ik had een vraag hoe ging bij jullie de eerste menstruatie na curretage/miskraam? ik heb 26 september een spoed curretage gehad, bleek zwanger te zijn van een drieling, 25 september waren 2 vruchtzakje spontaan gekomen maar nr 3 wou niet, na die dag heftig bloedverlies een curretage. nu had ik na 26 dagen weer bloedverlies, die dag ook de vervolgafspraak bij de gyn, bloedverlies was alleen heel erg weinig en dit voor een week met soms een dag helemaal niks. het bleef ook gewoon licht roze/bruin. volgens de gynecoloog was dit gwn mijn menstuatie. maar ook de zwangerschapstest van nog licht positief. en hoelang hadden jullie nog last van zwangerschapsymthomen? ik heb nu nogsteeds(alweer) last van veel pukkeltjes en groeiende borsten. twijvel nu toch zo aan me eigen lichaam. en volgens de gynecoloog was dit allemaal normaal kon tot 6 weken na de curretage duren tot dit weer normaal was. maar bij de eerste curretage was dit heel anders, ook me eerste menstuatie was gewoon normaal en niet zo licht als dat het nu was.
ten eerste: sterkte! na mijn curretage had ik ook steeds het gevoel weer zwanger te zijn, helaas was dit niet zo... werd wel elke keer weer ongi na 28 dagen.. nogmaals: sterkte...
Ik ben nu nog op mn eerste menstruatie aan het wachten na mn curretage maar ik wil je gewoon heel veel succes en sterkte wensen!
Ik was vrij snel van de zwangerschapshormonen af, had alleen megaveel last van de narcose na de twee curettages. Mn eitje was er vrij snel weer (25-7 eerste curettage, 16-8 eisprong gezien op echo) alleen geen menstruatie vanwege syndroom van Asherman, opgelopen bij de curettages. Ik begrijp wel dat het bij iedereen verschilt, de ene heeft nog echt 2 maanden last van de hormonen, de andere is er zo van af....
Dag Beccie, Allereerst sterkte ! Bij mij is het als volgt (na spontane miskraam) : ik verlies bloed maar druppelsgewijs en heb enkel een inlegkruisje nodig... ook geen last van krampen of zo... Nog steeds bloedverlies... al zo'n 7 dagen. Heb voor mijn ongie een test gedaan en die was negatief, dus mijn hcg is weg.. maar toch stom dat het niet deftig doorzet. Ik heb ook zo'n vraag op het forum gesteld : http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/396658-jullie-1e-menstruatie-na-mk-licht-zwaar-zonder-krampen-cyclus.html Daar vind je nog een paar antwoorden. Het enige wat ik nu merk is dat mijn stoelgang minder stevig is (sorry) en dat heb ik wel bij menstruatie... dus ik beschouw dit als mijn ongie, maar ik hoop dat het niet nog een week duurt ! xx