gehoortest 2x mislukt...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door minipi, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi,
    Vanochtend is bij mijn dochtertje van ruim een week de gehoortest herhaald omdat hij de eerste keer negatief was (toen was er veel omgevingslawaai overigens). Vanochtend waren alle omstandigheden optimaal, mijn meisje sliep lekker en het was muisstil, maar de gehoortest was weer negatief.
    Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe is het afgelopen? Ik maak me nu toch wel zorgen...
    Alvast bedankt!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij hadden tot 3! keer toe de ideale omstandigheden (stil. hij sliep, lag doodstil) en mislukte steeds, ze zei dat ie stiller moest liggen (beetje gefrustreerd) en toen zei ik als ie stiller zou liggen dat ie dan dood zou zijn dus liever niet..

Toen kwamen ze terug van een audiologisch centrum (ipv zo'n miep met slechte apparatuur) en toen lukte het in 1 keer.

Weet je wat ze zelfs tegen me zei (die miep waarbij het 3 keer mislukt was) ach een oortje doet het toch? hij kan wel met 1 oor leven NAJAA!

Dus niet teveel zorgen maken, kan slecht apparatuur zijn, slechte oordopjes die niet goed passen (bij ander centrum hebben ze hele kapjes) of beetje vocht achter de oren van de bevalling (kan je met sprayen proberen, zoutoplossing) meestal adviseren ze na de eerste test om al te gaan sprayen..

En niet onnodig doorlopen gewoon vragen om de test van het audiologisch centrum...omdat je je NU zorgen maakt..

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Tsja, bij ons gaat het om alletwee de oortjes... En de 'uitslag' was nihil. Het was geen miep, ze was juist heel geduldig en ze legde alles goed uit. Ze gaat ervoor zorgen dat de regiocoordinator (met andere apparatuur) z.s.m. bij ons langskomt. Dus dat is wel goed geregeld. Ik maak me toch wel zorgen, omdat mijn meisje meer 'kleine dingetjes' heeft, die me bij elkaar niet helemaal lekker zitten. Ik ben een beetje bang dat dit één van de 'symptomen' van iets groters is :cry:
    Maar je hebt gelijk, ik moet me niet druk maken zolang het nog niet echt nodig is. Eerst de uitgebreide test maar afwachten. Fijn om te horen dat het wel allemaal mee kan vallen in elk geval...

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Kan vanalles zijn waarom die test niet optimaal werkt, ze ligt niet stil, er zit nog wat vocht in oortje, omgevingsgeluiden, te kleine gehoorgang voor dopje, noem maar op.. Hier mislukte de standaardtest aan 1 kant, hebben daarna een uitgebreidere test gehad met plakkertjes op zn lijfje en binnen paar minuten was ook dat oortje goedgekeurd!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik bedoel met een miep dat ze er niet echt voor gekwalificeerd is en iemand van het audiologisch centrum wel. DUS die zou ik eerder vertrouwen, bij de eerste keer mislukte ook beide oren en toen had ze de tweede keer andere oordopjes meegenomen en toen deed 1 oortje het wel.. die van het audiologisch centrum zeggen zelf ook dat eigenlijk de apparatuur waarmee ze het "proberen" te doen helemaal niet goed genoeg is en dat echt alle omstandigheden supergoed moeten zijn.

Heb je zelf al getest met naast haar ledikantje/wiegje gaan zitten en geluidjes maken en kijken of ze reageerd bv, zacht/hard ik zou ook zelf beetje gaan kijken....

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik weet dat het vanalles kan zijn, maar alles wat je uit kan sluiten was het in elk geval niet; ze sliep en lag heel rustig en er was geen omgevingsgeluid. Het enige wat dus kan tegenwerken is oorsmeer (maar dat lijkt er niet veel te zitten)/vocht achter oortje/te kleine gehoorgang. En dat moet dan bij beide oren zo zijn.
    Natuurlijk weet ik dat het dat kan zijn, maar het voelt gewoon niet goed. Vooral omdat ze ook niet goed groeit, zich nog niet op temperatuur houdt, etc. En wat betreft of ze reageert op geluiden; ik weet het niet... ik heb natuurlijk al wel wat geprobeerd, maar ik merk geen overduidelijke reactie. Soms heb ik het gevoel dat ze wakker wordt als we in de buurt zijn, maar is dat door onze stemmen of door de trillingen ed die we maken als we langslopen. Echt overduidelijk reageren doet ze niet, ook niet als ik hard klap ofzo.
    Jullie zullen me wel onnodig ongerust vinden, maar ik kan het dit keer niet negeren. Ik ben tijdens mijn zwangerschap, toen ze dachten dat er iets mis was, heel nuchter gebleven, toen maakte ik me geen zorgen. Maar nu... het voelt gewoon niet goed...

