Wij willen net na kerst een verre reis maken. Wie heeft hiermee ervaring? Waar ben je geweest? Wat was je kwijt? Wanneer boeken?
Hoi Lentes, ik heb wel ervaring met verre reizen ( met name in Azie en een beetje cariben) Wat wil je weten. Ga je met zn tweetjes, met kinderen of ben je zwanger? Wil je een zonvakantie of rondreizen? Boeken doen we alleen het ticket en eerste hotel. En wanneer we dat doen hangt van de situatie af. Met kinderen boek ik wat eerder, met een zwangerschap juist laatste moment. En anders wanneer er aanbiedingen zijn (bijv werelddeal weken).
Dat is wel heel vaag, een beetje meer info moet je wel geven. Houd er gewoon rekening mee dat de prijzen (veel) hoger zullen liggen in de kerstvakantie/hoogseizoen en dat het sommige landen/gebeiden regentijd kan zijn. Probeer eerst in elk geval een continent en budget te bepalen en de soort reis die jullie leuk vinden....strand, cultuur, winkelen of wat van alles?
Ok, ik zal proberen onze wensen duidelijk te maken - Strand - Natuur - Relax - Met kind (3.5 jaar) Bonaire lijkt ons leuk Een andere verre cultuur/natuurreis willen we ook nog maken maar zoek nu vooral een relaxreis na kerst
Tien jaar geleden gedaan. Op 27 december vertrokken naar Isla Margarita. Toen was dat erg goekoop, geen idee hoeveel want mn moeder betaalde. Weer was heerlijk, mooi eiland. We hebben er veel gezien. Maar... ik zou NOOIT naar Isla Margarita gaan met een kind! Toen was het een vreselijk corrupt eiland en op het vliegveld heb ik doodsangsten uitgestaan (was 19). Bonaire lijkt me goede keus, maar ook bijv. Mexico, Florida, Curacao. Ben ook in Brazilie geweest, maar dan ligt het er aan waar je in Brasilie bent (wij waren in Porto Seguro en daar was het ook erg veilig). Naar Rio zou ik weer niet gaan. Ik heb geen ervaringen met Azie, dus daar kan ik je niet mee helpen.
We zijn 1 jaar geleden in maart naar bonaire geweest met de oudste van 6 maanden. Was erg relaxt, maar wel heel rustig. Persoonlijk vind ik aruba wat leuker, maar dat is wel wat meer toeristisch/amerikaans. Daar moet je wel van houden. Als je van snorkelen, duiken en rust houdt is bonaire een goede. Voor meer winkels etc. is aruba wat leuker. Voordeel is dat je geen inentingen nodig hebt, je auto's met autostoeltje kunt huren, ze nederlands spreken en het directe vluchten zijn. Overigens is bali ook heel leuk voor een relaxreis na kerst, alleen heb je dan bovenstaande voordelen niet
Natuur en prachtig strand hebben wij gecombineerd in Costa Rica . Samen met onze (toen) 16 maanden oude dochter rond getrokken drie weken lang. Ik zie dat Bali ook genoemd is...stip op nummer 1 hier en betaalbaar (in vergelijking met Costa Rica).
Thnx, ik ga even googlen op genoemde bestemmingen. Merk dat bij veel organisaties de decembermaand nog niet te boeken is, lastig om de prijzen te vergelijken
Vorig jaar op tweede kerstdag naar Zuid-Afrika vertrokken met onze dochter van toen 5. Fantastisch! Daar is het dan hoog zomer lekker genoten op het strand en wijnboerderijen bezocht, pinguin kolonie etc. We zaten deze keer rond Kaapstad, erg leuk voor kinderen. Hadden een huis gehuurd. Moet wel zeggen dat ml oorspronkelijk uit ZAfrika komt dus voor ons iets makkelijker misschien. Maar het is een fantastisch land met mooie natuur en hele vriendelijke mensen, prijzen ook lager dan hier