Hallo allemaal, Onze dochter kan soms echt hysterisch krijsen. Ze is dan ontroostbaar, klapt dubbel en maait met haar armpjes en trappelt met haar benen. Wij denken dat ze buikpijn heeft. Toch vinden wij het wel erg heftig en we zijn bang dat het niet zomaar darmkrampjes zijn. Hoe krijgen we haar rustig, we kunnen haar niet op onze buik leggen, omdat ze zo hysterisch en beweeglijk is? We voelen ons op zo'n moment echt machteloos. Wat kunnen we nog meer doen aan 'darmkrampjes', we voeren nu de hoeveelheid cinababy druppels op. Alvast bedankt, groetjes Susan
Oh sorry ik dacht dat ik een banner had..haha. Ons meisje is nu 5 weken en 1 dag oud. Ze huilt dan lang achter elkaar: een aantal uren. groetjes!
Ons meisje had ook enorm last van krampjes. Wij doen nu 10cc extra in de fles (moet ze m wel helemaal leegdrinken) en dat helpt goed...krampjes zijn verleden tijd hier! Oja en we gebruiken water uit een flesje ipv gekookt uit de kraan. Wat ook nog wel wil helpen is ze op een andere manier dragen op je arm. weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. ga even een foto voor je zoeken. Wordt die van ons ook erg rustig van. http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 5%2B(Large).JPG&imgrefurl=http://marcel.reinieren.net/&usg=__JdKFKks73qisjg9d18X-Gbkm_e0=&h=240&w=320&sz=13&hl=nl&start=56&um=1&tbnid=kMwUYskx6tamSM:&tbnh=89&tbnw=118&prev=/images%3Fq%3Ddragen%2Bvan%2Bbaby%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26rlz%3D1W1GGLL_nl%26sa%3DN%26start%3D54%26um%3D1 Hier ff een voorbeeld. En dan lichtjes wiegen en een beetje rondlopen...worden ze heerlijk ontspannen van. De handpalm geeft druk op de onderbuik en dat schijnen ze lekker te vinden.
Bedankt voor jullie snelle reacties! De link naar de afbeelding werkt niet, ik kom op de google startpagina, maar ik denk wel te weten welke draaghouding je bedoelt. Sam is drie dagen na de uitgerekende datum geboren. Wat bedoel je met een sprongetje? Een groeisprongetje? In mijn familie hebben ze een baby nog nooit zo horen/zien huilen..zeg maar krijsen. Daarom denken we dat ze 'iets' heeft en het misschien geen darmkrampjes zijn. Ik weet het ook niet? Het is wel vreemd, want vorige week ging het redelijk goed. Toen is ze erg verkouden geworden en kreeg ze ook meer last van haar buik en is het huilen ineens heel erg geworden. Terwijl de verkoudheid nu een stuk minder is. Groetjes.
Hoi Tante, zijn de krampjes de enige problemen? Wij hebben hier toen ook hele heftige krampjes gehad: Thirza huilde echt de hele dag, en kon niet meer op eigen kracht in slaap komen. Zij kon van zichzelf ook niet goed boeren, dus toen zij we Infacol gaan gebruiken, (zie www.infacol.nl) Bij ons hielp dat erg goed. Ik heb toen voor infacol gekozen en niet voor cinababy, omdat Infacol specifiek op dat boeren en scheten werkt, zodat ze de lucht kwijt kunnen. Maar, daarbij moest ik ook de manier van voeden aanpakken. Weet niet of je BV of FV geeft, maar als je BV geeft en je hebt veel voeding en het komt er nogal snel uit, dan is het wel raadzaam om de melk af te kolven of weg te laten stromen totdat het er niet meer vanzelf uitspuit. Verder even halverwege de voeding verschonen en laten boeren en in combi met de infacol waren we hier bijna van de krampjes af en ging Thirza weer beter slapen. Het had hier uiteindelijk te maken met het kiss-syndroom, dus na 2 weekjes goed slapen, ging het weer bergafwaarts en kwamen er andere problemen bij. Heftige darmkrampjes zijn vrij vaak een eerste indicatie dat er sprake kan zijn van het kiss-syndroom, dus kijk ook even op www.kiss-kinderen.nl Mocht je symptomen herkennen, maak dan een afspraak met een osteopaat (www.osteopathie.nl) Hier waren we in 4 behandelingen van alle problemen af! (Reflux, darmkrampen, slecht slapen, overstrekken en voorkeurshouding, ijskoude handjes).