Het was natuurlijk verschrikkelijk , die tijd. Maar ik vind het heerlijk en interessant om te lezen... Welk boek in dit genre bevelen jullie mij aan ??
Naast de bekende anne frank heb ik ook: de jongen in het achterhuis. Vertelt het verhaal van peter in het achterhuis. Mooi geschreven. Ik ben er ook erg in geinteresseerd. Ben ook in auswitch geweest echt bijzonder.
Oh die ga ik eens bekijken , die ken ik nog niet. Laatst de bibiolotheek secretaresse van auswitsh gelezen , bakkers dochter gelezen. Veder de bekende Anne frank , mijn vriendin Anne frank , moffenmeisje (vond ik heel fijn boek) , haar naam was Sarah , familie portret , meisje met de rode jas. Kom zo nog wel een op een paar heb er zo veel gelezen Maar ben dus toe aan iets nieuws!!
Wauw lijkt me heel gaaf om te zien maat ook zielig. Soms als ik een boek lees zit ik er al zo in , dat ik gewoon moet huilen of echt even van slag bent.
Ik heb het boek het lot van de familie Meijer liggen maar daar kom ik niet doorheen... Hebben jullie dit gelezen??
Net even gezocht op Google , ik ga kijken waar ik die kan kopen dankje voor de tip!! Dik maakt me niet uit als je er maar door heen kan komen
Ik lees ook heel veel over de 2e wereld oorlog erg boeiend. En idd soms ben ik ook even van slag als ik een boek heb gelezen. Geloof dat ik alle boeken in de bieb wel gelezen heb. Lot van Fam. Meijer, heb ik (vlgs mij) gelezen, maar gaat niet echt over 2e wereld oorlog. Paar boeken die ik heb: - de gebroeders bielski, nechama tec ( onderduik in Poolse bossen) - zoeken naar Lena, Maureen Myant En voor de rest moet ik even kijken, weet niet alle titels
Ik weet de titel zo niet...heb het oké ergens ligge maar vraag me niet waar. Gaat over een stel wat mekaar kwijt raakt tijdens de oorlog en hen eigen leven gaat volgen.. Later na de oorlog komen ze weer samen en moeten ze weer aan mekaar wennen wat niet makkelijk is. Het boek heeft iets van de titel met een straatnaam en nummer...road???
Ik houd ook heel erg van boeken van de tweede wereldoorlog, zo spannend en vreselijk... Voel me erna soms wel vervelend, maar wil ook graag weten hoe het was om in die tijd te leven. Het eerste indrukwekkende boek hierover was voor mij echt overduidelijk 'Het familieportret' net als vele anderen Ik heb laatst ook echt een heel mooi boek gelezen van Josha Zwaan: Parnassia. Las als een trein en vond het een enorm droevig verhaal, heel indrukwekkend. Ook het boek 'De Wertheims' van Silivia Tennenbaum laatst gelezen, een verhaal over een rijke Joodse familie. Is echt gebeurd, maakt het voor mij erg spannend.
Je hebt ook nog 'Night' van... weet de schrijversnaam niet meer!! Het was een keer bij Oprah. Elie Wiesel/ Wesel zoiets??