Hey meiden, Zit hier al een tijdje mee te snuffelen tussen alle weetjes en nieuwtjes. Ikzelf ben gestopt met de pil in februari, en was al zwanger begin april. Heb jammergenoeg een MK gehad op 6 weken. Sindsdien is mijn cyclus niet altijd hetzelfde en is het moeilijk om te weten wanneer mijn eisprong eraan komt. Ik gebruikte de ovutesten van het kruidvat, maar deze maand heb ik de testen gebruikt van sensitest (omdat je gewoon veel langer kunt testen voor betaalbare prijs). vandaag ben ik dag 10 aan het testen. Ik test nu al 3 dagen 2 maal per dag om mijn eitje zeker niet te missen. Op dag 17-18-19 duidelijk een positieve ovutest. Voor alle zekerheid klussen we al sinds dag 12 elke 2 dagen (heb sinds MK cyclus tss 27 en 31 dagen). Hoelang kan je ovutest eigenlijk positief blijven? En tot wanneer klussen we het best? Want moet eerlijk bekennen, dat al het geklus tss ons werk door niet makkelijk is, en soms wat doorweegt. we komen ook maar tot 1 keer klussen om de 2 dagen omdat ik en mijn man elkaar bijna niet zien. De ervaring heeft wel al geleerd dat slechts 2 keer klussen voldoende is om zwanger te worden ;o) Ben benieuwd naar jullie ervaring. Want zou zo blij zijn moest het lukken! Ik weet dat we nog maar 6 maand bezig zijn, maar door mijn MK wil ik het gewoon nog liever! Ik wens jullie alvast veel succes! Marijke
Wat naar voor je, zo snel zwanger en dan een miskraam... Ik snap heel goed dat je graag weer snel zwanger wilt worden. Volgens mij doen jullie het prima, zo om de dag vanaf dag 12. Ik dacht dat de ovulatietest aangeeft wanneer je ei binnen 36 uur springt. Als je dan vrijt ben je op tijd. Het kost de snelste zaadjes minimaal 12 uur om bij je ei te komen en zaad overleeft maximaal 4 dagen, maar om zeker te zijn zou ik uitgaan van 2 (is 48 uur). Dus net vóór een posi test is goed en op de dag dat ie posi is is ook goed. Zoals ik het lees kunnen jullie nu een welverdiende pauze inlassen En dan is er ook nog de overtuging dat het voor het zaad beter is niet iedere dag te vrijen maar juist om de dag. Ik weet niet precies waarom, dat zou iemand anders dan nog maar eens uit moeten leggen Maar goed. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes Jantine
Balen dat je mk hebt gehad zeg hopen dat je snel weer zwanger bent. Ik heb zelf ook van die rare cyclussen ik had afgelopen maandag een positieve ovu test en die had ik eigenlijk pas komend weekend verwacht. Jantine@ ik had maandag een positive ovu test daarna niet meer we hebben maandagochtend en maandagavond geklust daarna niet meer. Dinsdag was de ovutest gelijk negatief heb tot vandaag getest daarna enkeel negatieve ovu testjes gehad. Ik dacht als je een positieve ovu test hebt dat je eitje ook op die dag springt. Sinds vanochtend is mijn temp wat gestegen. Ik wist niet dat het het zolang duurde 12 uur voordat de zaadjes bij het eitje zijn.
ja, die MK kwam, zoals bij iedereen, als een donderslag bij heldere hemel. Maar ja, als ik al een half jaar langer had moeten proberen, zou hij waarschijnlijk veel harder aangekomen zijn denk ik. Maar eerst raak je zonder veel moeite zwanger en nu lukt het niet, terwijl ik nu al maanden met ovutesten bezig ben Denk dat ik vanavond mijn man nog maar eens warm ga maken zodat ik zeker genoeg gebufferd ben ) Tis gewoon niet makkelijk omdat mijn man lange werkdagen heeft van 15u/dag en ik in ploegen werk. Dus je kan je wel voorstellen dat wij elkaar niet veel zien en een ovutest dus eerder noodzakelijk is dan nuttig. )
Ja het lichaam werkt raar he eerst ben je snel zwanger dan duurt het weer lang erg raar. Ja wij hebben dat probleem ook ik werk veel in de avonden en mijn vriend veel overdag en ook vaak vroeg al uit bed dan kom ik thuis en soms ligt hij dan al op bed. Nu hadden we allebij vakantie had gelukkig deze week mijn ei dus hadden we alle tijd om te klussen. Hoop voor je dat je snel een positieve test in je handen hebt.
Dat hoop ik ook voor jou hoor mien! ik ben al blij dat ik hier op dit forum kan meesnuisteren tussen anderen hun verhaal! want je voelt je maar eenzaam in je baby-zwangerschapswereldje! Ook al weet je dat er nog zovelen zijn. Ik hoop dat het voor ons deze maand mag lukken! Wanneer had jij je eitje? Ik denk bij mij 24 augustus!