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    nog iemand met ervaringen?

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon duidelijk aangeven dat je dit snel wilt uitgezocht hebben dan evt met een extra gesprek met je huisarts/cb. Dan zal ik duimen dat ze je snel helpen en dat je meiske gewoon normaal hoort :)

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jeetje meid wat vervelend.... ik sluit me helemaal aan bij Imd, zo snel mogelijk iemand de oortjes laten testen met de meest optimale apparatuur! Heel veel sterkte hoor, kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt...succes!

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochter was de test 3x negatief toen moesten we naar het audiologisch centrum pas toen ze anderhalf was is ze geslaagd

moet zeggen dat ze wel geboren is met een hazelipje en ze heeft buisjes gekregen omdat er veel vocht in zat

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar wilde even zeggen dat je je in ieder geval over het groeien en moeilijk op temperatuur maken echt geen zorgen hoeft te maken :) Tobe groeide de eerste 10 dagen heeeeeeeeeeel langzaam (nadat ie veel was afgevallen) en daarna ging (en gaat) het als een speer! En dat niet op temperatuur houden hebben veel kleintjes.

Naja, ik wilde je een beetje geruststellen. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Wanneer komen ze met andere apparatuur testen?

12. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat de meeste kindjes dus toch wel slagen bij die laatste test.
    Ze komen vrijdagochtend al met de betere apparatuur langs. Dus snel helpen doen ze wel. Maar ja... onzekerheid is nooit leuk, ook al is het maar een paar dagen.

@MerleQ: tsja, ze is nu 10 dagen en ze zit nog op haar minimumgewicht. Ze drinkt ook niet echt goed... Misschien verwacht ik teveel omdat mijn eerste een modelkindje was dat overal heel snel mee was. Maar de VK is ook een beetje bezorgd, dus dat helpt niet om mij gerust te stellen. Toch doe ik mijn best om me geen zorgen te maken hoor ;) Ook nog genieten van mijn gezinnetje!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ minipi: over Tobe maakten ze zich toen ook wel een beetje zorgen hoor... Hij dronk wel veel, maar spuugde alles weer uit. En ik maakte me toen ook heel veel zorgen. Maar toch is ie van de 1 op de andere dag flink gaan groeien, volgens mij met bijna 2 weken oud.

Maar goed, ik ben natuurlijk geen kenner en het ene kind is het andere niet. Gelukkig komen ze vrijdag al voor de gehoortest. Ik hoop voor je dat het dan wel goed gaat!

14. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    tnx

15. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Voor het verwijderen van de database had ik al gemeld dat ook de uitgebreide test 2x mislukt is en dat we dus naar een audiologisch centrum moeten. Ik hoop dat het 'gewoon' vocht achter haar oorjte is, want inmiddels is ze flink verkouden.
    Maar wat ik nu nog even wilde melden: ik heb net gehoord dat van de kindjes bij wie de test bij beide oren 3x negatief is, er uiteindelijk bij ongeveer 50% echt iets aan de hand is (varierend van licht gehoorverlies tot doofheid). En bij de andere helft is er dus niks aan de hand. Dus 50-50, ik wacht het maar gewoon rustig af, het kan nog alle kanten op.

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi minipi,
    ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt.
    Weet je al wanneer je naar het audiologisch centrum kan?
    Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Gaat het drinken nu wel goed?

17. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Tnx. Gelukkig kunnen we volgende week al terecht!
    En het drinken gaat helemaal super nu, ze zit bijna weer op haar geboortegewicht (ik denk morgen of zondag). Dus ik ben positief nu!

18. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik had al gereageerd maar mijn reactie is helaas gewist.
    Ik hoop dat je die nog gelezen hebt.
    Heel veel succes met de test volgende week, ik ga voor jullie duimen.

19. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik had 'm al gelezen ;) Bedankt!

20. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik blijf ook duimen! Spannend, maar inmiddels ook wel goed nieuws dat het 50/50 kan zijn!We gaan voor 50% horen! Heel veel succes met je meissie!!!

Deel Deze Pagina