Vraagje kampeerplek la serignan plage

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Stefanie78, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    wij zitten er toch ana te denken hier naar toe te gaan en dan maar wat later, maar welke plekken zijn aan te raden la plage of Phare Ouest? Ik kan geen goed kaartje vinden

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    en dan vooral of er ook wat bomen staan ;)

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij zijn nu 2 keer bij Serignan Plage geweest, en 2 x de Plage plek geboekt. Deze plekken liggen het dichtst bij het strand, en daar achter beginnen de phare quest plekken. Die lopen wel een stuk door, dus zit je helemaal achteraan, dan is het een paar minuutjes lopen naar het strand.
    Echt superveel bomen zijn er niet, alles is gescheiden met heggen, en daar tussen ook wel bomen, maar je hebt denk ik niet continu schaduw op je plek.
    De eerste keer dat wij kwamen hadden wij een plek direct achter de duin, waar eigenlijk nauwelijks schaduw was, maar wij vinden dat niet echt een probleem. Wij hebben een grote voortent aan de camper, dus kunnen altijd even de schaduw opzoeken als dat gewenst is.
    Afgelopen zomer hadden we ook weer een plage plek besproken, en kregen een supermooie plek recht tegenover de opgang naar het strand. Dit is op een hoek, en hier staan wel bomen. Wij hadden nu s'ochtends een stuk schaduw, en in de namiddag weer, wel fijn!
    Deze zelfde plek hebben we direct weer besproken voor aankomende zomer:D
    Ik zou dus persoonlijk voor een plage plek gaan als dat nog kan. Je hebt ook extra grote plage plekken zag ik tijdens het boeken het eerste jaar. Maar daar ben ik eens langsgelopen, en ze zijn niet super veel groter dan de andere plekken vind ik. Eigenlijk zijn alle plekken heel ruim!
    Maar het is niet zo dat de phare quest plekken niet goed zijn hoor, ze zijn ietsje verder lopen. Volgens mij bestaat het camping gedeelte nog niet super lang, dus er zijn heel veel bomen geplant en die moeten nog groeien;)
    Een schaduwdoek is misschien een idee, altijd wel ergens een punt waar je hem aan vast kunt knopen.

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Camping Le Serignan Plage, Yelloh Village Le Serignan Plage

Als je kijkt bij plattegrond van de camping
    Dan zijn de eerste 3 rijen, (van links) van boven naar onder (het dichtst bij het strand) Plage plekken
    Je ziet daar ook 2 huisjes staan. Als je laat maar zeggen het middelste huisje neemt (dat is ook supermooi sanitair trouwens in dat huisje.) dan is links en rechts daarvan ook plage.
    Dat hele grote groene vlak, is een soort moerasachtig begroeit gebied met hek er om heen. Als je dan dat 3de sanitairhuisje ziet staan (helemaal links in het midden) vanaf daar helemaal naar beneden is phare quest.
    Ik hoop dat je het snapt:D

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dank je wel!! We hebben net een plage plek geboekt :)

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Oh wat leuk:D Wanneer gaan jullie??

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij gaan van 16/7 tot 6/8 maar wil nog even kijken of we 1 of 2 nachtjes bij kunnen boeken want ga liever niet terug op zwarte zaterdag ;)

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Oh ook zo'n lekkere lange periode, heerlijk! Wij komen op 01-08 aan misschien komen we elkaar nog wel tegen;)

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik zie net dat ik ook in je andere topic had gereageerd, kon je toch nog wel boeken bij serignan plage of had je eerst een andere voorkeur qua datum?
    Ze zitten idd al heel snel vol daar. Gaan jullie nog overnachten op de heen/terug weg? Wij vertrekken vanuit Gelderland en overnachten op 1000 km. Daar blijven we dan 2 nachten, en vanaf daar is het dacht ik nog 3 uurtjes rijden naar serignan plage. Heerlijk om uitgerust aan te komen op je vakantiebestemming.
    Ik kijk er echt enorm naar uit! Afgelopen zomer zouden we 3,5 week gaan maar moesten na 5 dagen terug omdat 1 vd schoonouders sneller dan verwacht op sterven lag.
    We hadden er zo naar uitgekeken om daar weer heen te gaan, was zo onwerkelijk dat we op de 5de dag alles weer stonden in te pakken. Daarom hebben we direct voor aankomende zomer wéér geboekt, vooral ook omdat het ons in 2014 zo goed was bevallen en de 5 dgn dat we er afgelopen zomer waren ook.
    Dus ik kijk er echt enorm naar uit al!:D

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    We konden eerst alleen op 11/8 tot 27/8, veel te kort maar gisteren zag ik dat er in juli ook ineens plek was dus meteen die geboekt. het is wel even de vraag of onze caravan op de plage plek past omdat het de laatste was. We hadden eerder gebeld en hij past niet op elke plek. kan zijn dat we nog op de phare quest komen maar halverwege van plek moeten wisselen omdat alles al vol zit. Moeten even tot maandag wachten als ik weer kan bellen ;)

Wij komen uit friesland dus echt een heel eind, we stoppen zowieso 1 nacht, we hebben nu een caravan maar de afgelopen vier jaar gingen we naar het gardameer in een stacaravan en deden we het ook in 2 keer. 2 nachten is ook wel wat ja. effe kijken hoe we met de vakantie dagen uitkomen. We gaan op vrijdag weg zoals het nu lijkt, laatste schooldag in het noorden maar ik gok erop dat ze geen les hebben ;)

Nu nog zoeken naar fijne stopplekken onderweg. naar Italie kan ik ze dromen, stonden ze zelf in de tom tom haha daar stopte we bij marche restaurants want die hadden binnen en buiten speeltuinen, nu nog zoets zoeken onderweg naar zuid frankrijk

Deel Deze Pagina