Ik had maandag een positive ovulatie test en ik denk dat ik gisteren mijn eisprong had. Kreeg gistermiddag buikpijn onder in mijn buik echt zo ongie gevoel dus gister nog gelijk geklust. Ik had mijn ei ook pas komend weekend ergens verwacht. Ik heb vanochtend dan ook geen ovu test meer gedaan. Heb vanochtend ook geen ovu test meer gedaan was toch n Dus ik houd maar vanaf gister 14 dagen aan mijn cyclussen lopen nogal uit 1 zoals je ziet nu had ik mijn eisprong eerder dus ga er van uit dat mijn cyclus dan ook korter is. Spannend hoor voel jij een eisprong altijd? Het wachten duurt alleen zo lang vind ik:x.
Lekker ingewikkeld, als je man steeds weg of knock-out is als jij vrolijk het bed inrolt! Wel goed dan dat die testen goed werken, kun je een beetje mikken
ik heb zaterdag 20-8 rond 11.00 uur een positieve test gehad! savonds rond 1600 was ie ook nog positief. we hebben heel de week voor de test geklust en zaterdag ook. zaterdag avond had ik pijn aan de linkerkant van mn buik. kan dit het ei geweest zijn? zondag hebben we ook geklust. maandag had ik blaasontsteking maar ondanks de pijn toch geklust! dinsdag ging het echt niet meer dus nu mijn vvraag zou dit genoeg geklust zijn? of zijn de kansen deze maand verspild??
Ik ben 3 keer zwanger geraakt door vooral de dagen na de positieve ovutest te klussen. Je weet namelijk niet hoeveel uur/dagen er tussen een positieve ovutest en de eisprong zit.
Hettie@ Hoop voor je dat je genoeg geklust te hebben en dat je snel een positieve test in je handen hebt. Knap hoor als je blaasontsteing hebt dan toch te gaan klussen. Gaby@ Ik vind het erg moeilijk als je dan een positieve ovu test hebt wanneer je dan je ei komt hoe veel uur of dagen er tussen zitten. Ik had maandag een positieve ovu test en voor mijn gevoel had ik op donderdag mijn dus op de derde dag na mijn positieve ovu test. We hadden de afgelopen week vakantie dus we hadden genoeg tijd en zin om te klussen.
ik hoop het ook!! mn man zei heel lief schatje we hebben wel goed geklust ik voel het haha ik hoop het echt! die blaasontsteking kwam echt ongelegen!!
Dat vond ik dus ook altijd erg moeilijk, daarom klusten wij ook altijd een paar dagen tot een week erna nog. Bij mijn eerste deden we er een half jaar over, totdat we er eens wat langer over deden en toen was het meteen raak De tweede was binnen een maand raak en deze met 3 maanden. Hopelijk krijg je snel 2 streepjes op je test!! Heel veel succes!
Misschien is het beter om het niet met de ovutesten te doen maar gewoon spontaan? Vind dat er tegenwoordig al snel die testen bijgehaald worden terwijl je eigenlijk net bezig bent. 60% van de vrouwen worden binnen een jaar zwanger en 80% volgens mij binnen 2 jaar. Geef het de tijd en ontspan!!! Succes!
Ik ben met ovu testen begonnen omdat ik echt geen idee had wanneer mijn ei was in de eeste cyclussen had ik absoluut geen slijm en als je dan een cyclus hebt dat je niet weet hoe lang die nu weer gaat worden. Afgelopen 2 cyclussen had ik wel 1 malig doorzichtig slijm en deze cyclus heeft de ovu testen bevestigd dat ik dan idd een positieve ovu test had. Alleen was 6 dagen eerder dan ik had verwacht. Deze cyclus was de eerste keer dat ik ovu testjes gebrukt hebt. Ik hoop dat ik een regelmatige cyclus ga krijgen dat ik die ovu testjes niet meer nodig heb. S0fietje@ Ik zie dat je 9 weken zwanger bent gefeliciteerd zeg gelukkig snel zwanger.
Dank je wel! Ja gelukkig wel snel zwanger maar er wel 16 jaar op gewacht.... Als je nog kort bezig bent dan hoef je toch ook niet precies je ei te weten lijkt mij. Gewoon vanaf dag 10 gezellig vrijen om de 2 a 3 dagen en ervan genieten. Je ei komt dan vanzelf wel een keer en aangezien zaadjes wel een week kunnen overleven is er weinig kans dat je je ei mist. Het lijkt mij allemaal erg geforceerd om met ovutesten bezig te zijn. Dat zou bij mij zeker niet gebeuren binnen een jaar niet lukken aangezien ik weet dat het soms ook even tijd nodig heeft.
Dat is het probleem ik werk veel in de avonden pas laat thuis half 12 en mijn ventje moet weer om 6 uur s'ochtends er uit dus ja die ligt al lang te snurken en ik moet om het weekend werken dus ja we zien elkaar niet zoveel we hebben ook voor dit ritme zelf gekozen dus daar ga ik echt niet over zeuren maar soms is het dan erg moeilijk om 3 x in de week te klussen en ik wil het absuluut niet op commando gaan doen wat dat werkt niet. Ik wilde voor me zelf ook weten of ik het goed had met mijn slijm en het is een dure bezigheid die testjes online zijn ze een beetje betaalbaar anders had ik ze absoluut niet gekocht. Ik weet ook ik mag ook nog niet zeuren over hoelang we bezig zijn maar we gaan nu richting 1 jaar toe. Iedereen denkt er weer anders over hoe en wat met het zwanger worden.