wat is nu eigenlijk pijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kimos, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Kijk,ik weet dat het geen pretje gaat worden,maar wat is nu echt pijn? Hoe dichter het bij komt,hoe meer ik hem toch stiekem wel begin te knijpen!

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:-k ik had mijn hele bovenbeen opengekrabt (om de pijn te verleggen). :)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bevallen is hel.. Ikzelf heb nog nooit zoveel pijn gehad in mijn hele leven.. Ik bedacht van tevoren dat als t 10x erger is als buikkramp dat ik t wel zou overleven... Jajaja.. Nou maak je borst maar nat, want t is dit bij lange na niet! Om je maar even moed in te praten.. Ikzelf heb n half jaar lang echt gedacht dat ik dit NOOIT meer wilde meemaken, hoeveel je er ook voor terug krijgt. Dus.. :(

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Moet wel eerlijk zeggen dat t voor iedereen anders is hoor, misschien vind jij t wel minder pijnlijk. Ik hoop t voor je.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi ik sluit me aan bij patroeschka.

pijn is suggestief, wat voor mij pijn is kan voor jouw niets zijn. dus wat dat betreft is het heel moeilijk uitteleggen.
    en hoe een wee voelt valt al helemaal niet uitteleggen, heb het 24 en een half uur lang geprobeerd uit te leggen aan mijn vriend maar nee, dat lukte echt niet.

moet ook eerlijk zeggen dat de bevalling nu 2 weken geleden is maar hij me nog aardig bijstaat en ik het voorlopig niet nog eens mee wil maken.
    maar heb een zware bevalling gehad.
    komt erop neer dat ik op een gegeven moment morfine gehad heb, en via een ruggeprik de maximale dosering pijnstilling die op dat moment nog een beetje verantwoord was en dat het helaas allemaal niet aansloeg.
    ik verging van de pijn en het is dat ik toen op 9cm zat anders was het waarschijnlijk nog een ks geworden.
    voor mijn gevoel ben ik idd door een hel gegaan en wil ik dit nooit meer.
    het erge vind ik nog dat de mooiste dag van mijn leven ook de meest verschrikkelijke was.

maar ik zeg er eerlijk bij, ik heb deze bevalling zo ervaren en jij kan het weer totaal anders ervaren.

ga er wel vanuit dat het pijn doet, maar tja ik kan je wel vertellen dat het afhakken van je vinger pijn doet, maar pas op het moment dat het gebeurd weet je hoe het voelt. snap ie?

niet te druk maken en je ook niet bang laten maken door verhalen zoals die van mij!

joyce

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Zal ik dan ook iets positiefs zeggen? ;)
    Ik heb geen seconde gedacht..'dit nooit meer' hoeveel pijn het ;) ook deed.
    Toen ze me op het kraambed vroegen of ik nog een 2de wilde riep ik voluit JAZEKER :)

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Het zal mijn hobby ook zeker niet worden.

Terugkijkend op de bevalling (en dan ook alleen de bevalling) ben ik van mening dat ik dat op zich mee vond vallen. Pijn hoort erbij en ik heb aan alle verdovende middelen mogen snuiven die er maar zijn..... :)

Zwangerschap, bevalling en kraamtijd in zijn geheel genomen... voor mij niet meer! Het valt me erg zwaar.

Wel hebben we er een ontzettend mooi prinsesje voor teruggekregen :baby:

Groetjes,
    Danielle

8. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik vond het 100% meevallen. Tuurlijk doet bevallen pijn, ik zal echt niet zeggen dat het een pretje is. Maar ik had het zelf erger verwacht.
    Ik heb sowieso een supermakkelijke zwangerschap gehad, netjes op tijd bevallen (39/4 wk), en de bevalling viel me echt mee, ondanks dat het niet liep zoals de bedoeling was (halverwege moest ik naar het ziekenhuis, terwijl ik graag thuis wilde bevallen). Het is dat ik niet zeker weet of ik nog een kindje wil, maar een bevalling zou ik zo nog een keer doen.

9. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik vond het verschrikkelijk.....en ben echt geen watje.
    Maar wat je er voor terug krijgt! En het is echt waar, je bent de pijn zo weer vergeten.

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Als je aan mij vlak na de bevalling deze vraag stelde dan had ik hardop gezegd voor mij nooit en nooit meer! De ergste pijn die ik ook heb gehad.

maarja met de tijd vervaagt je herinnering aan die pijn. gisteren zie ik toevallig tegen mijn vriend, als ik nu terug kijk op de bevalling valt het allemaal weer mee.

Een bevalling is gewoon niet iets wat je elke dag zou willen en/of kunnen. maar wat ze al zeggen je krijgt er iets moois voorn terug! Dat klopt echt!

11. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ja het doet pijn. Ik heb na en tijdens mijn bevalling ook vaak gezegd ik doe het NOOIT meer. Maar als ik er nu op terug kijk zou ik het zeker nog wel een keer doen. Wat je er voor terug krijgt is onbeschrijvelijk mooi!

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Het doet idd heel veel pijn,maar op de één of andere manier kun je het aan,heel raar.. Maar ik kan je niet geruststellen dat het wel meevalt omdat het bij mij niet is meegevallen :(
    Iedere bevalling is anders.

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ze zeggen dat je de pijn kan vergelijken met een niersteen aanval. Nou heb ik die niet gehad maar wel al twee bevallingen gehad. Ja het doet pijn maar hoe ik dat moet uitleggen? Ik heb tijdens bijde bevallingen geroepen nooit meer. En toen de meiden op mijn buik lagen had ik zoiets van kom maar op met de vogende. Bevallingspijn is voor iedereen verschillend en niet uitte leggen aan een ander.

14. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Ik vond het niet zo erg, ik zou liever elke maand 1x bevallen dan een week lang ongesteld zijn ;)

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hel op aarde. Ik had het me erg voorgesteld, heeel erg, maar het was nog veel erger. Maar door de pijn zit je in een soort roes en het gaat voorbij en dan heb je een schitterend wonder in je armen. Het overkomt je en je gaat er in mee, en laat jezelf er in mee gaan.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :confused: óf jij hebt n hele gemakkelijke bevalling gehad, óf een hele hele hele hele pijnlijke menstruatie.. ;)

17. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    De bevalling is erg vlot verlopen en voordat ik bevallen was deed de menstruatie idd errug veel pijn ;) (da's nu over trouwens, lang leve de bevalling :) )

18. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vond de bevalling ook pijnlijk, zeer pijnlijk zelfs, maar achteraf is het een hele mooie, overweldigende ervaring...pijn en een intens gelukkig gevoel
    Het is niet uit te leggen totdat je het zelf hebt meegemaakt.

19. Hester

Hester Niet meer actief

Het doet pijn ja. Doordat je weet dat je er toch doorheen moet, kun je je er aan overgeven en valt het goed mee. Als je je maar ontspant! Mij viel het toch wel goed mee en ik heb geen moment gedacht: "dit nooit meer".

20. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik vond de bevalling niet super pijnlijk,ik wist pas dat ik ging bevallen toen ik al 8cm ontsluiting had(had ik helemaal niet in de gaten)ik had wel krampjes maar dat was eingelijk peanuts.
    de laatste 2 cm was wel ff goed pijnlijk,het voelde als flinke buikkramp maar dan erger.(en ze kwamen snel op elkaar)
    het eruit persen deed geen pijn,alleen de de weeen deden zeer,en ik voelde het dus alleen in mn onderbuik.
    maar ik had wel heel snel volledige ontsluiting en een snelle bevalling.
    als ik echt uren en uren de weeen moest ondergaan van die laatste 2 cm dan kon je me wegdragen,want die waren niet lang vol te houden.

Deel Deze Pagina