Wij hebben in de berging elke dag minimaal 50 nieuwe vliegjes en geen idee waar ze vandaan komen, ze blijven gelukkig alleen in de berging, in de rest van het huis hebben we er minimale last van. In de berging staat de vuilbak of kliko hoe jullie het noemen en daar komen ze op af maar waar komen ze vandaan? De vuilbak is al ontsmet, op zondag word hij leeggehaald en op maandag zitten er weer een 20-tal in omdat er 1 leeg zakje chips inzit. Ze worden niet in de vuilbak geboren tenzij het eitjes leggen, maden worden en daarna vliegjes worden in 6uurtjes tijd,... We hebben in de berging een putje en dat is het enige waar ze vandaan kunnen komen volgens mij maar ik zie er niks uitkomen maar anders heb ik geen idee. Wat kan ik ertegen doen? Ik heb al kokend water in het putje gegooid, azijn, een beetje ontstopper, die ga ik nu bijkopen Maar ik word er gek van. De vuilbak zet ik overdag al buiten neer maar ze blijven maar komen
Ik spuit dit altijd in de vuilnisbak, en het helpt! Denka Veerust Super Spray Ook te koop bij de Welkoop.
bij mij kwam het een keer door en zak aardappels die ik vergeten was... schaam! ..het komt eigenlijk altijd wel door etenswaren! weet je zeker dat er nergens iets ligt?
Ik heb laatst van een collega gehoord dat ze bij haar in de vetbollen voor vogels zaten, dus misschien heb je die ergens liggen?
mijn vent komt dan altijd af met een prei. Hij blijft erbij dat als je die erbij smijt de vliegjes weg blijven.
Ik heb inderdaad vetbollen van vogels in de berging liggen,...ergens,...ik ga vandaag of morgen op zoek
Dan ligt er ergens iets te rotten... elke dag nieuwe vliegjes, maden... worden vliegjes...tijd om op onderzoek uit te gaan...
Jaaaaaaaa volgens mij die vetbollen van die vogels! Ik keek in dat hoekje waarvan ik dacht dat ze er liggen, ik hefte een rugzak op en er vlogen een helehoop vliegjes weg! Ik durf niet te kijken, ik wil het niet zien, dit is iets voor mijn vriend want als ik maden zie eet ik 3 weken lang niks zonder braakneigingen en ik heb al ondergewicht brrrrrrr
Heb een bakje met azijn met afwasmiddel staan. Schijnt bedwelmend te werken en na een paar uur liggen de eerste dode vliegjes er in. Meeste is weg bij mij. Helaas nog niet alles.
Ik heb ze ook erg lang gehad maar dat zijn rioolvliegjes. leven 1 dag, maar ja elke dag weer een paar nieuwe.
Ooh fruitvliegjes! Deze zomer hebben er heel veel mensen last van. Wij ook. Bij ons kwam het door lege bierflesjes in de berging. Pff ze zijn moeilijk weg te krijgen. Sprayen is een goede optie. Ps. het zijn geen rioolvliegjes (google maar ff)
Euhm,....het was een vergeten zak aardappelen Ineen hoek verstopt waarvan ik dacht dat er die vetbollen lagen. Wat raar dat we dat niet geroken hebben? De hele zak was zwart brrrrrrrrrrr
Herkenbaar, ik werd er gek van en nu sinds 2 weken is het plotseling over gelukkig! Weet niet wat ik heb gedaan maar ze zijn opeens weg.