Ik gaf mijn zoontje afgekolfde melk maar ben aan het afbouwen. Hij is nu 3,5 week oud. Sinds zondag zitten we op 3 borstvoedingen en 3 kunstvoedingen. Normaal had hij ongeveer elke voeding een poepluier. Vandaag had hij in ene tot 14.00 geen poep, wel plas. Om 14.00 bij de voeding diarree, echt zo'n spuitluier die zijn romper en broekje mooi geel kleurde. Ik vraag me af of dit met het overstappen te maken heeft. Hij had al 2 dagen 3 kunstvoedingen en 3 borstvoedingen en nu pas diarree. En moet ik hier iets mee (huisarts)? Toevallig begon ik deze voeding met johannesbroodpitmeel, vanwege reflux. Daar zal ik maar weer even mee stoppen denk ik ivm risico op diarree? Overigens lijkt me niet dat de diarree van vanmiddag al van de johannesbroodpitmeel was, het was al tijdens de voeding.
Geef je jbpm of nutriton? Nutriton kan idd klachten geven. Voor reflux klachten kan je beter de leefregels voor jbpm gaan opvolgen. Soms kan indikken helpen, maar het is niet bewezen.
Hij zal toch niet tijdens de fles al last van de jbpm krijgen? Dit was nl de 1e fles die hij met jbpm kreeg. Hij kreeg het voorgeschreven van de cb arts. Leefregels passen we al toe maar werken onvoldoende. Het is trouwens Nutriton idd en niet pure jbpm
Nee, tijdens de eerste fles lijkt mij niet waarschijnlijk. Kans dan dat het toeval is. Nutriton bevat maar 30% jbpm en 70% toevoegingen. Deze kunnen zorgen voor diarree, verstopping of krampen. Pure jbpm is doorgaans beter. Indikken is niet medisch bewezen, soms helpt het wel. Als het niet helpt raad ik je aan om naar je ha te gaan. Cb en dus ook de arts is niet voor medische problemen, daar missen ze doorgaans de benodigde kennis voor.