    -je bent een hele zaterdag of zondag kwijt

Wie heeft tips?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Een dansschool, waar bijv zumba gegeven wordt? Is in de avond , dus geen hele dag kwijt en je doet er als je regelmatig gaat ook nog leuke contacten op

Of gewoon in de sportschool waar ze deze lessen ook geven..ik ben dol op de les mills lessen.. Je bent niet verplicht elke week te gaan, en de groep is ook niet zo close als bij een vereniging

3. Nyneave

Nyneave Actief lid

11 sep 2013
    426
    0
    0
    Brabant
    Ik fitness op de sportschool in de buurt. Nu ivm zwangerschap even op een laag pitje, maar voorheen2 a 3x per week waarvan 1x een groepsles. De eerste keren idd wat onwennig, maar intussen leuke kennissen opgedaan.
    Na de bevalling hoop ik weer aan de slag te kunnen.

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik herken het onzekere daarin wel. Ik ben hier toen op 1 dag langs 5-6 sportscholen in de buurt geweest om informatie op te vragen en te kijken of ik mij op mijn plek voelde. Bij de ene sportschool voelde ik mij absoluut niet thuis, bij een andere weer wel. Ik heb toen een sportschool gekozen met een hele rustige, ongedwongen sfeer, waar ik door mensen die aan het sporten waren vriendelijk werd begroet bij de rondleiding. Bij een andere sportschool werd je juist weer van top tot teen opgenomen en kreeg ik de kriebels.

Dus om een lang verhaal kort te maken: ga kijken in de buurt waar jij je op je gemak voelt. Het hoeft geen sportschool te zijn, je kan ook naar de voetbalvereniging of een zwembad of wat dan ook gaan. Ga kijken, doe een proefles als je denkt dat het wat is. Is het niks: dan kom je er niet meer dus hoef je je ook niet druk te maken over wat een ander denkt van je :)

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties.
    Ik ga toch zoeken in de richting van een sport school in plaats van echt een vereniging.
    Dansen is niet echt wat voor mij, vindt het wel leuk maar bak er niks van.
    Heb tot nu toe body balance en pilates gevonden, zo'n bootcamp buiten lijkt me ook wel wat.
    Ik ga eens informatie aanvragen bij sportscholen in de buurt.

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Op maandagochtend ga ik altijd met een groep dames het bos in. Hardlooptraining en daarnaast conditietraining en doen we allerlei oefeningen met materialen die we tegen komen. Het is niet echt bootcamp, de lat ligt veel minder hoog, maar we werken pittig door. Je hoeft niet elke week te komen, als het niet uitkomt, dan ga je die week erop weer. Vind ik heel prettig. Op woensdag doe ik core-control training en balanstraining. Verder doe ik aan hardlopen. Zoveel mogelijk op schema, maar ook hierin weer; als het een keer niet wil, dan lekker niet. Ik hou van de laagdrempeligheid en het alleen sporten. Maar het werken in de groep vind ik ook heel fijn op deze manier. Misschien is dit iets voor jou?

Deel Deze Pagina