Hallo dames, Ik was 4 september ongesteld geworden, dat duurde drie dagen, maar kreeg 25 september weer zo'n zelfde soort menstruatie, lichtroze, dieprood van kleur. Omdat ik me zorgen maakte(sinds mei onregelmatige regels), huisarts gebeld en gelukkig doorverwezen naar gynaecoloog. Gisteren inwendige echo gehad en was te zien dat eileiders oke waren, baarmoederslijmvlies goed verdikt was, maar de eicellen niet goed tot rijping kwamen, conclusie: PCOS/POF.. ben me wel aan het inlezen, maar er staat zoveel verschillends op internet, pfff. Iemand hier ervaring mee? en wat voor stappen moest je doorlopen? groet, Blauwdeb
Ik ben wel bekend met PCOS, met POF niet. Dat zal wel even schrikken zijn geweest. Bij de PCOS werd hier gestart met hormonen om mijn cyclus weer opgang te krijgen en te stimuleren.
Zelfde hier. 50 mg clomid deed niks. 100mg clomid maakte mooi twee eitjes groter. Daar is een prachtige zoon uit gekomen! Nu voor een tweede. Ik had nog 5x 100mg liggen dus ik heb stiekem 100 mg gedaan. Ze wilde dat ik weer bij 50 begon maar dat wilde ik effe niet haha! Gisteren geen goede ei-groei gevonden. Vrijdag weer. Hopen dat er dan een kanshebber is!
Hey blauwdeb, Ik zocht op pcos in t forum en vond jouw berichtje. Ik heb toevallig exact t zelfde meegemaakt .alleen moet ik nog terug naar de huisarts om t te bevestigen.en plan van aanpak op te stellen.donderdag de echo gehad. Wat raad jou huisarts aan om te doen? Ik moet maandag over een week pas terug. Ben er ook best van geschrokken.
Hey Debbel, ik "wacht" op mijn menstruatie tot deze doorbreekt, IK moet dan op de derde dag bloed laten prikken om mijn hormoonwaarden te zien. Heb ook een uitstrijkje moeten doen, dat zal nog zo'n 3 weken duren voor de uitslag daarvan binnen is. Verder moest ik ook testen op Chlamydia, deze was negatief... Ik heb verder behoorlijk vaak steken in mijn buik, dus ik dacht, misschien heb ik dit keer wel mijn eisprong. Heb vorige week getest en die waren gewoon omo wit. de laatste twee dagen getest en was een lichte streep. (action ovulatietest en zo.n dipstick, ook met een lichte 2e streep.. Ik weet dat de streep net zo donker moet zijn als de controle streep, maar voor mijn gevoel had ik mijn ei, of komt het er aan, vandaar ook de lichtere strepen op beide ovulatietesten. Borsten zijn zeer gevoelig en pijnlijk en heb voor de zekerheid wel geklust, maar dat deed behoorlijk zeer.. Ik wacht het dus nog maar even af.. (wat niet makkelijk is, pfff) Ik begreep dat gezond(er) eten ook goed is om PCOS te verbeteren. De diagnose is niet definitief gesteld, maar ik laat suikers/slechte koolhydraten staan.
Oh wat lastig zeg, zeker dat afwachten, vreselijk. Het klinkt nog ingewikkelder dan ik al dacht eigenlijk, met bloedprikken en uitstrijkje, en weer afwachten. Ik ben augustus 2014 gestopt met de pil en heb nog nooit een duidelijke ovulatie test gehad helaas. Ben er nu niet eens aan begonnen omdat op de echo geen groeiend ei te zien was.ik weet ook altijd pas wanneer mijn ei geweest is, als ik ongesteld word. Ik heb al tijdje bij diëtist gelopen omdat ik iets te zwaar ben,maar ik val niks af, nu word mijn schildklier ws onderzocht. Maar ik ga wel gewoon door met gezond en koolhydraten vrij eten. En verder net als jij afwachten. Sterkte.
