Mijn dochter spuugde in het begin eigenlijk nooit melk... Maar nu (na drie maanden, als het dus volgens de boekjes minder hoort te worden) spuugt ze juist meer. Maar wat is nu veel spugen? Bijvoorbeeld om over te stappen op andere voeding? Spugen ze dan echt hele golven of af en toe wat meer dan een mondje? Ze spuugt nu soms meer dan een mondje en soms ook meer dan een uur na de fles...
zoals ik al zei in je andere vraag, zolang ze er geen last van heeft en goed groeit is spugen niet erg. dat het met 3 maanden minder wordt is niet waar. het maagklepje sluit pas goed met ongeveer een jaar. mijn zoontje was ook een spugertje en sinds dat hij 10 maanden is is het over. hoe meer ze gaan bewegen (omrollen e.d) dan komt er zelfs nog wat meer uit. het lijkt meestal meer dan het is, spuugt ze nou echt hele golven dan kun je evt indikken met nutriton, maar met mondjes teruggeven hoeft dat eigenlijk niet. het kost wat extra was, maar het gaat over.
Idd zolang ze er geen last van heeft en goed groeit is er niets aan de hand. Mijn zoontje spuugde tot 8 maanden. Soms een mondje maar vaak meer dan een mondje. Dat gebeurde vrijwel na elke voeding en ook soms een paar uur na de voeding. Ik weet nog dat toen mijn zoontje 6 maanden was en vaste voeding kreeg hij nog steeds net zo veel spuugde. Met 8 maanden is het spugen volledig overgegaan. Het kan dus even duren. Het sluiten van een maagklepje kan tot 1 jaar duren. Dus zolang ze er geen of niet veel last van heeft en goed aankomt is er niks aan de hand.
melk, waterig spul, zelfs bijvoeding. alles wat erin ging, daar kwam ook weer een gedeelte van naar buiten.