wat is overstrekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Ik lees weleens dat een kind zich kan overstrekken, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat niet hetzelfde als wanneer je wakker word je je dan uitstrekt of zo?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    nee dat is toch anders ;) Als je kindje zich overstrekt dan weet je het meteen ;)
    Rugje bijna hol en zo stijf als een strijkplank, dat is zo ongeveer overstrekken. Moeilijk te omschrijven, maar zoiets moet je een keer zien om te snappen. Mijn zoon deed het vaak ivm zijn vroeggeboorte (prematuren doen het vaak omdat ze in de baarmoeder niet geleerd hebben zich rond te maken, aangezien ze nog plek zat hadden toen ze werden geboren). Advies van de fysio was: 'rond' houden en letterlijk zijn lijfje begrenzen zodat hij zich wat veiliger voelt.

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb even een fototje gezocht op google.[​IMG]

Als ik het zo zie, dan ziet het er pijnlijk uit. Nu zie ik het verschil tussen uitstrekken(bij het wakker worden) en overstrekken.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess deed het ook heel vaak en het hielp inderdaad erg goed om haar lijfje te begrenzen ( ronde rug en opgetrokken knietjes)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij noemen het vaak de Banaan.
    Mijn zoontje maakt zich dan helemaal krom (buik naar voren, benen en hoofd naar achteren). En is echt niet terug te buigen. Kwestie van wachten, totdat de bui over is. Hier was het meestal bij boosheid/frustratie/pijn etc.
    Zelfs nu gebeurd het heel af en toe nog wel eens. Het kan ook prima in een winkelwagentje bijvoorbeeld ('t ziet er alleen niet uit)

Die foto is wel een flinke overstrekking. Daar zijn natuurlijk ook verschillende gradaties in, vooral foto's van kindjes met overstrekken en een flinke voorkeurshouding zijn naar om te zien..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Beertje,

de foto die je hebt gevonden, is wel echt extreem. Thirza overstrekte ook, vanwege de kiss, maar dat zag je doordat ze, als ze op haar zij lag, haar hoofdje helemaal naar achteren boog, in haar nekje. En als ze op haar ruggetje lag, lag ze altijd krom, dus hoofdje naar 1 kant gebogen en lijfje ook in een soort van banaan, zeg maar...
    Bij haar was het net zo dat ik niet direct door heb gehad dat dat niet normaal was... Toen ik er wat over ging lezen, kwam ik er pas achter dat Thirza dat niet hoorde te doen.

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Oh nu snap ik wat dat is! Nona doet het nl ook! Niet zo extreem als op die foto maar toch..
    Ze staat dan helemaal stijf en rugje hol en begint dan kwaad te huilen.
    Moet je er iets aan doen?

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    En idd ik kan haar dan echt niet 'rechttrekken' je moet dan gewoon wachten tot ze stopt maar ziet er wel pijnlijk uit.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

osteopaat of giropractor. gewoon even na laten kijken.
    Hebben wij ook gedaan bij Pauline. Gisteren en vandaag...en we merken gelijk verschil.

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Oke thanks!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bji Thirza leverde het de volgende klachten op: extreme darmkrampjes, slecht slapen, reflux, snel overprikkeld, ijskoude handjes. Hoofdje ook niet volledig kunnen draaien, (nouja, de 180 graden die je moet kunnen uiteraard, ;)).
    Is na 4 keer osteopaat allemaal over!

Deel Deze Pagina