Jeetje, ikzelf heb onlangs te horen gekregen dat ik PCOS heb....met POF geen ervaring maar zit n.a.v. jouw bericht even te googlen dat is flink @#@! Ik vermoed dat de procedure anders zal zijn voor POF als voor PCOS. Ik heb nu op 4 november de tweede afspraak waarbij we de bloedwaardes zullen bespreken wat uit de bloedafname op CD 3 komt, dan bespreken we een plan van aanpak en weet ik waar ik aan toe ben. Vermoedelijk zei de gyn, starten we met Clomid. Wens je veel succes, en ook sterkte hiermee.
Pff, ja inderdaad, echt rot.. als ik nou maar ongesteld werd, dan kan ik tenminste mijn bloed laten testen. IK loop nu al weken met het bloedtestformulier in mijn tas Vooralsnog blijf ik wel positief hoor, heb heel veel verhalen gelezen van dames die ondanks pcos wel zwanger zijn geworden, en soms zelfs zonder hormoonbehandeling.. Ik ben pas 2 maanden bezig met zwanger worden, en heb in juli dus wel een duidelijke OVu test gehad, Ik wacht het nog maar even af en probeer het los te laten.. Jullie ook sterkte!
PCOS en POF zijn 2 hele verschillende dingen he!!! Bij PCOS groeien follikels niet goed, dit kunnen cystes worden en dan heb je vaak lange en onregelmatige cyclussen. POF wijst erop dat je eicel voorraad uitgeput raakt / is en dat je vervroegd in de overgang komt. Zeker niet te vergelijken!!! Ikzelf heb POF, dit is 2 jaar geleden gediagnosticeerd, terwijl ik al 3x spontaan zwanger was geworden (1 gezonde dochter en 2x een miskraam). Echter heb ik elke maand netjes een knal ovu test, een eisprong die door middel van temperaturen en progesteron prikken een week daarna bevestigd wordt en elke 4 weken word ik ongesteld. Uiteindelijk ben ik via de MMM zwanger geworden van ons jongste Hopelijk word je snel ongesteld zodat je bloed kunt laten prikken en je officieel een diagnose kunt krijgen. Wordt je AMH ook onderzocht?
Dat klopt. Heb de uitslag van het onderzoek naar me laten mailen en dit stond erin: Conclusie: Irregulaire cyclus, weinig anthrale follikels, dd POF/PCOS. . Beleid: Aanvullend onderzoek middels lab op cyclusdag 3 (FSH, LH, Prolactine, vrij T4, TSH, SHBG en oestradiol) is geindiceerd evenals uitstrijk en chlamydia PCR. Patiente zal contact opnemen met de huisarts voor deze onderzoeken en het bespreken van het verdere beleid.
Goed wat er nog meer onderzocht wordt, maar ik zal zeker ook nog je AMH waarde laten bepalen! Daarnaast vind ik het ongelooflijk dat je een verder plan met je huisarts moet bespreken.. Die heeft daar toch helemaal geen verstand van
Het is nog niet duidelijk of ik vervroegd in de overgang ben, mijn moeder was dat wel, en vandaar ook dat ik naar gynaecoloog ben gegaan.. Ik had de afgelopen week wel ontzettend veel krampjes en toen ook getest.. zowel zwangerschaps als ovulatietest.
Ik kan er gewoon niet van slapen, net weer een zwangerschapstest gedaan en weer een tweede streep, ditmaal iets duidelijker.. Ik weet niet of ik het kan en moet geloven, dus morgen nog wat andere testen halen.
Als je moeder vroeg in de overgang kwam, is de kans dat dit bij jou ook zo gaat behoorlijk groot. MAAR, ik zie nu je positieve zwangerschapstest!!! Hen je een foto van die van nu? Die streep staat er niet zomaar... Positieve zwangerschapstest = zwanger Ben erg benieuwd naar je foto!!!
Wauw die is duidelijk positief! Wat geweldig, zwanger Gefeliciteerd!!! Krijg je pas te horen dat je wellicht POF of PCOS hebt (en dus zwanger worden moeilijk zal worden) heb je nu deze test in handen, gaaf hoor! Probeer er van te genieten, met recht een wonder ♡