O wat fijn zeg, je eigen plekkie!! Ik zie dat je al veel goede tips gehad hebt, snijplanken Diepvries?
Je hebt al veel tips gehad maar ik zou gewoon kijken wat jij fijn vind. Wij hebben bijv. geen droger,waterkoker,kruimelduif of vaatwasser.
ik zou niet te veel inslaan. Op het internet heb je hele lijsten met allerlei spulletjes maar de helft heb je echt niet nodig. Kijk vooral naar wat past bij jouw levensstijl. Als je elke dag 2x onder de douche staat heb je meer handdoeken nodig als wanneer je 1x in de twee dagen doucht. Het is dus erg afhankelijk van jouw eigen wijze van leven. Als je enkel leeft op magnatronmaaltijden dan heb je geen pan nodig. Houdt je van kokkerellen dan is het wel handig om een paar pannen te hebben. Toen ik 10jr geleden op mezelf ging wonen had ik aan de hand van die internet lijsten vanalles bijelkaar gespaard, de helft is inmiddels weer weggegooit. Als ik het opnieuw zou doen zou ik de basis aanschaffen (bvb hetgeen je mee zou nemen op vakantie) en later dit aanvullen met de noodzakelijke dingen voor jouw levensstijl.
Wc-borstel wc rol houder Dweil + dweil emmer Electronische oppas (lees tv + DVD speler ) Extra set dekbed, kussen en molton voor als de kleine eens overgeeft in bed. Swiffer (goedkope van de zeeman) Zemen (?) lap voor je ramen, trekker + spons Emmers
Wat zie ik veel dingen langskomen die ik jaren niet gehad heb en nooit gemist heb. Ik zou gewoon lekker gaan verhuizen en dan kom je er vanzelf wat achter wat je nog nodig hebt.
schillemesjes blikopener kurketrekker pannen koffiezet apparaat waterkoker. bank/stoelen tafel salontafel bed kasten planten magnetron bekers glazen bestek wasmachine (droger is geen prio) koelkast mop emmers stofzuiger schoonmaak spullen (doekjes, allesreiniger, etc)
Toen ik op mezelf ging wonen had mn oma een hele uitzet bij elkaar gespaard. Omdat mn ene oma in een verzorgingstehuis ging wonen en die andere bij mijn oom introk, waren er veel spullen over. Dus bestek e.d.kreeg ik van hun. Ik zou niet teveel inslaan, maar eerst de dingen die je écht nodig hebt. En dan denk je op een gegeven moment vanzelf wel; oh dat heb ik nog nodig, of dat zou wel leuk zijn.. want ik heb ook bepaalde dingen amper gebruikt. Zonde, als je het toch niet gaat gebruiken toch! En ik denk dat je in jouw situatie alle centjes wel goed kan gebruiken!
Wat leuk om te lezen! Het is voor mij al ruim 20 jaar geleden dat ik op mezelf ging wonen. Mijn huisraad heb ik in die jaren stap voor stap uitgebreid. Nou woonde ik de eerste jaren ook in studentenhuizen, dus met veel gezamenlijke spullen, dus ik had niet zo heel veel zelf nodig. De was deed ik gewoon gezellig bij mama thuis, in het weekend. Beddengoed, handdoeken, kasten om alles in op te bergen, bestek, borden, pannen, keukengerei, dat is wel zo'n beetje de basis. De rest komt wel. Heb je geen mensen in je omgeving die net zijn gaan samenwonen? Die hebben vaak ontzettend veel spullen over, omdat ze het allemaal dubbel hebben.
Hier een lijstje van wat je echt nodig hebt. De rest kan altijd later bij gehaald worden. In mijn ogen voldoet dit aan de basis wat je nodig hebt. Zit hoek. Bank. tvmeubel. tv Salon tafelt(tje) Radio. Opbergkast/dressior. Eethoek. Tafel. 2 stoelen. Kinderstoel. Keuken. Bestek. Opschep lepels, om eten door te roeren. Borden.'Diep/plat/ontbijt. Dessert schaaltjes. Pannenset. van 4. Bewaarbussen 1 ovenschaal. 2 schalen. Plastik bakjes. Koffiezet apparaat. Water kan je ook gewoon koken. Maar als je een echte thee drinker bent dan wel een waterkoker. Combi oven/magnetron. Slaapkamer. Bed linnenkast. 2x molton. 2x hoeslaken 2x dekbed overtrek. Slaapkamer, kindje. Het zelfde als boven maar dan evt commode en slaapzakken erbij. Wasmachiene 2 was rekjes. strijkplank strijkijzer. En nog raambekleding. Lampen. Ga voor een leuke goedkope inrichting naar de Grootste finse woon warenhuis Zou zeggen print hem uit. Heel veel succes ermee.