Wat is oud?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    oud, oud...wat is oud, mijn moeder zei altijd de duvel is oud, maar ja omdat ik die nooit ontmoet heb kan ik daar niet over oordelen ;)

    nee ik denk dat het per persoon verschillend is, er zijn vrouwen van 40 die geef je qua doen en laten en uiterlijk net 30 maar er zijn ook vrouwen vrouwen van 30 die je zo 40 geeft, omdat ze er oud uitzien omdat ze zich oud gedragen omdat ze zich oud kleden.

    Ikzelf ben 33 jaar, ik voel me nog steeds geen 33, ik ben nog steeds af en toe zo gek als een deur dus ja wat is oud. als ik wel eens op het schoolplein van mijn kinderen kijk naar andere ouders dan zie ik ze er wel eens tussenstaan van jonger dan ikzelf ben en heb ik echt wel zoiets van (ik loop echt niet naast mijn schoenen hoor voor jullie dat denken hahaha) jeetje zeg ben blij dat ik ben zoals ik ben, die zien er dan af en toe al zo oud uit, niet alleen maar qua kleding, maar ook gewoon in hun doen en laten, het lijkt wel of sommige willen laten zien dat ze al oud (volwassen) zijn.

    ik vondt 25-26 altijd een mooie leeftijd om voor de 1e keer moeder te worden, ik had het geluk de juiste tegen het lijf te lopen, en ik was idd 25 toen ik voor het eerst moeder werd, ik was 28 toen ik het nog een keer mocht worden, en nu 5 jaar later nu ik 33 ben hoop ik dit jaar een 3e erbij te krijgen, ondanks dat ik weet dat er heus wel een verschil zit tussen mij 8 jr geleden en nu, voel ik me nog echt niet oud.
    ( ik heb gewoon geluk gehad voor hetzelfde geld was ik de ware nu nog niet tegengekomen)

    Ik heb een heerlijk leven, ik kijk met heel veel plezier terug naar mijn kinderjaren, ik heb een leuke pubertijd gehad, een leuke staptijd, ik mag nog steeds af en toe gaan stappen ff lekker doorzakken etc etc, heerlijk weekendje weg en met een kater terugkomen...

    dus ja wat is oud, persoonlijk ligt voor mij de grens toch wel ergens tegen de 40 maar dat is meer omdat ik zoiets heb van ja als je dan 60 bent is je kind net 20. Je moet geluk hebben wil je nog iets van kleinkinderen meemaken , tja meer dat soort dingen dat ik zeg wat is oud.
     
  2. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Mijn moeder was net 21 toen ik geboren werd en toen ze zo oud was als ik nu, toen had ze al 4 kinderen. Ik heb zo'n jonge moeder altijd heel leuk gevonden (nog, trouwens) en ik was er zeker van dat ik ook jong moeder zou worden.

    Maar hoe gaan die dingen? Mijn ex-man was vanwege zijn karakter en zijn ADHD geen betrouwbare partner en in mijn eentje (want daar zou het op neer zijn gekomen) durfde ik de verantwoordelijkheid niet aan. Ook al omdat ik, zo bleek in de loop van mijn twenties, een loei van een depressie had. En toen ik daar eindelijk van leek te genezen, gaf mijn ex er de brui aan. Hij wilde niet meer met mij verder. Daar zat ik: 27, gescheiden en kinderloos. Daaag, jonge moeder!

    Maar of het nu komt omdat ik tijdens mijn depressie in een soort van winterslaap heb verkeerd of omdat ik nu een partner heb die ik wel vertrouw, ik voel me nu, met m'n 31, jonger, speelser en moediger dan gedurende mijn hele twenties. Ik voel me nu de leuke jonge vrouw die ik wil zijn als ik moeder word. Dus hup, we gaan ervoor! Mijn hart is jong genoeg, mijn geest is flexibel en mijn lichaam kan ook nog wel even mee. Een jonge moeder met levenservaring, denk ik dan maar. :D
     
  3. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik ben nu ook al 34 en in verwachting van de tweede.
    Bij de eerste was ik net 29.
    Ik heb daarna een paar zware jaren gehad waardoor ik het wel goed vind zo, ik wilde geen tweede.
    Maar vorige jaar begon ik toch te twijfelen en wilde er eigenlijk wel voor gaan. Vond mezelf al wel wat oud maar ik was bang dat ik later toch spijt zou krijgen dus zijn we er toch voor gegaan.
    M'n zoontje is net 6 als de tweede geboren wordt. Dus best een leeftijdsverschil. Maar ik denk als ze beide wat ouder zijn dat het verschil dan wel meevalt.
    Ik had het liever ook anders gezien maar het is nu eenmaal zou gelopen.

    En idd tegenwoordig ligt de leeftijdsgrens voor nieuwe mama's veel hoger dan vroeger.

    Silly
     
  4. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Vond dit onderwerp toch wel fijn.

    Ik ben zelf 30 en mijn man 26. Hij is er nu nog niet aan toe, maar ik denk dat het niet lang meer duurt.

    Ik wou ook altijd jong moeder worden. Nu was mijn ex-vriend niet echt vader materiaal. En ik wil gewoon wachten op de juiste.

    Die heb ik dus nu gevonden. hij is zo lief. Toen ik hem leerde kennen zei hij tegen me: wil niet trouwen en ook geen kinderen.
    Nou we zijn dus afgelopen november getrouwd en zegt hij dingen als:
    Als onze kinderen straks... etc etc. Dus ja kindeen komen er ook, alleen iets later dat ik altijd had gehoopt. Maar ik ben blij dat ik op de juiste man heb gewacht.

    liefs Jodi
     

Deel Deze Pagina