hallo ik wou even tussen dor vragen wat nu ontpillen is want hoor zoveel verschillende verhalen ... dus weet nu niet wat het is dahct dat ik het wist maaar twijfel nu weer .hahah alvast thx voor de reacties... groetjes monica
Ontpillen kan (en hoeft dus niet) optreden na het stoppen met de pil. Je krijgt lange en soms onregelmatige cyclussen of je menstruatie blijft gewoon helemaal weg. Dit ontpillen kan wel een half jaar duren. Soms heb je het gevoel zwanger te zijn met alle verschijnselen die daarbij kunnen horen, maar je testen blijven negatief. Het is heel frustrerend en ik weet er helaas alles van. Succes!
hey sucre ow aha.. mag ik je dan nog wat vragen ? ik heb net een cyclus van 37 dagen achter de rug. dus ben ik al ontpilt of wat jah toch .. kan ik dan nu proberen zwanger te raken toch ... alvast bedankt groetjes monica
ja gewoon dat je eigen cyclus weer op gang moet komen na het stoppen met hormonen die een onttrekkingsbloeding elke maand veroorzaakten.. Bij de een gaat dit sneller als bij de ander...
Je hoort idd wel eens van die successtories, maar je moet er niet te veel op rekenen. Ook jezelf een beetje beschermen. Daarom gewoon genieten.
ik geniet zeker ... heeeel erg bedankt voor allen reacties meer zijn er natuurlijk altijd welkom nou ik ga er voor klussen maar dan he hahah... groetjes monica
Ik heb ook nog een vraagje over ontpillen. Ik ben nu weer op precies dezelfde dag ongesteld geworden als ik de pil nog zou gebruiken. Betekent dit dat ik dus gewoon een cyclus van 28 dagen heb, of zou dit toeval zijn, of is dit stiekem nog het werk van de pil? Ik vind het wel erg toevallig. Echt ook bijna op het uur nauwkeurig! Wat denken jullie?
ontpillen vind ik een beetje raar, want ik ken meiden die door de pil heen zwanger zijn geworden, mijn tandes en moeder, nichten werden gelijk zwanger na het stopen van de pil. Ik weet dit omdat ik het heb na gevraag en klopt ook bewijs zijn hun kinderen. Elk lichaam is anders en ik slik al jaren geen pil meer en goed ik ben niet gelijk zwanger geworden. Nou deed het wel veilig, nu ben ik na me mk al 5 mannden verder en nog niet zwanger. Dus ontpillen is geloof ik gewoon iets waar we de schuld aan geven. Ik zou zeggen wacht af wanneer je ongie wordt en dan gaan tellen. Stress en drukte, dieet en onregelmatige voeding vertragen ook je menstruatie. ik spreek uit ervaring
@Nenatje: dat het bij jou in de familie niet voorkomt, wil niet zeggen dat het bij anderen niet voor kan komen. Maar in ieder geval lekker dat jij er geen last van hebt! Geniet ervan!
@LadyInRed Volgens mij heb je niet goed gelezen, ik heb nergens gezegd dat ik er geenlast van heb, ik slik namelijk geen pil en en al heel lang niet meer. Bij mij in de familie en de familie van me mannetje hebben ze helemaal geen ontpillen en bla bla bla... als je stop met de pil dan wordt je zwanger of niet en je cyclus moet gewoon van zelf komen en dat heeft tijd nodig, want al die tijd kwam ongi door het de stop week. als je cyclus in de war is tuurlijk komt de bloeding wat laten maar dat heeft niks met ontpillen te maken want de pil doet ze werk niet meer als je er mee stopt en de hormonen die zijn ook zo uit je lichaam.
Als je geen pil meer slikt kan het niet komen door de pil. Maar je hebt nu een cyclus gehad van 28 dagen. Dit zegt echter niks over je komende cyclus, die kan net zo makkelijk ineens 50 dagen duren. Pas na een jaar zo'n beetje zal je weten hoe je cyclus is zonder pil.
Nenatje, ontpillen betekent niet dat je niet zwanger kunt worden. Het gaat alleen om de cyclus die anders is, maar je kan wel gewoon een eisprong hebben (zelfs een hele late) en dus gewoon zwanger worden.
ik ben ook pas net gestopt met de pil ben nu aan me 3e ronde begonnen. De eerst 2 x werd ik gwn de 27 of 28 dag ongi en nu werd ik het pas de 34e dag. Je lijf is normaal gewend dat je ongesteld word als je een week de pil niet slik,maar omdat je nu helemaal nix meer slik moet je lijf het zelf uitzoeken (om zo maar ff te zeggen) en daardoor kan het dus voorkomen dat je eerder of (veel) later ongesteld word. Je kan gwn zwanger worden het is alleen lastig te bepalen wannneer je meest vruchtbare dag is.